..: Aktualności i artykuły :..

Vlak plný úsměvů 2008, 471.039 tažená 754.012, Otrokovice - Zlín, foto: KuTom Praha/Zlín – Skoro tradicí se stal Vlak plný úsměvů při příležitosti, letos již 49. ročníku, festivalu filmů pro děti a mládež ve Zlíně. V neděli 31. května se tak mimo dráty vydá elektrická jednotka 471.051 do Zlína, pasažéry tentokrát bude na 150 dětí z dětských domovů. Během jízdy z Pardubic je připraven doprovodný program a soutěže. Přímo ve Zlíně bude v rámci festivalu přichystáno i promítání filmů a divadelní představení. Přímo na zlínském nádraží bude také přistaven i známý kinematovlak, který české koleje pravidelně brázdí již od roku 2004. Během minulých ročníků tyto vlaky sklidily úspěchy, jak mezi dětskými cestujícími, tak veřejností i fotografy. My vám i letos přinášíme podrobný popis jízdy, kdy v Otrokovicích bude do čela soupravy přidána lokomotiva řady 754, která jednotku proveze po neelektrifikované trati do Zlína.

971.025-2, Albrechtice u Českého Těšína, foto: Otmar Humplík Ostravsko - Příjemné překvapení přichystaly České dráhy všem cestujícím, kteří tento čtvrtek využili služeb posilového rychlíku 1541 Olše z Prahy do Českého Těšína. Obvyklou soupravu složenou z lokomotivy řady 150 a několika "kopřivových" vozů řady Bt či B ve velmi zanedbaném stavu, totiž nahradila dvojíce moderních příměstských elektrických jednotek řady 471 CityElefant. Konkrétně šlo o soupravy 471.040 a 471.049.

Ilustrační obrázek Luzern – Tunel na úzkorozchodné trati Luzern – Stans – Engelberg bude do provozu uveden v prosinci roku 2010. Tuto informaci přináší občasník „zb mobil“ švýcarské železniční společnosti Zentralbahn (ZB) „léto 2008“. Stavba tunelu byla přerušena po povodních v srpnu 2005, během nichž se objevil třetí „vodní výron" a tunel byl každou vteřinu zaplavován 1 100 litry vody. Původní projekty musely být přepracovány a schváleny „Spolkovým úřadem pro dopravu“ (Bundesamt für Verkehr).

Ilustrační obrázekZlín - Již tradiční záležitostí se stávají výlety elektrické jednotky řady 471 mimo trolej do Zlína. Stejně jako po minulé roky, i v úterý 3. června se na svou cestu vypraví opět zvláštní "Vlak plný úsměvů", který z Pardubic poveze děti trpící zdravotním postižením na speciální program 48. ročníku Mezinárodního filmového festivalu pro děti a mládež. Již tradičně se bude jednat o jednu ze starších jednotek řady 471, jejichž interiér lze lépe přizpůsobit většímu počtu cestujících na vozíku. Abyste jeho cestu z Pardubic do Zlína mohli patřičně zdokumentovat, přinášíme vám jeho jízdní řád. V Otrokovicích má vlak prodloužený pobyt pro přivěšení, resp. odvěšení motorové lokomotivy, která soupravu poveze po neelektrifikované trati do Zlína.

Ilustrační obrázekBrno - V úterý 16.10. pojede v trase Praha Holešovice - Brno výstaviště "Vlak plný úsměvů", tažený v celé trase lok řady 749. Protože se jedná i o zajímavou příležitost pro fotografy, nabízíme vám jeho jízdní řád v úplné podobě. Fotitelný bohužel bude pouze v moravské části své trasy.

Ilustrační obrázekŠvýcarsko - Od 15. září do 16. listopadu budou mít cestující jedinečnou šanci svézt se novým, 34,6 kilometrů dlouhým tunelem pod Alpami, který urychlí průjezd na jedné z hlavních švýcarských tratí mezi stanicemi Spiez - Brig. Tunel byl otevřen již 16. června, avšak s pravidelnou osobní dopravou se počítá až od prosincové změny jízdního řádu. Zvláštní vlak NEAT Express bude po dva měsíce jezdit každý den, avšak cestující musí počítat s případným omezením plynoucího z neplánované údržby.

