..: Aktuality a články :..

Pendolino PKP Intercity, zdroj: Wikipedia Wrocław — 12. srpna 2013 bylo na wrocławském hlavním nádraží veřejnosti poprvé představeno Pendolino PKP Intercity. Jednotka ještě týž den večer odjela na zkušební okruh v nedalekém Żmigrodě, kde bude podrobena zkouškám, potřebným pro schválení tohoto typu vozidla pro provoz na polské železniční síti. Smlouva mezi PKP Intercity a Alstom Transport v hodnotě 664 milionů eur (2,64 miliardy zlotých) byla podepsána 30. května 2011 a zahrnuje nejen dodávku dvaceti sedmivozových elektrických jednotek, ale rovněž výstavbu provozního centra ve Varšavě a údžbu vozidel po dobu 17 let. Pondělní prezentace se zúčastnilo přes čtyři tisíce lidí.

Electrostar, zdroj: Wikipedia Derby — Společnost Bombardier Transportation získala zakázku na dodávku 116 elektrických jednotek Electrostar pro britského dopravce Southern Railway. Jednotky jsou určeny pro provoz na 225 km dlouhé trati Thameslink. Později budou jednotky nasazovány i na dalších tratích, na kterých Southern Railway provozuje osobní dopravu. Součástí objednávky je i dodávka náhradních dílů, aby byl zajištěn bezproblémový provoz jednotek v prvním období jejich nasazení. Kontrakt má hodnotu 180 milionů liber, tedy asi 206 milionů eur. Součástí kontraktu je rovněž opce na dalších 140 jednotek, která může navýšit celkový objem zakázky až na 385 milionů liber (441 milionů eur). Zakázka bude realizována v závodě v anglickém Derby, který tak byl zachráněn před zavřením; to mu hrozilo poté, co Siemens vyhrál výběrové řízení na dodávku 1140 vozidel. Dodávky nových Electrostarů se rozběhnou od roku 2015.

Talent 2 S-Bahn MD, foto: DB Halle/Leipzig — Se začátkem platnosti nového jízdního řádu, tedy od 15. prosince 2013, vstoupí na německý železniční trh další dopravce – S-Bahn Mitteldeutschland, dceřiná společnost koncernu DB. Dopravce bude zajišťovat regionální železniční dopravu v širším okolí Lipska. Pojďme si jej trochu blíže představit.

Flexity Swift ET 2010, foto: Bombardier Transportation Karlsruhe — 8. července se ve vozovně Ost v Karlsruhe konalo slavnostní představení nové generace dvousystémových tramvají, určených pro provoz na tramvajové síti v Karlsruhe a na železničních tratích kolem tohoto města. Dopravci VBK a AVG si v roce 2009 objednali celkem 30 nových vozidel, za něž zaplatili celkem 129 milionů eur.

7.5.2013 - 7:00 - Je znám dodavatel nových elektrických lokomotiv pro DB

Traxx 187 AC, foto: Bombardier Transportation Berlín – Deutsche Bahn ve čtvrtek 2. května oznámily výherce výběrového řízení na dodávku celkem 450 lokomotiv pro různá provozní určení. Vybraným dodavatelem je společnost Bombarider Transportation. Lokomotivy budou objednávány postupně a v různých konfiguracích v rozsahu rámcové smlouvy (podobně jako v případě motorových jednotek PESA LINK). Celkový objem zakázky činí cca 1,5 miliardy eur. Výrobce dodá v první fázi celkem 130 lokomotiv z rodiny TRAXX. 110 z nich bude určeno pro dceřinou společnost DB Schenker Rail, zaměřující se na nákladní dopravu. Zbývajících 20 strojů má posílit lokomotivní park pro vozbu regionálních vlaků. Lokomotivy z první dodávky mají být v provozu od roku 2015. Rámcová smlouva bude podepsána v červnu a má běžet až do roku 2023. Lokomotivy budou vyráběny v závodě v Kasselu, na výrobě se jako obvykle budou podílet i závody v německém Siegenu (podvozky), polské Wroclawi (svařované hrubé stavby a rámy podvozků) a švédském Västerasu (elektrická výzbroj).

