..: Aktuality a články :..

Sanace výhybky na IP, foto: Roman Bradáč, Pohotovost JDCM; DPPPraha — Před Velikonocemi jsme vám přinesli informace o přerušení provozu metra na lince C přes stanici I. P. Pavlova, kde probíhala kompletní sanace výhybky v 1. koleji. Již nyní se chystá obdobná výluka a to na lince A v termínu 5. - 8., resp. do zahájení provozu dne 9. července 2012. V tomto případě bude provoz metra zachován v úseku Depo Hostivař - Můstek A, přičemž se i zde využije jednokolejný obousměrný provoz; a to z Náměstí Míru nesprávným směrem po 1. koleji. Podobně jako o velikonočním prodlouženém víkendu na lince C proběhne celková sanace výhybky. V tomto případě výhybky č. 1 v 2. koleji směrem k Muzeu (A/C spojce). Této výluky se současně využije i k pracím na elektrické měnírně ve stanici Dejvická a přepojení tamního trakčního rozvaděče a dále k výměně původních dřevěných pražců v 2. koleji mezi Náměstím Míru a Muzeem.

MU Praha hl.n., R 791, R 783 na jedné koleji v Novém Spojení, 29.3.12, foto: Drážní inspekcePraha (Aktualizace 5.4.2012) — Včera, 29.3.2012 v odpoledních hodinách došlo v obvodu pražského hlavního nádraží k mimořádné události, kdy R 791 na trase do Letohradu zřejmě odjel od nástupiště proti návěsti stůj na obsazenou 301. kolej do tunelu Nového Spojení, po které do stanice přijížděl R 783 od Děčína. Vlaky byly v 15.11 hodin zastaveny 22 metrů od sebe výpravčím z hlavního nádraží, který použil funkci zabezpečovacího zařízení Generální stop. Oběma vlaky cestovalo zhruba 200 lidí, nikdo naštěstí nebyl zraněn. Cestující z dotčených rychlíků dle vyjádření Radka Joklíka, mluvčího Českých Drah, sami pak z vlaků došli na nástupiště. Dle prvotních výsledků vyšetřování Drážní inspekce a odboru šetření mimořádných událostí SŽDC je patrné, že pochybení bude zřejmě na straně strojvedoucího rychlíku 791, který odjel, aniž by měl postavenou jízdní cestu. Množí se též i názory, že na letohradském rychlíku byla cestujícími použita i záchranná brzda.

Souprava metra Siemens M1, NH, foto: Vítek_V Praha — Ten, kdo by čekal, že omezení provozu vlaků z důvodu výluk na trati je dominancí pouze povrchové železniční dopravy, bude nejspíš překvapen. Ten, kdo využívá ke každodenní dopravě metro na lince C zanedlouho možná o trochu méně. Během velikonočních svátků proběhne totiž ve stanici I. P. Pavlova celková sanace výhybky č. 2 v 1. koleji, která si vyžádá přerušení provozu v úseku Muzeum - Pražského povstání od 21. hodiny pátku 6. dubna do úterý 10. dubna 2012 3.50 hodin. V úseku Pražského povstání - Hlavní nádraží pak bude zavedena náhradní autobusová doprava v trase linky X-C, přičemž stanice Vyšehrad a I. P. Pavlova budou po dobu prací trvale uzavřeny. Z důvodu obsloužení přestupní stanice Muzeum a centra metropole bude zaveden jednokolejný obousměrný provoz po 1. koleji z Florence.

hodiny ciferník Praha/Bratislava — Konec měsíce října každoročně přináší jednu znatelnou změnu, a to nejen v drážní dopravě. Začíná totiž platit středoevropský čas (SEČ) namísto středoevropského letního času (SELČ). I tentokrát se přechod dotkne několika nočních dálkových vlaků na území Česka, které tak budou uprostřed noci hodinu čekat na pravidelný odjezd dle SEČ stejně jako i přechodů přímých vozů, které jsou na dotčených vlacích řazeny. Pokud tedy budete ze soboty 29. na neděli 30. října 2011 na palubě z některých spojů, je dobré si ověřit aktuální časy odjezdů na lince Kontaktního centra ČD 840 112 113, či alternativně on-line na webu.

