..: Aktuality a články :..

Mezinárodní jízdenky, foto: ŽelPage Brusel — Evropská komise vidí oddělenost jednotlivých rezervačních a prodejních systémů jako překážku v liberalizaci železniční dopravy. Dokladem může být rozdílná nabídka jízdenek a místenek, které lze zakoupit v pražských pokladnách dopravců Českých drah a RegioJetu. Komise 5. května schválila návrh nařízení C(2011) 2962, které obsahuje technickou specifikaci interoperability (TSI) pro telematické aplikace v osobní dopravě. Příští rok pak Komise plánuje vydat druhé nařízení, které od přepravců bude vyžadovat přechod na standardizované počítačové systémy a postupy, které umožní vzájemnou výměnu dat, prodej jízdních dokladů a rezervací.

16.6.2011 - 7:00 - Německé dráhy se bojí o ztrátu cestujících na dálkových trasách

ICE-T, foto: Tomáš Kubovec Berlín — Nejpozději v prosinci tohoto roku by měly dostat autobusy na dálkových linkách v Německu zelenou. Začnou tak konkurovat největšímu německému železničnímu dopravci Deutsche Bahn (DB). Záležet nyní bude na rozhodnutí německé vlády. Pokud se tak stane, cestující bude mít v roce 2012 na výběr, zda z Berlína do Mnichova pojede autobusem nebo vlakem. Německé dráhy upozorňují, že v této souvislosti může, ale nemusí dojít ke zrušení některých spojů. ICE by tak nemusely zajíždět například do měst jako je Lipsko či Erfurt. Obchodní ředitel sdružení soukromých železničních dopravců Mofair, Engelbert Recker, je ale přesvědčen, že liberalizace dálkové dopravy v Německu bude pro Němce výhodná. Poukazuje na to, že ne všichni si mohou jízdné dovolit a pro takové cestující by byl autobus cenově příznivější alternativou. Německé dráhy by to navíc mělo motivovat k investicím do modernizace sítě.

Zdroje: Frankfurter Rundschau, RP ONLINE

Vůz 1. třídy, PKP IC A9mnopuz, veletrh Czech Raildays 2010, foto: Dennis Hübsch Varšava — Od prvního června čeká na cestující ve vlacích EIC (Express Intercity) příjemná novinka — bezplatné připojení k bezdrátovému internetu na palubě. Prozatím bude tato služba dostupná jen pro cestující první třídy, během léta se rozšíří také v druhé vozové třídě. Tato nabídka je jen prvním krokem v rozšiřování služeb PKP IC. Vlaků marketingové kategorie EIC vyjede od 1. června celkem 22, což není ani 7 % ze všech vlaků, které dopravce provozuje (od 1. června bude jezdit celkem 269 spojů kategorie TLK a 46 spojů kategorie Expres). EIC poskytujících wifi potkáte na trasách Varšava – Krakov (2 páry vlaků), Varšava – Wroclav (5 párů vlaků), Varšava – Štětín (1 pár vlaků), Varšava – Poznaň (2 páry spojů) a Krakov – Gdyně (1 pár spojů). Dalším negativem bude velmi nízký datový limit, jen 50 MB.

Varšava — S příchodem nového grafikonu nastává i období změn v tarifech. Podívejme se nyní na změny tarifu v Polsku, které se týkají především studentů. V prezidentské kampani přislíbil jak současný prezident Bronisław Komorowski, tak i někdejší protikandidát Jarosław Kaczyński zvýšení slevy studentům z 37 % na 51 %. Studenti založili i diskusní skupinu na sociální síti Facebook s názvem „Chcemy przywrócenia 50% zniżki na przejazdy PKP dla studentów!“. Vítěz prezidentských voleb Bronisław Komorowski potvrdil, že tuto slevu skutečně prosadí. Sleva byla uvedena v platnost 1. ledna 2011 a mohou ji využít studenti vysokých škol do 26 let (Poznámka: mládežníci do 26 let, kteří nejsou studenti, mohou získat slevu MAX - 26 v hodnotě 26 % na jízdu vlaky TLK, EIC (Ekspres Intercity) a EC kromě páteční špičky v době od 14 do 20 hod.). Tato sleva se však netýká učňů, ti budou mít nadále slevu 37 %. Slevu 50 % získají i nevidomí. Slevu 51 % uznává rovněž dopravce Arriva plc.

