..: Aktuality a články :..

ČD 651.001 RegioPanter, Škoda TS, 3. 11. 2011, foto: Juraj Kováč Plzeň(Doplněno 12.40) Výrobce kolejových vozidel Škoda Transportation dnes v plzeňském závodě hostí novináře i odbornou veřejnost. V následujících minutách bude slavnostně představena nová elektrická jednotka Škoda 7Ev, která u prvního zákazníka - Českých drah - ponese produktové jméno RegioPanter. To vzešlo ze čtenářské soutěže o pojmenování nového vlaku. Vozidlo v počtu 19 kusů objednaly ČD pro nasazení na rozličných trasách. Jednotka složená z dílů řad 650 a 651, kterou dnes vidíte na snímcích z Plzně, je schopna jízdy jak na střídavém, tak stejnosměrném napětí a bude určena pro provoz na lince České Velenice - České Budějovice - Strakonice. Jednotka poskytuje místa ve dvou vozových třídách, částečně nízkopodlažní klimatizovaný interiér, bezbariérové WC a skládací plošinu pro nástup vozíčkářů. Cestujícím budou k dispozici i stolky nebo zásuvky 230 V pro využití elektroniky během cesty. V interiéru lze rozeznat sedadla Regio (2. třída) a Regio+ (1. třída) českého výrobce Borcad. Shodná najdeme např. v motorových vozech Stadler RS1 RegioShuttle pro ČD.

22.10.2011 - 16:00 - ČD opět hýbou s cenami na trati z Prahy do Brna

1216.226 a 350.002, Brno, foto: Tomáš KubovecPraha — V neděli 23. října 2011 končí platnost nabídky ČD Promo ve vlacích z Prahy do Brna a z Prahy do Hradce Králové. Ti, kteří cestují do jihomoravské metropole, však nemusí věšet hlavu – od pondělí 24. října vstoupí v platnost nové akční ceny. Zákaznická (IN25) jednosměrná jízdenka bude stát 170 korun, obyčejná pak 200 korun. Oproti současné končící nabídce jsou sice jízdenky dražší, zdaleka však nedosahují výše plné ceny. Také jízdenky SporoTiket zůstanou levnější, neboť v první cenové relaci (jízdenky koupené 7 a více dní předem) budou stát 150 Kč / 170 Kč. Zde se oproti současné akci ČD Promo ceny nemění. Zkrátka opět, bohužel, přijdou majitelé aplikace IN50. ČD se pomocí akčních nabídek a nasazení modernějších vozů snaží do vlaků z Prahy do Brna nalákat hlavně cestující, kteří v současné době využívají dálnice D1. Ta totiž projde náročnou rekonstrukcí.

Zdroj: České dráhy

477.043 u Kamenných Žehrovic na trati 120, foto: Topič Beroun — Vážení čtenáři, přátelé železnice, léto je již za námi a spolu s následujícím ročním obdobím přišly i vydatné deště, což bezesporu nepředstavuje ideální počasí pro konání výletních jízd vlakem. I přesto se však mezi námi najde řada nadšenců, kteří jsou ochotni za svými oblíbenými „železnými oři“ cestovat mnoho kilometrů bez ohledu na počasí. Nejen proto vám již tradičně přinášíme souhrn vybraných výletních akcí nebo modelářských setkání, jejichž kompletní přehled najdete také v našem kalendáři akcí, který spravuje skupina dobrovolníků ŽelPage. Mezi nejvýznamnější akce, jež se v tomto měsíci uskuteční, patří poslední parní víkend v Železničním muzeu ČD Lužná u Rakovníka nebo oslavy 170 let provozu dráhy císaře Ferdinanda.