Vlak na snímku míjí hradlo Kazín se blíží k zastávce Černošice-Mokropsy na trati 171, foto: Vítek_V Beroun — Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zanedlouho přistoupí k neodkladné opravě železničního svršku v úseku Praha–Radotín – Dobřichovice na trati 171. Právě tato trať a úsek je přitom již dlouho nechvalně proslulý svým neakceptovatelným stavem. Nepřetržitá výluka bude zahájena v pondělí 11. července a potrvá až do 5. srpna. Ve zmíněném období by mělo dojít k souvislé výměně pražců, kolejnic a v neposlední řadě také ke strojnímu čištění štěrkového lože včetně úpravy příkopů. V několika kilometrech trati bude položena také bezstyková kolej. Výluka na „berounské“ se dotkne také trati 173, kde bude několik spojů kvůli zavedeným odklonovým rychlíkům z Prahy odřeknuto nebo nahrazeno náhradní autobusovou dopravou. Souběžně proběhne také výluka na trati 200 v úseku Zdice – Březnice.

4.7.2011 - 20:00 - Rekonstruovaná trať 170 Plzeň - Cheb již i v Gordikonu!

Ikona gordikon, foto: NIcKON Simulace — Po loňské vánoční aktualizaci simulátorů z oblasti řízení železničního provozu Gordikon a představení zcela nové oblasti - ústeckého uzlu, přináší jejich autor, Jan Konrad, přepracovanou simulaci tratě 170 odpovídající nedávno ukončené optimalizaci. Těšit se tak můžete na nově dvoukolejný úsek z Plzně do Pňovan, "rychlejší" výhybky ve stanicích, vyšší traťovou rychlost, odpovídající vlakovou dopravu a kolejové uspořádání dle skutečnosti. Na více poznatků můžete přijít sami po prvních minutách hry. Věřím, že jste-li dlouholetými fanoušky projektů z dílny pana Konrada, nebudete zklamáni a podělíte se s námi o vaše herní zážitky.

Zdroj: Softikon

Vykolejení vlaku Vn52601 na trati 300 u Topolan, 5.6.2011, foto: DIČR Topolany — Zřejmě zanedbaná údržba a podcenění informací od strojvedoucích stála za včerejším vykolejením vlaku Vn 52601 z Blažovic do Třince na trati 300 v úseku Vyškov na Moravě – Ivanovice na Hané. Ucelená souprava 25 vozů Falls o délce 337 metrů ve 12.25 nedaleko bývalé hlásky Topolany najela do úseku s vadnou geometrickou polohou kolejnic. Dle informací Drážní inspekce za železničním přejezdem v levém oblouku viděl strojvedoucí právě zvlněné koleje. Prvních 6 vozů v čele s esem 363.026 inkriminovanou částí tratě projelo bez problémů, avšak dalších 13 vozů v oblouku vykolejilo. Souprava se zřejmě pak i za použití nouzové brzdy následně zastavila, přičemž zbývajících 6 vozů řazených na konci soupravy zůstalo na kolejích. Při této mimořádné události došlo zároveň k roztržení vlaku, převrácení vykolejených vozů, poškození sloupů trakčního vedení a zničení zhruba 60m úseku trati. Při nehodě nebyl naštěstí nikdo zraněn, avšak škoda na vlaku a infrastruktuře byla odhadnuta na 1,4 milionu korun.

854 031-2 v čele Os 9512, foto: Dušan Mazák Praha — Kromě dnešního vykolejení osobního vozu ve Stříbře na trati Plzeň – Cheb došlo v odpoledních hodinách v Praze k použití funkce generálního stopu mezi stanicemi Praha–Vysočany a Praha hl.n. na trati 231. Dle zatím kusých informací v 15.55 v tomto úseku jely po jedné koleji proti sobě vlaky R 852 z Trutnova do Prahy hl.n. a Os 9512 z Prahy–Vršovic do Mladé Boleslavi. Vyšetřování mimořádné události je v tuto chvíli v počátcích, podle Drážní inspekce nelze vyloučit ani selhání lidského faktoru. Vlivem této události byly vlaky R 859, R 961 a R 854 vedeny odklonem přes Poříčany; veškeré regionální spoje pak odkloněny přes Prahu Libeň, přičemž vlaky R 1145 a R 1147 mimo pražské hlavní nádraží. V tuto chvíli je provoz již plně obnoven. Jako předběžná příčina mimořádné události vyplývající ze šetření Drážní inspekce na místě bylo stanoveno selhání lidského faktoru při řízení provozu. Dle našich informací pochybil signalista z Vysočanského stavědla 2. O definitivním výsledku vyšetřování vás budeme informovat.

