..: Aktuality a články :..

Ilustrační obrázekPraha – Taktová doprava, výrazný nárůst počtu spojů a o něco novější soupravy. I takových novinek se dočkají od prosincové změny jízdního řádu cestující na trati 120 Praha – Kladno – Rakovník, do skutečné revoluce ovšem scházejí vozidla skutečně nová. Dráhy místo nich nasadí na rychlících jen "jednotky" složené z motorových vozů řady 854, vložených 054 a řídicích 954.0. Na jednotky desiro, s nimiž počítaly první návrhy, by mohlo dojít až v průběhu příštího roku. Vedení ČD totiž chystá výběrové řízení na pronájem nízkopodlažních jednotek, kdy na něj dojde však není známo. "Dopadne–li vše dobře, mohly by se na našich kolejích objevit už příští rok," řekl dnes ŽelPage tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala.

Reklama na jih, foto: CSPSVPraha - Marketingové aktivity Českých drah provází stále větší pochybnosti. Vedení odboru totiž podle informací časopisu Týden přerozdělí ročně přes 200 milionů a přitom ani neví, komu a za co platí. Protikorupční policie už vyšetřuje první případ, při němž ČD bezdůvodně odteklo 27 milionů korun. Výběr celebrit do reklamních kampaní by podle časopisu zase mohl být ovlivněn zájmy špiček jedné z politických stran. I když se o podivných praktikách na generálním ředitelství ČD mezi zasvěcenými hovoří již dlouho, tak šokující výsledky auditu čekal asi jen málokdo.

151Šumpersko – Jen den po slavnostním otevření koridorového úseku Zábřeh na Moravě – Červenka a oficiálního spuštění provozu rychlostí až 160 km/h se doprava opět zpomalila. Jen co stavební výluky skončily, ovlivnila provoz krádež napínacích lan traťového vedení v úseku Červenka – Moravičany. Škoda je vyčíslena na 160 tisíc korun a v daném úseku se nyní jezdí rychlostí maximálně 80 km/h. Tyto krádeže nejsou ojedinělé – 11. října došlo ke krádeži v úseku Studénka – Suchdol n. Odrou, dříve také úseku Drahotuše – Lipník nad Bečvou nebo u Nedakonic na Uherskohradišťsku. Ochromeno bylo několikrát i v pražské Nové spojení.

kolejeLouny - Trochu stranou poměrně bouřlivých změn v českém železničním průmyslu změnil majitele i výrobce nákladních vozů Lostr Louny. Od osmi dosavadních majitelů podnik koupila poradenská firma Aliafin. I když by se zdálo pravděpodobným, že firmu záhy prodá dále, vehementně to ústy svého vedení popírá. "Nový vlastník považuje investici za dlouhodobou, jeho hlavním cílem je zvyšování výkonnosti společnosti, především se zaměřením na zvýšení přidané hodnoty. Plánovány jsou i investice do technického vybavení výroby a do areálu společnosti," uvedlo vedení firmy na svém webu.

954.001 ve Vršovicích, foto: Jan Beránek aka JTB Praha - Dalších 17 řídících vozů řady 954 chtějí koupit v příštích letech České dráhy. Dnes vypsaly výběrové řízení na jejich dodávku, která vyjde na celkem 340 milionů korun. Samo řízení by mělo být pouhou formalitou a očekává se, že i další dodávku provede Pars Šumperk, který už drahám v uplynulých dvou letech 16 kusů dodal. I na letošním veletrhu Czech Raildays se o další zakázce nahlas hovořilo, přesto je tato zpráva zajímavá ještě z jiného hlediska.

Ilustrační obrázekPlzeň - Zase o něco větší kapacity má ve svém domácím městě plzeňská Škoda. V uplynulém týdnu totiž dotáhla ke zdárnému konci více než čtyřměsíční jednání o převzetí tamější správkárenské společnosti MOVO. I když cenu akvizice ani jedna strana nezveřejnila, svůj podíl na transakci údajně má i nedobrý finanční stav společnosti. "Podepsali jsme smlouvy na koupi Mova, čekáme na vyjádření antimonopolního úřadu," potvrdil ředitel Škoda Transportation a místopředseda představenstva Škoda Holding Tomáš Krsek.

Ilustrační obrázekOlomouc - Uvést jednu z lokomotiv řady 141 DKV Olomouc do obnoveného historického laku - taková myšlenka se zrodila minulý rok v hlavě jednoho z místních fotografů současné železnice. Cíl je jasný: dát jednomu z mála provozních strojů této řady, která nyní pravidelně slouží na místních výkonech s Os vlaky na trati č. 301 Olomouc - Prostějov - Nezamyslice, vzhled, v jakém začal svou službu na kolejích ČSD v polovině minulého století. Podobně, jako se již několikrát složila skupina nadšenců železniční techniky na speciální, z jejich kapes zaplacené historické jízdy, vzešel pokus sesbírat po tisícovce také na nový lak pro "bobinu". V současné době je projekt ve fázi shromažďování finanční částky, která byla s ČD dohodnuta na 200­ tisíc Kč. Zbylé náklady na uvedení vlastního stroje do LAKu PUR I, ve výši cca 70 - 80 tisíc korun, slíbily ČD doplatit. Vzhledem k tomu, že jde o zatím unikátní projekt, rozhodli jsme se čtenářům ŽP zprostředkovat podrobnosti.

Ilustrační obrázekŘíčany - Trochu nenápadně se v pondělí začala psát další kapitola úsporných opatření na českých kolejích. České dráhy totiž na říčanském nádraží spustily zkušební prodej jízdních dokladů v prodejně řetězce Pont. To sice znamená zrušení klasických pokladen, cestující se ale místo toho v méně frekventovaných místech dočkají většího pohodlí. Alespoň podle vedení ČD, které o pokračování projektu rozhodne podle výsledků říčanského experimentu.