RegioNova, Klatovy, foto: Pavel Martoch Praha — Po výrazných krátkodobých slevách na jednotlivých tratích přichází nyní České dráhy v rámci programu ČD Promo s nabídkou jízdenek na vybraných lokálních tratích se slevou 25% nebo 50%. Slevu je možno uplatnit pouze na obyčejné jízdné. Nabídka bude platit od 1. září do 10. prosince 2011. Dráhy se tak snaží zatraktivnit dopravu na málo využívaných tratích, nalákat nové cestující a poukázat na možnost levnějšího cestování s In-kartou. Slevu, bohužel, nebude automaticky pokladním a průvodčím nabízet systém UNIPOK, ale budou ji muset sami zadávat. Může se tak stát, že zaměstnanec drah automaticky vystaví jízdenku za plnou cenu.

železniční stanice Skuteč 27.11.2010, foto: Matouš Danielka Skuteč — V pondělí 2. května proběhlo jednání na radnici ve Skutči mezi starosty okresu Chrudim a krajem. Hlavní položkou programu byla optimalizace veřejné hromadné dopravy, zejména neobjednání osobních vlaků na trati 261 v pracovní dny v úseku mezi Žďárcem u Skutče a Pustou Kamenicí společně s jejich nahrazením autobusy. Na tom se zástupci kraje s představiteli zasažených obcí shodli. V létě roku 2010 provedená racionalizace trati, do níž Správa železniční dopravní cesty investovala nemalé peníze, tak působí trochu nekoncepčně. Pardubický kraj však ušetří až šest milionů korun za vyrovnávání prokazatelné ztráty dopravci České dráhy. Společnost OREDO, která v Královéhradeckém a Pardubickém krají působí jako organizátor regionální dopravy - tedy veřejné silniční a drážní dopravy na objednávku krajů, již představila rámcový návrh návaznosti nově zavedených autobusových linek na železniční spoje, ze kterého vyplývá celkové zlepšení dopravní obsluhy dotčeného území.

12.4.2011 - 22:00 - Hledá se maskot zubačky

854.217, Kořenov zastávka - Kořenov, foto: paolo3Tanvald — V nedávné době jsme vás informovali, že České dráhy společně se Škodou Transportation hledají jméno pro nové elektrické jednotky. Nyní vám přinášíme informace o další soutěži, kterou vyhlásila Železniční společnost Tanvald. Tentokrát je cílem co nejlépe ztvárnit podobu maskota ozubnicové dráhy z Tanvaldu do Harrachova. Uzávěrka soutěže je 30. dubna 2011. Návrhy je možné odevzdat v Muzeu ozubnicové dráhy v Kořenově, v infocentru v Tanvaldu či zaslat poštou na adresu Železniční společnost Tanvald o.p.s., Krkonošská 256, 468 41 Tanvald. Vyhlášení výsledků proběhne při první nostalgické jízdě na Zubačce v sobotu 28. května 2011 v Kořenově, přičemž nejlepší díla budou vystavena v místním Muzeu ozubnicové dráhy. Vyhrát můžete jízdenky na historické vlaky Zubačky, volné vstupenky do Muzea ozubnicové dráhy či upomínkové předměty.

Zdroj: www.zubacka.cz

2.4.2011 - 14:00 - Dráhy hledají jméno pro nové elektrické jednotky

Vizualizace jednopodlažní elektrické jednotky Škoda, Ostrava–Svinov, foto: Pardubický kraj/Škoda VagonkaPraha — České dráhy nedávno uzavřely kontrakt na 19 elektrických jednotek typu 7Ev, které dodá vítkovická Škoda Vagonka. Jednotkám ale schází atraktivní název, a tak se dopravce společně s výrobcem rozhodl vyhlásit soutěž Pojmenujte nový vlak. Své návrhy můžete zasílat na webové stránky www.novyvlak.cz, poštou nebo e-mailem do 30. dubna 2011. Odborná porota poté vybere deset nejlepších návrhů, které budou odměněny. Zatímco Škoda obvykle preferuje u svých vozidel typové označení, ČD už dříve vybraly s pomocí veřejnosti pro škodovácké vlaky jména jako CityElefant či Regionova. Ty jsou ale ochrannými známkami ČD a nemůžou je tak používat jiní dopravci. Proto na Železnici Desná není provozovaná Regionova, ale jednotka Desná. Jestli výherní jméno nových jednotek bude patřit ČD, nebo Škoda, není známo.