Preventivní vlak 2011, Praha-Radotín, foto: Vítek_VPraha/Plzeň — Zanedlouho na koleje vyjede tradiční Preventivní vlak, který veřejnosti a zejména žákům všech škol ukazuje následky nehod na přejezdech, srážky projíždějícím vlakem při nedovoleném přechodu přes koleje, smrt po zásahu elektrickým proudem, ale i jiná zranění způsobená vlastní vinou, neopatrností, pohodlností a v neposlední řadě také leností. Letos to bude již jeho sedmý ročník. Tato a další témata se budou v letošním preventivním vlaku řešit na plzeňském hlavním či pražském radotínském nádraží. Dle průzkumů tvoří nejvíce postiženou věkovou skupinu mladí lidé ve věku od třinácti do devatenácti let, pro něž je vlak po předchozí domluvě a rezervaci zejména určen. „Každý rok umírá nebo je zraněno při střetu automobilu s vlakem stále zbytečně mnoho lidí. I přes všechna technická opatření, informační kampaně i preventivní akce dopravní policie je toto číslo stále bohužel vysoké. Proto je pro nás potěšením opět spolupracovat s Českými dráhami formou Preventivního vlaku a intenzivně pracovat na snížení nepříznivých statistik,“ říká Ondřej Valenta z BESIP MDČR.

VT 46, foto: MirKo Aš/Selb — Již několikrát zvažované obnovení pravidelného provozu na trati mezi Aší a bavorským Selbem během posledního měsíce nabývá zřetelnější obrysy. Sporadická vozba nákladních vlaků zde byla ukončena zhruba v polovině 90. let a poslední osobní vlak po této trati projel již v padesátých letech minulého století. Do povědomí veřejnosti se dostal zejména spoj 3717 jako Vlak svobody. Ten bez zastavení v Aši projel se 110 cestujícími přes přísně střeženou státní hranici do tehdejší SRN. Tento incident následně výraznou měrou přispěl k vytrhání kolejí na mnoha přeshraničních tratích. Příhraniční trať je jednou z celostátních drah, které SŽDC požaduje po ministerstvu zrušit i navzdory těmto plánům. V pátek však bylo správní řízení přerušeno — právě díky poptávce po obnovení provozu do Bavorska.

8.1.2011 - 13:00 - Požár podvozku vozu Bdghmeer na rychlíku 603 v Púchově

R 603 Obchodné centrum Mirage, Štrba, 4.12.10, foto: Tomáš Kubovec Púchov — Během včerejšího dopoledne došlo v obvodu železniční stanice Púchov k požáru víceúčelového osobního vozu řady Bdghmeer v soupravě rychlíku 603 Obchodné Centrum Mirage z Bratislavy do Košic. Na místo byly v 10.18 po ohlášení operačnímu středisku vyslány jednotky Hasičského a záchranného zboru (HaZZ) z Púchova se dvěma zásahovými vozy. Průzkumem a ohledáním bylo zjištěno, že došlo k zahoření podvozku vozu číslo 2. Oheň se však podařilo ještě před příjezdem hasičů zlikvidovat přenosnými práškovými hasícími přístroji zaměstnancům ZSSK, kteří zároveň evakuovali cestující z postiženého vozu. Hasiči následně po zazkratování trolejového vedení, vyřazení a přestavení vozu ze soupravy na vedlejší kolej podvozek ochlazovali vodou do příjezdu drážních kolegů ze Žiliny, kterým později místo zásahu předali. Jako pravděpodobná příčina požáru byla označena porucha na brzdovém systému. Vagon Bdghmeer č. 003 je jeden z prvních dodaných modernizovaných víceúčelových vozů řady BDshmee, které pro Železničnu spoločnosť Slovensko (ZSSK) realizuje ŽOS Trnava.