Zdroj: Hessische Allgemeine, Stuttgarter Zeitung

Nové jednotky TWINDEXX Vario, foto: Bombardier TransportationBerlín/Frankfurt - Společnost Bombardier Transportation získala další kontrakt na čtyřvozové patrové jednotky TWINDEXX Vario. Tentokrát jde o dodávku dvanácti souprav pro provoz mezi Bambergem, Würzburgem, Aschaffenburgem a Frankfurtem. Zakázka je součástí rámcové smlouvy mezi Bombardierem a DB AG, uzvřené v roce 2008. Hodnota této zakázky činí cca 113 milionů EUR. Dodávky budou realizovány ve druhé polovině roku 2015 a naváže na již dříve objednanou sérii šestnácti jednotek pro severní Německo.

Bombardier Talent 2 - vizualizace, foto: Bombardier Transportation Essen — Společnost Abellio Rail NRW, stejně jako česká Abellio CZ součást koncernu Holandských drah (NS), rozšiřuje své aktivity na poli německé železniční osobní dopravy. Jmenovaná společnost provozuje od roku 2007 osobní dopravu na železniční síti v okolí Essenu a Bochumi a dále na jih do Siegenu a Iserlohn. V říjnu 2012 tento dopravce zvítězil v tendru na provozování osobní dopravy na elektrizovaných tratích v oblasti, která je označována jako Saale - Thüringen - Südharz (zkráceně STS).

logo, foto: Jiří Bajer Bautzen — Ve svém prvním opravdovém článku na stránkách ŽelPage bych Vám všem rád přiblížil historii jednoho závodu, který je poměrně úzce spjat se železniční dopravou v Čechách, na Moravě a na Slovensku. Konkrétně jde o vagónku v Bautzen, v současnosti vlastněnou koncernem Bombardier, který vlastní mj. dva další nedaleké závody - vagónku v České Lípě a vagónku v Görlitz.

Talent 2, foto: FrankenpostLichtenfels — Divize DB Regio Nordostbayern nasadila od 18. září 2012 do provozu nové elektrické jednotky Talent 2, které tak zvyšují úroveň cestování na ramenech Nürnberg - Würzburg, Nürnberg - Jena a Nürnberg - Sonneberg (Thür.) (tratě DB 810, 820 a 840). Do pravidelného provozu je nasazeno celkem 22 nových moderních elektrických jednotek. Ty nahrazují na zmiňovaných vozebních ramenech tradiční lokomotivou tažené soupravy vozů, známých pod označením "Silberling" nebo též "N-Waggon". Do změny jízdního řádu by pak měly rovněž nahradit soupravy s patrovými vozy. Nové Talenty jsou do provozu nasazeny s ročním zpožděním, které bylo způsobeno problémy s homologací vozidel. Pojďme si je o trochu více představit.

TRAXX AC, foto: Bombardier TransportationBerlín — Společnost Deutsche Bahn objednala u společnosti Bombardier Transportation dalších 32 lokomotiv určených pro regionální dopravu. Podle dostupných informaci zaplatí DB za nové stroje dohromady 108 milionů euro. Jde o lokomotivy osvědčené řady 146, které jsou primárně určeny právě pro regionální a meziregionální dopravu. Provozovány budou nejprve se stávajícími soupravami, ale v budoucnu rovněž s nově dodávanými patrovými vozy. Dodávky se rozběhnou od roku 2014.

ETR 1000, foto: DMMRimini — Italské státní dráhy Trenitalia hodlají do budoucna zvýšit maximální rychlost na nově postavených vysokorychlostních tratích na 360 km/h. V neděli 19. srpna 2012 byla v Rimini představena nová generace vysokorychlostních jednotek ETR 1000. Nové vlaky jsou označovány jako "Frecciarossa" - "Rudý šíp". V počtu 50 kusů je dodá konsorcium firem Bombardier Transportation a AnsaldoBreda; italské státní dráhy za ně zaplatí celkem 1,5 miliardy EUR.

