..: Aktuality a články :..

Dürnkrut 3.4.2006

Podle informací ÖBB (teletex ORF a 3Sat) je v důsledku povodní zastaven provoz na trati Wien – Břeclav mezi stanicemi Angern a Dürnkrut (zaplavená stanice Dürnkrut na snímku od Arthura Meyera ze dne 3.4.2006). Jedná se o stejný úsek jako v roce 1997. Tehdy byly vedeny odklonem z Hohenau do Mistelbachu vlaky Chopin a Vindobona, ostatní vlaky byly ukončeny v Hohenau a cestující z/do Vídně byli přepravováni autobusy.

Aktuální informace z Rakouska uvádí, že je zatopeno nádraží Dürnkrut. Je vzdáleno cca 500 metrů od řeky.

Doplnění 11.50
EC 104, EC 71, EC 103, EC 102 vedeny odklonem přes Marchegg,
EC 75 ukončen v Hohenau, EC 70 výchozí z Hohenau; Hohenau – Wien = NAD

Doplnění 14.20 – informace ČD
Mimořádná opatření na tratích v Rakousku, 03.04.2006
Na rakouských železnicích (ÖBB) byl dne 3.dubna 2006 (v cca 06:15 hod.) z důvodu zatopení tratě zastaven provoz na trati č. 930 (Břeclav – Wien) mezi stanicemi Angern a Dürnkrut. Přerušení provozu bude dle předběžných zpráv trvat asi 1 týden, tedy do 10.dubna 2006 (bude upřesněno). Z tohoto důvodu jsou zavedena tato mimořádná opatření v osobní dopravě:

Opatření pro den 3.dubna 2006:
Vlaky EC 74 (Wien Südbhf. – Praha hl.n.); EC 102 (Wien Südbhf. – Warszawa Wschonia); EC 104 (Wien Südbhf. – Warszawa Wschonia); EC 172 (Wien Südbhf. – Praha – Hamburg-Altona); a R 202 (Wien Südbhf. – Warsawa Wschodnia) jedou v úseku Wien – Břeclav mimořádně odklonem přes Marchegg a Devínskou Novou Ves.
Vlaky EC 77 (Praha - Břeclav – Wien Südbhf.); EC 103 (Warszawa Wschodnia – Wien Südbhf.); EC 105 (Warszawa Wschodnia – Wien Südbhf.); EC 173 (Wien Südbhf. – Hamburg-Altona) jedou v úseku Břeclav – Wien Südbhf. mimořádně odklonem přes Devínskou Novou Ves a Marchegg.
Vlak EC 75 (Praha-Holešovice – Wien Südbhf.) jede mimořádně v úseku Praha-Holešovice – Hohenau, v úseku Hohenau – Wien Südbhf. budou cestující přepraveni náhradní autobusovou dopravou.
Vlak EC 70 (Wien Südbhf. – Praha-Holešovice) bude v úseku Wien Südbhf. – Hohenau nahrazen náhraní autobusovou dopravou, vlak jede pouze v úseku Hohenau – Praha-Holešovice.
Zpoždění vlaků v úseku za odklonovým úsekem (popř. za úsekem s náhradní autobusovou dopravou) bude přibližně 60 - 90 minut. Jízdenky vydané pro původní tratě platí i při jízdě odklonem.

Opatření od 4.dubna 2006 do odvolání (cca 1 týden)
Vlaky EC 70 (Wien Südbhf. – Praha-Holešovice); EC 76 (Wien Südbhf. – Břeclav - Praha hl.n. ) ; EC 104 (Wien Südbhf. – Warszawa Wschonia); EC 172 (Wien Südbhf. – Praha – Hamburg-Altona); EC 102 (Wien Südbhf. – Warszawa Wschonia); EC 74 (Wien Südbhf. – Praha hl.n.) a R 202 (Wien Südbhf. – Warszawa Wschodnia) jedou v úseku Wien – Břeclav mimořádně odklonem přes Marchegg a Devínskou Novou Ves.
Vlaky EC 71 (Praha hl.n. – Wien Südbhf.); EC 75 (Praha-Holešovice – Wien Südbhf.); EC 103 (Warszawa Wschodnia – Wien Südbhf.); EC 173 (Wien Südbhf. – Hamburg-Altona); EC 105 (Warszawa Wschodnia – Wien Südbhf.); EC 77 ( Praha / Břeclav – Wien Südbhf.); R 203 (Warszawa Wschodnia – Wien Südbhf.) jedou v úseku Břeclav – Wien Südbhf. mimořádně odklonem přes Devínskou Novou Ves a Marchegg.
Zpoždění vlaků v úseku za odklonovým úsekem bude přibližně 60 minut. Jízdenky vydané pro původní tratě platí i při jízdě odklonem.
Regionální vlaky na ÖBB jsou v úseku Drösing (Dürnkrut) a Gänsendorf nahrazeny náhradní autobusovou dopravou.