Zdroj: České dráhy, Škoda Transportation

První zkušební jízda hybridní jednotky, foto: Tomáš Poslušný/Matouš Vinš Praha — Rychlíky Českých drah z Prahy do Českých Budějovic přes Příbram se dočkají technicky odpovídajících vozidel. Poté, co byly do provozu nasazeny všechny modernizované dieselové lokomotivy řady 750.7 plánované pro nasazení na této relaci, ČD oznámily, že byl dokončen vývoj nové řady 652.7/752.7. Jedná se o čtyřdílnou hybridní jednotku s maximální rychlostí 100 km/h, schopnou jízdy jak pod napětím 25 kV AC, tak 3 kV DC. Jednotka vznikla spojením osvědčené lokomotivy řady 749 a elektrické jednotky řady 452 CityFrog. Prototyp vyrobila společnost MOVO ze skupiny Škoda Transportation. Na svou první zkušební jízdu z Plzně do Prahy tajně vyjel 25. března. Další důležité zkoušky proběhnou během měsíce dubna.

22.3.2011 - 17:00 - Dráhy chtějí snížit hlučnost Regionov

Regionova na Bechyňce, foto: Roman Mayer Šumperk — Strojvedoucí i cestující již delší dobu poukazují na vysokou hlučnost v interiéru modernizovaných jednotek řady 814 Regionova, která dosahuje až osmdesáti decibelů. České dráhy se proto po 180 dodaných soupravách rozhodly tento problém řešit a slibují zlepšení v rámci pravidelných oprav. V průběhu technických revizí mají být podlahy nad pohonným agregátem vyměněny a doplněny o celkovou protihlukovou izolaci. Náklady na jedno vozidlo by se měly pohybovat v řádech tisíců korun. Jako komplexnější řešení přichází v úvahu i dosazení nových převodovek, jež by měly odstranit časté problémy s řazením především na kopcovitých tratích. Plánované úpravy by měly hlučnost prvních 88 jednotek dostat přibližně na úroveň právě realizované poslední série regionov, objednané v létě 2010. Po skončení dodávek řady 814 chtějí dráhy ještě dodatečně opravit i zbylé motorové vozy řady 810 dosazením stahovacích oken, nových toalet a pohodlnějších sedaček.

Zdroj: iDnes

Odjezd z Číčenic do Týna nad Vltavou, foto: Matouš VinšV sobotu 26. 2. 2011 po deváté hodině vstávám z postele a ještě pociťuji následky pátečního maturáku. Po ranní hygieně a vydatné snídani si balím věci a ještě rychle kontroluji dopravní situaci na trase. Čeká mne tříhodinová cesta z Blatné přes Březnici, Protivín a Zliv do Dívčic, kde budu čekat na jeden z posledních pravidelných vlaků na trati 193 (Dívčice-Netolice). V deset hodin již sedím v blatenské osmsetdesítce a pan výpravčí nám dává znamení k odjezdu. Slunce svítí, na obloze ani mráček a zdá se, že po dlouhé době bude zase teplo. Po více jak půlhodině kodrcání vystupuji v Březnici, do příjezdu mého rychlíku zbývá asi 45 minut. Naštěstí zde zůstala otevřená čekárna a funkční automat na kávu.

Škoda 15T ForCity, foto: Richard Weber Praha — V roce 2005 podepsala Škoda Transportation a Dopravní podnik hlavního města Prahy smlouvu na 250 plně nízkopodlažních tramvají. Do roku 2018 by měly nahradit zastaralé vozy T3, vyráběné dlouhá léta v ČKD Praha. V červnu 2009 dorazil do Prahy první kus a začátkem února letošního roku se nové tramvaje konečně dočkaly pravidelného nasazení. Zastupitel TOP 09 Tomáš Hudeček poukazuje na špatnou odolnost tramvají vůči nepříznivému počasí. Stejnou informaci sdělil ČTK i jeden pracovník Dopravního podniku. Oficiálně však informace o potížích nikdo nepotvrdil. I Škoda se hájí, že tramvajím by neměla dělat problémy ani šesticentimetrová vrstva sněhu či třícentimetrová vrstva vody. DPP přitom požadoval odolnost „pouze“ vůči pěti centimetrům sněhu a jednomu centimetru vody. Stejné parametry udává i norma ČSN 28 1300 - Tramvajová vozidla - Technické požadavky a zkoušky, kterým tramvaj 15T vyhovuje.

