..: Aktuality a články :..

logo CDPraha - České dráhy zvítězily ve výběrovém řízení na provozování rychlíkových spojů na trase Most - Plzeň. Na trati by měly dráhy na základě soutěže zajišťovat provoz rychlíků od prosince letošního roku. Do soutěže se kromě Českých drah přihlásil také Viamont a Connex. Uzavřela se tak část výběrového řízení.

České dráhy nabídly kromě nejvýhodnější ceny také svá "nejlepší" vozidla - motorové vozy řady 843 s vloženými a řídícími. vozy. ČD nabídnou především široký doplňkový servis dalších služeb a nabídek. Týká se to například půjčovny kol ve stanicích, slevových modelů – platných pro celou síť ČD, informačního servisu, speciálních nabídek pro skupinové cestování a další.

Dosud však není uzavřeno výběrové řízení na provozování dálkové drážní dopravy pro trať z Pardubic do Liberce. Jako u předchozího výběrového řízení nabídly ČD nejnižší cenu a nasazení řady 843. Výsledky by mely být známy nejpozději na začátku září, kdy budou ukončeny práce na novém jízdním řádu. O zakázku se také ucházejí společnosti Viamont a Connex.

Zdroj: Měšec (aktualita ze dne 26. 5. 2006, tisková zpráva ze dne 28. 4. 2006)

Ilustrační fotoPraha - "Dopravní infrastruktura zdaleka nedosahuje západní úrovně. Zejména naše dráhy jsou pomalé a nepříliš spolehlivé. Do budoucna by však mělo dojít ke změně," tvrdí Martin Václavík z pražské kanceláře poradenské firmy King Sturge. "Je tlak na železnici, který je vytvářen za prvé uživateli, za druhé bude vytvářen tlak ze strany vlády i co se týká převedení určité části zátěže ze silnice na železnici." Na silniční dopravě jsou v současné době závislá všechna logistická centra. Podle Martina Václavíka 37 % společností uvažuje o převedení části zátěže na železnici. Jejich počet se možná ještě zvýší po zavedení mýtného na českých komunikacích a očekávaném zvýšení cen pohonných hmot.

Zdroj: Zpravodajská relace Českého rozhlasu 1 - Radiožurnál dne 18. 5. 2006 v 10:00

Ilustrační foto

Kodaň - Na dánských železnicích (DSB) došlo z důvodu sesunu náspu na trati mezi stanicemi Fredericia – Aarhus k přerušení dopravy. K plnému obnovení provozu na tomto úseku DSB dojde dne 23.dubna 2006, do této doby budou vlaky EC 370 a EC 371 (Praha - Aarhus a zpět) ukončeny ve stanicích Hamburk Hbf nebo Padborg.

Budapešť - Od 17.dubna 2006 je na maďarských železnicích (MÁV) z důvodu povodňové situace (rozvodnění řeky Tisza) omezena doprava na těchto úsecích:

Liberec - Duchapřítomnost strojvedoucího vlaku a zásah policistů zabránily neštěstí, které se mohlo po hře čtyř dětí ve věku od sedmi do čtrnácti let odehrát ve čtvrtek večer na železniční trati mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou v severních Čechách. Hned dvakrát se pokusila skupinka dětí vykolejit projíždějící vlak pomocí klády na kolejích. Nikdo nebyl naštěstí zraněn. Důmyslnou překážku děti na trati vytvořily pomocí klády a kbelíků, které zatížily kameny. Strojvedoucí soupravy jedoucí z Jablonce si u obce Proseč zátarasu včas všiml a podařilo se mu zastavit. Pracovníci drah potom překážku odstranili a přivolali policisty.

Těm se podařilo objevit děti v okamžiku, kdy pracovaly na druhém zátarasu proti vlaku, který jel v opačném směru z Liberce. "V současnosti vyšetřujeme, zda vlak mohl vykolejit. Pokud ano, pak by šlo o obecné ohrožení s trestní sazbou tří až osmi let vězení. Dětským pachatelům ale trestní stíhání podle zákona nehrozí," uvedla mluvčí jablonecké policie Ludmila Knopová.