K tomu poznámka:

Odkloněný EC 104 "Sobieski" nemá ještě ve 14.20 potvrzen příjezd do Břeclavi (10.08), odkloněný EC 172 "Vindobona" (12.08) podobně.

Pro srovnání osobní vlak 2312 z ÖBB do Břeclavi + 25 minut, 2314 předpoklad + 27 minut.

InfoVídeň - Od soboty 8. dubna do pondělí 17. dubna 2006 bude z důvodu stavebních prací ve stanici Wien Nord úplně zastavena železniční doprava vídeňského S–Bahn mezi stanicemi Wien Nord a Wien Meidling. Všechny vlaky z / do Břeclavi budou končit v žst. Wien Nord. Vlaky směru Mistelbach – Wien West budou vedeny po odklonové trase. V úseku Wien Mitte – Wien Rennweg budou jezdit pouze vlaky trasy S7 směr Flughafen Wien a Wolfsthal, resp. vlaky společnosti CAT.

Náhradní doprava se bude zajišťovat prostředky městské dopravy :
metro trasy U1, U4, U6, tramvajové linky D, O, 18, 62
V prostředcích MHD platí železniční jízdenky ÖBB. Metro U1 lze použít pro cestu z nádraží Wien Nord na nádraží Wien Südbf, pro cestu na nádraží Wien West lze použít metro U6 ze stanice Wien Handelskai a naopak, dále jej lze použít k cestě do stanice Wien Meidling.
Při cestě ze směru Salzburg – Linz – St. Pölten lze doporučit přestup ve stanici Wien Hütteldorf na vlaky S–Bahn S45 do stanice Wien Handelskai a zde přestupovat na vlaky směr Břeclav a Retz / Znojmo.

Info též na webu Schnellbahn Wien

371.001 - foto : Martin HanzalDěčín - Neděle 11. prosince 2005, 6.50 hodin. V železniční stanici Dolní Žleb zastavuje osobní vlak 27610. Po půlminutovém pobytu se rozjíždí směrem do sousední saské stanice Schöna. Pro nezasvěceného nic zvláštního. Pro občany Dolního Žlebu, v současné době části města Děčín, významný okamžik. Padl totiž další pozůstatek železné opony, reliktu výsledků II. světové války.
Po několikaletém úsilí „Občanského sdružení Dolní Žleb“ a pana Klause Fiedlera ze saské Pirny získal Dolní Žleb, ve snaze o rozvoj turistického ruchu v okolí Labe pod Děčínem a o možnost většího využití železnice, konečně přímé spojení do sousedního Saska.

Nové tunely u Hrabovky Praha - V noci z 10. na 11.12.2005 po 133 letech skončí provoz na spojovací trati Praha hlavní nádraží - Praha Masarykovo nádraží-Hrabovka.

Pro období od 11.12.2005 tudy již nejsou trasovány žádné pravidelné vlaky.

Posledním pravidelným vlakem osobní přepravy, který by měl ukončit provoz by měly být vlak 9354 z Kolína, který přijede v neděli ráno dne 11.12.2005 v 0.05 hodin.

Vlak 2523 z Rakovníka již na Hlavní nádraží nepojede, neboť obratový vlak 9820 (půlnoční rozjezd) jede již z Masarykova nádraží (0.21).

IDalší černý den dnes zažily švýcarské železnice.V 8.45 došlo k výpadku řídícího počítače na centrálním stavědle v Zürichu, který měl za následek výpadek řady "místních" stavědel. Následkem této závady byl zcela zastaven provoz mezi stanicemi Zürich HB – Thalwill, Zürich HB - Pfaffikon SZ, Zürich HB – Zürich Wipkingen a na ostatních tratích došlo k výraznému omezení propustnosti.

 Švýcarsko - Ačkoli se to zdá neuvěřitelné, teprve v neděli 7. listopadu 2004 ve 4.30 hodin bylo dokončeno zdvojkolejnění celé trati Lausanne – Brig navazující na Simplonský tunel. Stalo se tak po 127 letech od zahájení provozu. Po šesti letech stavby byla dokončena stavba nového dvojkolejného úseku mezi stanicemi Salgech - Leuk v kantonu Wallis, který nahradil dosavadní jednokolejnou trasu - úsek omezující propustnou kapacitu tratě.

« Novější zprávy | 1 2   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:52
zapadá v 20:09