Vlak plný úsměvů ve ZlíněZlín - V pátek 1.6.2007 přijede již popáté do Zlína zvláštní "Vlak plný úsměvů". Tento vlak je určen pro zdravotně postižené děti v trase Pardubice - Zlín a zpět. Od zlínského nádraží budou děti přepraveny autobusy k ZOO Lešná. Rok 2007 je patnáctým rokem, kdy pořádají ČD spolu s Unií železničních zaměstnanců jízdy humanitárních vlaků. V programu letošního vlaku je kromě zoo také návštěva filmového představení, výstavy o cestovatelích Hanzelkovi a Zikmundovi na zámku ve Zlíně, výstavy klapek a další ve výškové budově. Kapacita letošního vlaku je již zaplněna.

NS Praha - Pracovníci firmy Viamont začali včera s demontáží trakčního vedení v prostoru odstavných kolejí na Masarykové nádraží. Pro upřesnění, jedná se o koleje 8 - 24. V uplynulých dnech zmizelo trakční vedení z kolejí 18, 20 a 24 b. Nejviditelnější stavba, estakáda Masarykovo nádraží pokračuje s menšími komplikacemi (např. přeložka plynu na západní opěře) vpřed, práce probíhají na pátém a osmém poli i OP1, mezitím se také připravují nutná opatření pro příští rok, zejména v souvislosti s uzavírkami ulic Husitská a Trocnovská. U estakády Sluncová bylo v měsíci říjnu dokončeno pilotové založení, budují se pilíře P2 a P3 a opěra OP9, na konci listopadu se začne připravovat nosná konstrukce ve směru od severního tunelu.

Dnes dopoledne jsme se rozloučili na pražském hlavním nádraží s ing. Jaroslavem Kocourkem.
Rozloučení se uskutečnilo na prvním nástupišti. Na deváté koleji stál smutečně vyzdobený Albatros 498.022, lokomotivu jíž Jaroslav Kocourek miloval. Nechyběla při jeho padesátinách na dejvickém nádraží, přijela jej doprovodit i na cestě z níž není návratu.
Se zesnulým se jménem Českých drah a.s. rozloučil předseda představenstva a generální ředitel Českých drah ing. Josef Bazala, za přátele a lokomotivy tak učinil ing. Jiří Sedláček ze ŽOS České Velenice.
Po oficiálním aktu se uskutečnilo rozloučení v rodinném kruhu. V 11.55 se Jaroslav Kocourek vydal na svoji poslední cestu. Souběžně s vozidlem převážejícím ostatky zesnulého odjížděl za stálého smutného pískání i modrý Albatros. I když jeho světla zmizela v ohybu „smíchovského" tunelu a nebylo slyšet ani parní píšťalu, stáli jsme na prvním nástupišti … jako bychom čekali,že se odněkud vynoří usměvavá dobrácká tvář Jardy Kocourka. Místo toho vyjel v tunelu modrý peršing vracející přítomné do smutné reality.
Rozloučení hodné státníka…

Praha - Podle informací Italských železnic (FS) byla na 21. července ohlášena generální stávka v době od 9:00 do 17:00.

Bern - Podle tiskové zprávy SBB ze dne 10.07.2006 (22.00 hod.) je od dne 02.07.2006 denně od 22.30 do ukončení provozu na trati „Bahn 2000 = novostavba odb. Mattstetten – Rothrist" jízda vlaků zabezpečována pomocí zabezpečovacího systému ECTS. Od 23.07.2006 by se měla tímto systémem zabezpečovat jízda vlaků jedoucích od 21.30 hod.

8.7.2006 - 1:34 - Databáze vlaků PID

jízdní řádyPraha - Na webových stránkách společnosti CHAPS www.chaps.cz se mezi aktualizacemi aplikace IDOS nově objevila samostatná databáze vlaků zahrnutých do PID. Bohužel zatím není zahrnuta do souboru dat PID, takže uživatel si musí obě databáze manuálně propojit.