Za posledních 15 let se na trati z Liberce do Harrachova odehrála řada útoků na vlaky. Žádný si nevyžádal těžká zranění či smrt lidí. Při jednom takovém případě spustil někdo na vlak betonovou skruž, na vagóny létaly také kameny a hořící louče.

Zdroj: Novinky

infoBrno - Miliardový přesun nádraží v Brně a přestavbu železničních tratí ve městě provází první komplikace. Antimonopolní úřad zrušil jednu z veřejných zakázek v hodnotě 45 mil. korun týkající se projektu výstavby odstavného nádraží, které mělo sloužit jako technické zázemí pro novou stavbu. Bylo první částí celého projektu, kde se mělo začít stavět. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže nyní výběrové řízení (na projekt a stavební dozor) odstavných prostor zrušil a SŽDC, která řízení vypsala, nařídil výběr firmy zopakovat.

SC PendolinoPraha - I přes četné problémy s provozem je vlajková loď Českých drah oblíbeným spojem. Od prosince, kdy Pendolino začalo jezdit mezi Prahou a Ostravou, už se v něm svezlo 150 tisíc lidí - mezi nimi manažeři, turisté, studenti i prezident. Podle Českých drah využívají nový spoj zejména noví zákazníci, kteří dříve cestovali vlakem spíše výjimečně. Nejvíce obsazené jsou ranní spoje z Ostravy a odpolední z Prahy.
"Nejvíce jsou mezi cestujícími zastoupeni na jedné straně manažeři a podnikatelé, zahraniční turisté a zástupci zahraničních investorů, ale také studenti dojíždějící za studiem do vysokých škol nejen v Praze či Ostravě, ale také v Pardubicích a Olomouci," uvádí společnost v tiskové zprávě. Minulý týden se rychlovlakem do Ostravy svezl i prezident Václav Klaus.
Každá ze souprav Pendolino veze zákazníky denně dvakrát z Prahy do Ostravy a zpět. Najede tak zhruba 1430 kilometrů za den, což už je vytíženost srovnatelná s letadly. Od 11.12.2005 ujely jednotky pendolino mezi Prahou a Ostravou 430.000 km. ČD hodlají zkrátit spojení vlaky SC Pendolino mezi Prahou a Ostravou až na 2 hod. 59 min.
"České dráhy úspěšně zaplnily mezeru na trhu se službou veřejné, rychlé a pohodlné přepravy mezi Prahou, Pardubicemi, Olomoucí a Ostravou", uvádí společnost. Na trase Praha - Ostrava vzrostla frekvence cestujících v dálkových vlacích o 30%. ČD budou dále rozvíjet služby spoje SuperCity Pendolino. Chtějí se totiž zaměřit na ty zákazníky, které rychlovlak zatím neoslovil. Mají v plánu zlepšit doplňkové služby ve vlaku a rozšířit počet stanic, kam bude Pendolino zajíždět.
České dráhy jsou velmi spokojeny s komerční úspěšností produktu SC Pendolino a připravují rozsáhlý marketingový průzkum, který by měl nastínit další priority rozvoje zákaznicky úspěšné služby. Primární roli bude hrát poptávka zákazníků.

Zdroj: Idnes, Tisková zpráva ČD, a. s.

infoPraha - Dne 2.9.2005 rozhodlo Ministerstvo dopravy o vypsání veřejné soutěže na poskytovatele služeb v drážní dálkové dopravě pro tratě Pardubice - Liberec a Plzeň - Most. Ministerstvo sice ještě nerozhodlo o poskytovateli těchto služeb, přesto již České dráhy podaly u Úřadu pro hospodářské soutěže návrh na přezkoumání zadávacího řízení. Mimo ČD se o zakázku ucházejí společnosti Viamont a Connex.