Zdroj: Požáry.cz, Railtrains.sk

logo AŽD Praha, foto: AŽD PrahaPraha — Největší český výrobce dopravní zabezpečovací techniky, AŽD Praha, je na území bývalého Československa zavedenou značkou již po několik desetiletí. Od otevření nových trhů před dvaceti lety se mu ale stejně dobře daří získávat zajímavé zakázky také dále za hranicemi. Kromě dodávky technologie do Egypta nebo milionového kontraktu v Litvě, o kterých náš magazín informoval v minulosti, přijala společnost v nedávné době objednávky hned v několika zemích, především na elektronické řídicí systémy pro železniční dopravu, přejezdová zabezpečovací zařízení nebo návěstidla. V některých případech teď navíc obnovuje obchodní partnerství, zpřetrhaná na začátku 90. let 20. století. Řada probíhajících projektů je přitom vystavena mediálnímu zájmu, jako třeba v případě dodávky zabezpečení přejezdů pro Turecko, jež dlouhodobě trpí vysokou úmrtností řidičů.

Obálka JŘ 2009/2010, foto: SŽDC Česko — V neděli 7. 3. 2010 vyšla v platnost první „malá“ změna jízdního řádu vlakové dopravy na síti SŽDC. Podle zástupců drah došlo jen k dílčím a kosmetickým úpravám, provedených na základě požadavků objednatelů – krajů. Některé z nich jsou pouze oficiálně zaneseny do jízdního řádu, zatímco vlaky ve změněných časech vyjely již počátkem ledna tohoto roku. Zatímco v jízdním řádu se téměř nic nemění, úpravy vašeho výtisku knižního řádu vás vyjdou minimálně na jeden večer strávený s nůžkami, lepidlem a zhruba sedmdesáti stranami přelepů. Pojďme si přiblížit jakých vlaků a krajů se změna dotkla nejvíce.

Oficiální vytvoření aliance XRail, foto: XRail Evropa — V duchu vytvoření společné aliance pro přepravu vozových zásilek Xrail v Evropě se nesla 18. února schůzka zástupců sedmi hlavních evropských operátorů železniční nákladní dopravy konaná ve švýcarském Curychu. Mezi hlavní cíle vznikající aliance patří poskytování mezinárodní železniční přepravy efektivnějším a pro zákazníky komfortnějším způsobem. Aliance chce také výrazně zvýšit konkurenceschopnost železniční dopravy vůči silniční a vrátit tak dopravu zboží zpět na železnici. Spolek tvoří sedm dopravců s působností v 11 zemích – ČD Cargo, CFL cargo (Lucembursko), DB Schenker Rail (Německo, Holandsko, Dánsko), Green Cargo (Švédsko, Norsko), Rail Cargo Austria (Rakousko, Maďarsko), SBB Cargo (Švýcarsko) a SNCB Logistics v Belgii.

ČD v pohybuPraha — Zřejmě na osvědčený recept vsadily České dráhy nabídku pro cestující v období vánočních svátků. Po relativně kladné odezvě chystají během prosince opakovat akci s ČD Net Lidl. Síťové jízdenky budou tentokrát platit jeden zvolený den v období od 25. do 27. prosince 2009. Postup při nákupu bude stejný, k mání budou pouze v předprodeji od 7. do 23. prosince na pokladnách obchodů řetězce Lidl. Ani cena s pravidly použití se nemění – 149 korun, jeden den, 2. třída všech kategorií vlaků (spoje SuperCity Pendolino pouze s rezervací).

« Novšie správy | 1 2 3 4 5 ... 8 | Staršie správy »    
ŽelPage - elektronický magazín o dráhach
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Verejné použitie obsahu bez výslovného súhlasu autora nie je dovolené.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Prihlásenieopen/close
 
 
  
 
Zabudnuté heslo   
Zaregistrovať sa   
:. Poloha vlakov CZopen/close
Poloha vlakov CZ
 
:. Vyhľadávanieopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pre fotografovopen/close
Informácie o podmíenkach
na fotenie v ČR

Slnko
vychádza v 05:52
zapadá v 20:09