Erfurter Bahn, foto: Erfurter Bahn Erfurt – Od neděle 10. června nastanou v železniční dopravě ve východním Durynsku výrazné změny. Dopravce Erfurter Bahn totiž pod obchodním názvem Elster-Saale-Bahn převezme od DB Regio osobní dopravu na neelektrizovaných tratích 550/555 Leipzig – Gera - Saalfeld, 561 Saalfeld - Erfurt, 557 Saalfeld - Blankenstein, 546 Gera – Zeulenroda - Hof, 565 Gera – Jena - Weimar, 559 Jena - Pößneck unt. Bf. a 579 Apolda – Weimar – Kranichfeld. Nový dopravce chce denně přepravit až 14.000 cestujících. Pro obsluhu těchto tratí je určeno celkem 37 nových motorových vozů RS1 RegioShuttle, které vyrábí Stadler Rail a jsou již známy také v Česku. Převzetí dopravy na výše vyjmenovaných tratích bude postupné, neboť Stadler zatím dodal pouze 13 vozů; za jeden vůz zaplatí zákazník 1,8 milionu eur.

Talent 2, foto: Bombardier Transportation Berlín - Od pondělí 14. května začaly v pravidelném povozu v Braniborsku poprvé jezdit soupravy Talent 2, vyráběné společností Bombardier v jejím závodě v Hennigsdorfu. Ze začátku budou nasazeny na linku RB21 mezi Postupimí a Wustermarkem, poté rovněž na ostatní linky v regionu, které provozuje DB Regio. Kvůli technickým problémům se neustále odkládalo schválení a uvedení jednotek do pravidelného provozu. Ty jsou však dle sdělení dopravce již odstraněny.

24.4.2012 - 11:00 - Označení S-Bahn mohou používat všichni dopravci

Logo S-Bahn Mnichov — Podle rozhodnutí patentového soudu mohou označení S-Bahn používat i jiní dopravci, než DB. DB měla totiž patent na označení i všechny služby s touto kategorií vlaků spojené. Soudní spor vyvolalo Lipsko, které napadlo jiný zajímavý fakt: Pokud totiž bylo označení S-Bahn použito jiným dopravcem, musel tento dopravce z titulu patentu od roku 2010 platit 0,4 centu za každý ujetý vlakokilometr. Toto ustanovení de facto odradilo všechny konkurenty DB na provozování vlaků v kategorii S-Bahn, která si tak zajistila monopol. Toto se nyní změní a na linkách S-Bahn tak budou v celém Německu k vidění i jiné soupravy než klasické červenobílé s logem DB.

Zdroj: N24

Vizualizace nové jednotky, foto: BOMBARDIER Hamburg/Berlin — Společnost Bombardier získala od DB Regio kontrakt na dodávku celkem 16 čtyřvozových poschoďových jednotek pro regionální dopravu, určených primárně pro tratě ve spolkové zemi Šlesvicko-Holštýnsko – konkrétně pro linky Hamburg - Kiel a Hamburg - Flensburg. Zakázka má celkovou hodnotu 160 milionů eur a je součástí rozsáhlé rámcové smlouvy s DB AG, během níž bude dodáno rovněž 135 patrových vozů pro vlaky InterCity a celkem 21 vozů (z toho tři trakční) pro regionální dopravu. DB Regio začátkem února získala 13letý kontrakt na uvedené linky v tendru, kde zvítězila nad dopravci Nordbahn a Nord-Ostsee-Bahn. Kromě toho se mělo na konci března rozhodnout i o částečně souběžných linkách Hamburg – Itzehoe a Hamburg – Wrist.

« Novější zprávy | 1 2   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:52
zapadá v 20:09