Bmpeer Cluj–Napoca — Od června 2011 dojde k zásadnímu zvýšení kvality v železniční dopravě u nás i ve směru do rumunské oblasti Transylvánie. Dlouho očekávaný výjezd vlaků InterCity pana Radima Dráčuly se stane realitou. A máme se na co těšit! Podle dřívějších informací RegioJet skutečně získá vozy od zatím neznámého rumunského výrobce. Silnou inspirací mu byly vozy slovenské produkce řad Bmpeer a Ampeer výrobce ŽOS Vrútky. Společnost ZSSK uvedla, že cestujícím budou propůjčovány během cesty herní konzole, tzv. „bmpeermetry“ a „ampeermetry“. Žlutý dopravce objednal novou řadu označenou WAmpeer. Co se za ní skrývá, je záhadou.

Nastupiste s ICE na Erfurt Hbf, DB, foto: Deutsche Bahn Berlín — Jízdenka zakoupená přes Facebook? U Deutsche Bahn není problém. Nová nabídka Deutsche Bahn nabízí zakoupení jízdenky odkudkoliv kamkoliv za 25 eur (tedy přibližně 600 korun) včetně jízdy vlakem ICE. Jízdenka je platná pouze v druhé vozové třídě; její jedinou nevýhodou je nutnost registrace na sociální síti Facebook. Jedná se o časově limitovanou nabídku (rovněž některé relace mohou být již obsazeny). Nákup této jízdenky je možný od 25. října až do 7. listopadu. Jízdenku je možno objednat pro jízdu od 1. listopadu do 15. prosince. Vzhledem k tomu, že od 12. prosince bude ale platit nový jízdní řád, je nákup jízdenek pro dobu mezi 12. až 15. prosincem povolen až od 2. listopadu.

Elfíkova krabička ze supermarketu Kaufland, foto: Josef Petrák Brno — Výprodej v supermarketu nemusí nutně znamenat, že se chce prodejce zbavit zboží nízké jakosti před hranicí expirace. V případě výprodeje „Elfíkových krabiček“ v řetězci supermarketů Kaufland je tomu právě naopak. Tuto sadu v prodejní hodnotě 890 korun je nyní možno sehnat za pouhých 200 korun! Jde samozřejmě o pouhý doprodej a Kaufland se snaží poukázky prodat i pod cenou. Oproti plné ceně jde o slevu 77 %. I nadále zůstává v platnosti podmínka, že po nákupu je třeba si nechat poukázky orazítkovat na informacích prodejny po prokázání se účtenkou. Rovněž výměnu za vlastní jízdenku je třeba provést do konce října.

ICE1 Berlín — Před 175 lety vyjel v Německu první vlak tažený parní lokomotivou mezi Fürthem a Norimberkem. Za tu dobu prošla železnice v Německu vývojem, zažila dvě světové války. Německé vlaky dnes nabízejí rychlé a pohodlné cestování. Rovněž nabízejí mnoho druhů jízdenek, jmenujme alespoň Europa-Spezial, který platí z vámi vybraného místa v Německu do vámi vybraného místa v jiném státě. V nabídce DB nechybí ani síťové jízdenky. Právě v souvislosti s výročím železnice byla představena nová celosíťová nabídka — Jubiläum–Pass.

Jadran, Odb.Lučební, foto: Duhy Praha — Jak uvádějí České dráhy (ČD) ve své tiskové zprávě z 26. ledna 2010, s ohledem na to, že zahraniční železnice (tj. slovenské, maďarské a chorvatské) nechtějí v létní sezóně 2010 přispívat na provoz přímého vlaku spojujícího Českou republiku s Chorvatskem, nebude tento spoj zaveden, a to ani jako každodenní, ani jako víkendový spoj; veškeré náklady na vedení vlaku by totiž musely nést pouze ČD. To by znamenalo zvýšení nákladů, neboť při klasickém předávání vlaku mezi jednotlivými správami se jízda vlaku zaplatila i díky cestujícím v Maďarsku, např. mezi městy Györ a Szombathely. Při dosavadní běžné ceně by České dráhy musely spoj dotovat a tyto peníze by chyběly jinde. Případné promítnutí reálných nákladů do ceny jízdenky by pravděpodobně následně odradilo cestující od využití takového vlaku.

UNIPAJ, foto: izdoprava.czPraha - Nedávná změna vlakového jízdního řádu s sebou přinesla i řadu několika dalších změň. Z nichž se budeme věnovat rozšířené možnosti automatů UNIPAJ, jejichž prostřednictvím byl nově zaveden 60 denní předprodej jak vnitrostátních jízdenek, tak i jízdních dokladů typu eLiška. Jejich výdej se nyní blíží způsobu na stránkách e-shopu ČD. Dráhy v této oblasti také nabízejí řadu kombinovatelných bonusů.

« Novější zprávy | 1 2   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:00
zapadá v 20:03