LOSTR Maxima 30CC, foto: Dominik Jaroš Louny — Již na jaře tohoto roku začne v Lounech výroba nové nákladní diesel–hydraulické lokomotivy. O výrobu se postará tamní společnost Legios (s původním názvem LOSTR Louny), která pod názvem General bude vyrábět v licenci společnosti Voith jejich lokomotivu Maxima 30CC. V rámci licence je pak bude nabízet různým dopravcům středoevropského regionu. Společnost Legios bude kromě motorů a hydraulické převodovky zajišťovat všechny díly a zbytek montáže. Již v prvním čtvrtletí letošního roku by měl první stroj procházet zkouškami. První vyrobené lokomotivy nebudou dodávány dopravcům přímo, ale budou v rámci zkušebního provozu jednotlivým zájemcům pronajímány.

971+471, Odb. Bedrč - Hr. Mrač, foto: Bean Praha — České dráhy v posledních několika letech výrazně navyšují počet bezbariérových spojů. V jízdním řádu 2011 jich najdeme přesně 2 562 — o 440 spojů více než v roce 2010. Celkový počet bezbariérových vlaků představuje asi 36 % denního průměru vlakových spojení Českých drah. V dálkové dopravě je vozem vhodným pro přepravu cestujících na vozíku vybavena téměř polovina všech spojů. Jedná se o vozy s označením BDhmsee, které potřebují asistenci zvedací plošiny ve stanici a vozy BDbmsee, které mají plošinu zabudovanou. I na vlacích ZSSK můžeme potkat podobné vozy; zajíždění řady BDsheer například na vlaku EC 120/121 Košičan k nám ale můžeme očekávat až s dodáním většího množství vozů jiného typu – rekonstruovaných vozů Bdghmeer.

CRH 380A, foto: Khalidshou, Wikipedia Peking — Čínská lidová republika již dnes disponuje nejrozsáhlejší sítí vysokorychlostních železnic, ty ovšem stále přibývají a ambiciozní předpovědi se mění ve skutečnost. Tamní vláda předpokládá, že do roku 2020 bude mít až 90 % čínského obyvatelstva možnost využívat tento druh dopravy. Prudkou expanzi a vývoj VRT v Číně očekávají i největší světoví výrobci železniční techniky, kteří se proto snaží proniknout na místní trh. Některé tratě vznikají přestavbou těch původních, ve větší míře se ale jedná o zcela novou výstavbu. Do roku 2012 by celková délka sítě VRT měla dosáhnout asi 13 000 km, do roku 2020 pak až 25 000 km.

Karlovy Vary d.n. - desiro a regiosprinter, foto: Jiří Randa, JRtrain Karlovy Vary — Nevyužité prostory téměř v centru lázeňského města již delší dobu budí zájem investorů. Nachází se v prostoru dolního nádraží v Karlových Varech, které je nyní v žalostném stavu. Soukromý investor, firma Gama Property z developerské skupiny Lordship, má zájem investovat do této části města nemalou částku. Na bývalých drážních pozemcích by měly vyrůst nové byty, kanceláře, hotely, obchody a zdravotnické centrum. Karlovy Vary by do projektu měly vložit i své pozemky. Přípravy projektu však byly na žádost nového vedení města přerušeny, i přestože jej již úředníci schválili. Radní argumentují hlavně tím, že projekt je v rozporu s územním plánem a navíc neřeší dopravní kapacitu přilehlých komunikací.

Starší zprávy
« Novější zprávy | 1 2 3 4 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:08
zapadá v 19:57