Cílem soutěže je zlepšit kvalitu cestování při zachování výše jízdného. Mezi hlavní kritéria ve výběrovém řízení patří: plnění grafikonu vlakové dopravy (v %), teploty ve vnitřních prostorách drážních vozidel, vybavení hygienickými potřebami, komfort, funkčnost, technický stav, čistota ve vozidlech před odjezdem z výchozí stanice, dodržení plánem stanoveného řazení drážních vozidel, návaznost spojů osobní dopravy. Kritériem s nejmenší hodnotou v tomto výběrovém řízení je nabízená cena, kterou ČD mají nejnižší ze všech uchazečů.

Ministerstvo dopravy po skončení výběrového řízení podepíše s vybraným dopravcem (dopravci) smlouvu o závazku veřejné služby na zajištění dopravních potřeb státu drážní osobní dopravou. Ve smlouvě bude uveden rozsah provozu, stanovení finanční úhrady prokazatelné ztráty a dohodnuté kvalitativní ukazatele poskytovaných služeb. Součástí smlouvy má být sazebník pokut za nedodržení dohodnutých ujednání.

Zdroj : Ministerstvo dopravy , Regionální příloha MF DNES - kraj Hradecký ze dne 22.3.2006

Atény - Dne 9.3.2006 byla ustanovena vyšetřovací komise, jejíž úkolem bude vyšetřit okolnosti nehod, které se staly v poslední době. Členové komise nejsou jen řečtí znalci v oboru, ale byli přizváni také odborní zástupci ze zemí EU. Předpokládaná doba práce této komise jsou 3 měsíce. Komise se bude zabývat bezpečností provozu na Řeckých železnicích a navrhne opatření k předcházení nehod.

oredoStudnice - Ve středu 1.3.2006 se ve Studnici u Náchoda sešli zástupci měst a obcí ležících mezi Náchodem a Trutnovem. Na společném jednání byl představen záměr rozšíření integrované dopravy IREDO, ke kterému by mělo dojít k 1. 8. 2006.
Projekt integrované dopravy má, podobně jako na Hronovsku a Broumovsku, nabídnout podstatné zvýšení počtu spojů, přestupný tarif, pravidelný jízdní řád a dopravní spojení do většiny obcí po celý týden. Součástí projektu je také zlepšení návaznosti jednotlivých druhů dopravy (silnice-železnice).

Rošíření IDS IREDO-Náchodsko se týká hlavně východní části okresu Náchod a severozápadní části okresu Trutnov. Rozšiřovaná oblast je ohraničena obcemi a městy: Náchod, Česká Skalice, Hořičky, Úpice, Adršpach a Trutnov. Integrované území vytvoří jeden celek, kde bude pro hromadnou dopravu platit jeden tarif. Uvedené rozšíření se týká v železniční dopravě tratí 032 v úseku Česká Skalice - Trutnov hl.n. a 047 v úseku Trutnov hl.n. - Adršpach.

IDS IREDO nyní funguje ve dvou částech Královéhradeckého kraje - první bylo IREDO-Náchodsko (v roce 2004) a v únoru 2006 začalo fungovat IREDO-Rychnovsko. Kromě těchto dvou IDS funguje v Královéhradeckém kraji ještě Východočeská Integrovaná doprava (VYDIS).

Zdroj: Tisková zpráva OREDO

kvdnPraha - České dráhy ztrácejí ve prospěch soukromých firem první regionální tratě, na které vypsalo ministerstvo dopravy výběrová řízení. Dráhy si přitom stěžují na to, že podmínky soutěže jim nedávají v souboji se soukromými dopravci naději.

Výběrová řízení stavějí nabízenou cenu až na druhé místo. Podle ČD vyhraje ten, kdo nabídne nejmodernější vagony, jaké mohou nabídnout hlavně soukromé firmy. "Od počátku tak budeme mít v hodnocení ztrátu devíti bodů, bez praktické šance ji dohnat levnější nabídkou," cituje deník Hospodářské noviny z dokumentu ČD. Ministerstvo dopravy ČR vypsalo 2 výběrová řízení - na tratě Pardubice - Liberec a Plzeň - Most. O tratě se kromě Českých drah uchází Viamont a Connex Česká železniční.

