..: Aktuality a články :..

Olomouc hl. n., foto: Johník Olomouc — Ministerstvo dopravy odsunulo rekonstrukci železničního uzlu Olomouc. Se započetím stavby musí minimálně čtyři roky počkat. Ostudnou zůstává i nadále vstupní brána do Olomouce — nástupiště hlavního nádraží i podchod, který je spojuje s nádražní halou. Projekt přitom mohl získat dotaci z fondů Evropské unie. SŽDC měla už příští rok na jaře zahájit rekonstrukci nástupišť a zchátralého podchodu, do kterého, mimo jiné, zatéká, několika mostů, ale i několika podjezdů. I přesto, že je vše připraveno pro rekonstrukci, projekt byl zastaven a odsunut na rok 2014. Podle ředitele olomoucké pobočky stavební správy SŽDC Jiřího Mlynáře měla být v září schválena projektová dokumentace, následně se mělo vypsat výběrové řízení na zhotovitele a na jaře začít stavět. Staniční budova, která je ve vlastnictví Českých drah, byla v minulých měsících částečně zrekonstruována, podchod a nástupiště budou muset na rekonstrukci počkat. O jejich stavebních úpravách se mluví již dlouho, protože jsou v nevyhovujícím stavu.

Červenka- modernizace žel. koridoru, foto: PPeťaMohelnice - 29. října byl slavnostně otevřen modernizovaný úsek trati 270 mezi Zábřehem na Moravě a Červenkou. Z Přerova do České Třebové tak bude možnost využít maximální traťové rychlosti 160 km/h, resp. 120 km/h pro nákladní vlaky, čímž by se mohly o pár minut zkrátit tolik sledované jízdní doby. Rekonstrukce 25 km dlouhé dvoukolejné trati, stejně jako nácestných stanic a jejich vybavení, trvala tři a čtvrt roku. Během ní byl kompletně vyměněn svršek, upraven sklon v obloucích, opraveno 22 mostů či postaveny 4 km protihlukových stěn. Díky situování části tratě do chráněné krajinné oblasti Litovelského Pomoraví šlo o jednu z nejnáročnějších staveb svého druhu. Celá stavba si vyžádala investice ve výši 4,6 miliardy korun.

Regionova, foto: Louis ArmstrongOlomouc - Od nového GVD bude na trati č. 275 zavedena taktová doprava v úseku Olomouc - Drahanovice. Navíc by trať měla být od první změny zaintegorvána do IDSOK v úseku z Olomouce do Náměště na Hané. Na trati bude v pracovní dny hodinový interval od 4 do 22 hodin (o víkendu zatím dvouhodinový). Některé vlaky budou vedeny do Drahanovic, zbývající vlaky do Náměště na Hané. České dráhy na spoje nasadí jednotky Regionova, které umožní dle konečného návrhu poskytnout službu přepravy cestujících na vozíku, stihnout navržené jízdní doby i obrat na volné trati v zastávce Náměšť na Hané. Vlak vyjede z olomouckého hlavního nádraží každou hodinu v X:31, první vlak do Náměště na Hané vyjede již ve 4:21. Na hlavním nádraží v Olomouci tak budou mít osobní vlaky z trati 275 nově přípoje na osobní vlaky do a ze všech směrů.

Ilustrační obrázekLetohrad - V sobotu 3. května tomu byl přesně rok, co začala série významných změn na železniční trati z Letohradu do Lichkova, v rámci kterých je tento úsek postupně elektrifikován. Modernizační práce si vyžadují nepřetržité výluky, z nichž první, probíhající v úseku Lichkov - Jablonné nad Orlicí, byla zahájena 21. dubna. Další dočasně uzavřenou částí tratě se pak 5. května stal úsek mezi Jablonným nad Orlicí a Letohradem. Tato dvě přerušení provozu mají být ukončena ve stejný den - 30. září letošního roku.

Ilustrační obrázekRapotín - Již deset let jezdí údolím říčky Desné vlaky s logem Železnice Desná, a to na trati 293 Šumperk - Kouty nad Desnou s odbočkou z Petrova nad Desnou do Sobotína. V roce 1997 trať totálně zničila povodeň. Ministerstvo dopravy a České dráhy ji poté označily za ztrátovou a neperspektivní. 30. dubna 2008 uplynulo deset let od chvíle, kdy znovu vyjely vlaky v úseku Šumperk - Sobotín. O rok později se znovuzrodila celá opravená trať až do Koutů nad Desnou.