Ilustrační obrázekPraha - Mimořádně povedeným počasím obdařil Svatý Petr v sobotu severní část Čech, jako by věděl, že se na tratích 081 a 086 chystá asi největší parní svátek v roce. Nebo že bude potřeba prolomit letošní smůlu s počasím, která letos akce německého spolku Flügelradtouristik provází. Ať už je pravda jaká chce, na nepřízeň počasí se tentokrát nikdo vymlouvat nemohl, a tak očekáváme úrodu povedených snímků v naší fotosoutěži. Hlasovat můžete prostřednictvím tohoto formuláře.

Ilustrační obrázekPraha - Už potřetí pro vás přichystala ŽelPage a německá společnost Flügelradtouristik fotosoutěž. V sobotu 13. září se spolek projede malebnou krajinou na samém severu Čech z Děčína až do Liberce. Parní lokomotivu německé řady 52 budou patrně provázet i davy fotografů, kterým zcela jistě udělá radost podrobný jízdní řád celé akce, který ŽelPage získala od organizátorů. Dopolední jízda se natáhne, díky fotozastávce na novinském viaduktu, na celé sobotní dopoledne; naopak večer už bude nutné počítat se ztíženými světelnými podmínkami. Vlak se totiž na zpáteční cestu vydá až po páté hodině odpoledne.

Ilustrační obrázekVelim - Lokomotiva Škoda 109E, nyní už s označním řady 380 ČD a opatřená logem dopravce, se poprvé projela po Česku. Jeden ze dvou prototypů, 380.002, totiž ve čtvrtek večer vyrazil z Plzně přes Prahu na ŽZO Cerhenice. Tam se v následujících dnech podrobí prvním větším jízdním zkouškám. Přeprava, které se paradoxně zhostil o čtvrt století starší druhý prototyp řady 363, se ale neobešla bez komplikace. Podle informací ŽelPage se jinak bezproblémová cesta zadrhla v Radotíně na jihozápadě Prahy. Ačkoli rozkaz o zavedení vlaku počítal s cestou přes Smíchov, dispečer postavil vlakovou cestu směrem na Most inteligence.

Ilustrační obrázekPraha - Další názorový přemet zažila v pondělí kauza pražského Masarykova nádraží. České dráhy totiž přiznaly, že s nádražím skutečně v dlouhodobém horizontu nepočítají. Vůbec poprvé navíc prezentovaly úmysl svést z něj veškerou dopravu podzemním tunelem na Smíchov. Časový horizont celého projektu sice odhadl realitní manažer ČD Karel Tabery na čtyřicet let, kdyby prý ale našel "rozumné lidi" na správných místech, šlo by vše zrealizovat i během jedné dekády. Tabery to prezentoval v pondělí na společné tiskové konferenci s radním za ODS Martinem Langmajerem, který proslul zcestným výrokem o neperspektivnosti a unikátnosti hlavových nádraží. I tento argument proti Masarykovu nádraží zazněl, ještě paradoxněji ovšem působí skutečnost, že tiskovou konferenci svolaly ČD a městská část Prahy 1, aniž by ani měly o osudu nádraží pravomoc rozhodovat.

Ilustrační obrázekPraha - Spojení ČD Cargo a jeho slovenského protějšku ŽS Cargo Slovakia se zdá být hotovou věcí. Dnes o něm dokonce jednal i český premiér Mirek Topolánek se svým slovenským protějškem Robertem Ficem. Po jednání dali svým ministrům dopravy mandát k dalšímu jednání o spojení obou společností, v nichž by prý měly mít obě země rovnocenný podíl.

Ilustrační obrázekPraha - Až nečekaně rychle se vyvíjí situace kolem pražského Masarykova nádraží. Když ve čtvrtek večer v jeho odbavovací hale spadl jeden z podpěrných sloupů, jednalo se v porovnání s událostmi celého týdne jen o pouhou epizodu. Víc než nehoda bez zraněných přitahuje pozornost to, jak rychle se mění výroky všech zúčastněných. Jen dva dny po zasedání městské, které posvětilo změnu územního plánu v neprospěch Masarykova nádraží, totiž i radnice začíná tvrdit, že nádraží vlastně rušit nechce, byť si již na uvolněné pozemky brousí zuby developerské společnosti. Stěžejní je přitom názor SŽDC a ministerstva dopravy - a obě instituce zatím podle svých slov nádraží rozhodně rušit nehodlají. Trochu tragikomicky pak působí komunistický radní František Hoffman, který jako jediný hodlá stanici natvrdo zrušit.

Ilustrační obrázekPraha - I druhá letošní fotosoutěž - o nejlepší fotografie z jízdy německé parní rekordmanky 18.201 do Prahy na zvláštním vlaku agentury Reitmann právě skončila a zná již své výsledky. Mezi 22 fotografiemi se vůbec poprvé objevily příspěvky od ženy. Kolegyně Misa1205 nasadila laťku vysoko a z pánské konkurence nestačila pouze na suverénní fotografii lokomotivy 18.201 u Nelahozeveských tunelů od Tauruse. Z autorů pětice nejúspěšnějších fotografií nakonec vylosovala ruka editora Josefa Petráka papírek se jménem Pavla Martocha, který se může těšit na lístek na další akci tohoto německého spolku, kterou by měla být 13. září jízda Plnou parou severními Čechami z Drážďan do České Lípy a Liberce.

Starší zprávy
« Novější zprávy | 1 2 3 4 5 ... 9 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:54
zapadá v 20:07