Zdroj: ihned.cz

strucneAtény - Na základě zákona 41/7-3-2005 došlo v letošním roce k vytvoření dvou nových podniků v rámci Řeckých železnic (OSE) - správce dopravní infrastruktury Edisy a provozovatel drážní dopravy Trenose. Dochází tak k účetnímu oddělení dopravní infrastruktury a provozu, které požadují směrnice EU.

2.10.2005 - 22:26 - První jízda po normálním rozchodu do Korintu

Křížení tratě s Korintským průplavemŘecko - Dne 26.9.2005 se uskutečnila první jízda osobního vlaku v úseku Atény - Korint po normálněrozchodné trati. Jízdy se zúčastnili pozvaní hosté včetně řeckého ministra dopravy Michalise Liapise.
Trať do Korintu je v současné době před dokončením, pravidelný provoz měl být zahájen již v minulém roce v září. Nyní jsou práce zpožděny o přibližně jeden rok, pravidelný provoz byl zahájen o den později - 27. 9. 2005.
Úsek Atény - Korint je součástí vysokorychlostní tratě která spojí hlavní město s významných přístavem Patra na západní části Peloponéského poloostrova. Celá síť řeckých VRT má být podle plánů dokončena v roce 2011.

Zdroj : Ergose

Stručně Hradec Králové - Na internetových stránkách společnosti Oredo je zveřejněno porovnání jednotlivých druhů dopravy v Královéhradeckém kraji. Každý si tak může udělat představu o "výhodách" jednotlivých druhů dopravy. Na většině relací (tam kde existuje železniční spojení) je nejvýhodnější železniční doprava následována autobusovou dopravou. Doprava osobním automobilem v porovnání s hromadnou dopravou je naprosto nevýhodná.

Jistým přínosem by bylo, kdyby také ostatní kraje vyvíjely osvětovou činnost mezi motoristy a cestujícími a královéhradecký kraj tak nezůstal ojedinělý ve své aktivitě.

Tisková zpráva OREDO

Desiro - ilustrační fotoPraha - Ministerstvo dopravy vypisuje výběrové řízení pro poskytovatele služeb dálkové dopravě pro jízdní řád 2006/07. Dojde tedy k otevření části trhu v dálkové osobní železniční dopravě objednávané státem. Nově může v budoucnu nastat situace, že na jedné trati bude vedle sebe existovat více dopravců v osobní dopravě.
Předmětem soutěže je 8 párů rychlíkových spojů na trase Pardubice – Liberec a 5 párů spojů na trase Plzeň – Most. Výběr dopravce na každou z těchto relací proběhne podle předem vyhlášených transparentních kritérií, která zohlední jak kvalitu nabízených služeb, tak jejich cenu. Ministerstvo vybralo dvě tratě, u kterých se předběžně dá očekávat zájem několika dopravců.
Ministerstvo dopravy jako objednatel těchto služeb má zájem nejen na růstu úrovně služeb státem objednávané dálkové dopravy, ale i na efektivním vynakládání veřejných prostředků na tyto služby. MD si proto od výběrového řízení slibuje snížení prostředků vynakládaných na provoz objednávané dopravy na vrub státního rozpočtu či při stejné výši úhrady zkvalitnění přepravních služeb.

Zdroj: Tisková zpráva Ministerstva dopravy

6.8.2005 - 14:19 - Výstavba železniční infrastruktury v Aténách - Omezení provozu

infoŘecko - Od pondělí 8. srpna 2005 budou zahájeny stavební práce na normáněrozchodné trati Pireus - Atény Tris Gefires - S.K.A. - Acharnes a a odbočky Atény Tris Gefires - Ano Liosia. Stavební práce se nejvíce dotknou tratě metrového rozchodu, která spojuje Atény a Peloponés. Všechny vlaky (dříve jedoucí z centra Atén) budou vypravovány ze stanice Agio Anargiri. Po dokončení bude uvedena do provozu nová normálněrozchodná "příměstská" železnice do 82 kilometrů vzdáleného Korintu.

« Novější zprávy | 1 2 3 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:50
zapadá v 20:11