Ilustrační obrázek Olomouc - Železniční objekty v hanácké metropoli zřejmě přitahují sebevrahy - v jediném týdnu chtěli svůj život ukončit hned dva, nakonec však skončili na protialkoholní záchytné stanici a provoz nebyl nijak narušen. První z nich vyšplhal na osvětlovací sloup a chtěl skočit. Zastavil jej až policejní vyjednavač, který s ním následně strávil na sloupu další tři hodiny, než je oba konečně mohla snést vysokozdvižná plošina. Na zemi se zjistilo, že čtyřicetiletý muž se předtím notně opojil alkoholem a nevystřízlivěl ani během dlouhého pobytu na stožáru.

Ilustrační obrázekMoravskoslezský kraj - 20. listopadu byla slavnostně zahájena další koridorová stavba na trati 320: úsek Bystřice nad Olší - Mosty u Jablunkova, státní hranice. Je součástí III. tranzitního koridoru vedoucího od hranic se Slovenskem přes Mosty u Jablunkova, Dětmarovice, Ostravu, Přerov, Olomouc, Českou Třebovou, Prahu, Plzeň a Cheb až na státní hranici s Německem. „Slezská část III. železničního koridoru je velmi důležitá z hlediska České republiky i východní Evropy. Dnes zahájený úsek výstavby měří sice jen necelých 20 km, ale na stavbaře čeká velmi náročný terén Beskyd," řekl Jan Večeřa, generální ředitel investora stavby - Správy železniční dopravní cesty.

Ilustrační obrázekUničov - Větší komfort pro cestující, nová parkoviště, bezbariérový přístup pro tělesné postížené i nová cyklostezka - tak by mohl vypadat nádražní prostor v Uničově. Počítá s tím studie, kterou nechali zpracovat uničovští radní. V blízkosti objektu má i vzniknout nové autobusové nádraží s deseti nástupišti.

Ilustrační obrázekPraha - Představenstvo Českých drah se překvapivě rozhodlo pokračovat v projektu modernizací lokomotiv řady 755. Zatímco v předešlém roce se rozběhnutý projekt kvůli nedostatku financí zastavil a zůstalo pouze o dvou lokomotiv ověřovací série, nyní doporučilo představenstvo objednat pro ČD Cargo během příštího roku hned osm těchto strojů. O způsobu financování zakázky zatím není nic známo.

Ilustrační obrázekZábřeh, Šumperk - Elektrifikace a celkové modernizace by se měla dočkat v příštích několika málo letech železniční trať 291 Zábřeh na Moravě - Šumperk. Práce na úseku ze Šumperka do Bludova začnou již na jaře. "V příštím roce se bude opravovat a elektrifikovat část trati ze Šumperka do Bludova. Na těchto nádražích pak vzniknou dvě nová částečně krytá nástupiště," citovala středomoravská mutace deníku MF DNES Ivana Bargela z oddělení přípravy a realizace staveb Správy železniční dopravní cesty. V dalším roce přijde na řadu úsek mezi Zábřehem a Bludovem.

Ilustrační obrázekRapotín - Svazek obcí údolí Desné, vlastník Železnice Desná (trať 293 Šumperk - Kouty nad Desnou s odbočkou Petrov nad Desnou - Sobotín), si nechá zrenovovat jednu soupravu Regionova (řada 814) za 21 milionů korun. Nová souprava má vyjet na trať již 3. prosince tohoto roku. Regionova bude označena 814.501 + 914.501.

   
ŽelPage - elektronický magazín o dráhach
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Verejné použitie obsahu bez výslovného súhlasu autora nie je dovolené.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Prihlásenieopen/close
 
 
  
 
Zabudnuté heslo   
Zaregistrovať sa   
:. Poloha vlakov CZopen/close
Poloha vlakov CZ
 
:. Vyhľadávanieopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pre fotografovopen/close
Informácie o podmíenkach
na fotenie v ČR

Slnko
vychádza v 06:04
zapadá v 20:00