Vlakové spoje byly rovněž zahrnuty do "baličku Pražské integrované dopravy" ve webové verzi na portálu IDOS a na stránkách Dopravního podniku hl. m. Prahy, a. s. Pomineme-li občas kuriozní přestupní vazby a obtížný výběr míst odjezdu a příjezdu, je tak konečně po letech splněna možnost zahrnout do plánování cest po Praze vlakovou dopravu bez nutnosti nahrávat data celé ČR a systém tak konečně nastoupil cestu k tolik diskutovanému většímu zapojení železnice na území města.

RhBŠvýcarsko - Pro mnohé české “dopravní odborníky” včetně několika ministrů dopravy, jsou švýcarské železnice vzorem – ale jen z hlediska existence mnoha železničních společností působících na dopravním trhu. Tento trend by se, nejen podle nich, ale i podle teoretiků různých “liberálních” ekonomických institutů měl uplatnit i v Česku. Je patrné, že všichni tito rádoby “železniční odborníci” patrně v životě švýcarské železnice jinak, než z propagačních materiálů nepoznali.

PozorPraha - České dráhy vzdaly svoji představu o tom, že v době platnosti JŘ 2005/2006 bude EJ 680 jezdit do Vídně. Od 28.5.2006 se mění časová poloha EC 70, 71 a EC 74, 75. Z Prahy budou vlaky 71 a 75 odjíždět o 22 minuty dříve, tj. v 6.01, resp. v 10.01, vlaky 70 a 74 přijedou do Prahy o 20 minut později, tj. v 19.52, resp. ve 22.52.

ÖBBVídeň - Přerušení provozu na trati 901 Wien - Hohenau - Břeclav mezi stanicemi Angern a Dürnkrut bude trvat pravděpodobně až do konce dubna. Podle informací ÖBB bude od úterý 18.04.2006 odjíždět "odklonový" vlak EC 172 z nádraží Wien Südbhf (Ostseite) již v 9.55 hod. Důvodem je "eliminace" zpoždění vzniklé odklonovou jízdou přes Marchegg a Devínskou Novou Ves, aby v trase Břeclav – Hamburg jel vlak podle jízdního řádu.

Následující opatření platí do 17.4.2006:
Regionální vlaky ÖBB jsou v úseku Dürnkrut - Gänsendorf nahrazeny náhradní autobusovou dopravou.
Vlaky EC 74, EC 76, EC 104, EC 172 a R 202 jedou odklonem přes Marchegg a Devínskou Novou Ves. Vlak EC 76 jede v úseku Wien - Praha Holešovice samostatně, vlak EC 136 Bratislava - Praha jede bez přímých vozů Wien - Praha. Vlak EC 70 je v úseku Wien - Devínská Nová Ves odřeknut a cestující mohou cestovat spojem SPR 2528 Wien Südbhf (15:33) - Bratislava hl. st. s přestupem v Devínské Nové Vsi, kde bude přistaven vlak EC 70. EC 102 je v úseku Wien Südbhf - Devínská Nová Ves odřeknut a nahrazen spojem ER 2526. V Devínské Nové Vsi bude přistaven vlak EC 102.
Vlaky EC 71, EC 75, EC 77, EC 105, EC 173 a R 203 jedou odklonem přes Devínskou Novou Ves a Marchegg. Vlak EC 77 jede v úseku Praha - Břeclav - Devínská Nová Ves spojen s vlakem EC 137. Vlak EC 75 jede pouze v úseku Praha - Devínská Nová Ves, kde je nutný přestup na pravidelný vlak do stanice Wien Südbahnhof. U vlaku EC 103 je také nutný přestup v Devínské Nové Vsi.
Zpoždění vlaků za odklonovým úsekem bude přibližně 40 - 80 minut, jízdenky vydané po původní trati platí i při jízdě odklonem.

Zdroj: ÖBB, Tisková zpráva ČD, a. s. - doplnil -cspsv-

1 2 | Starsze wiadomości »    
ŽelPage - elektroniczny magazyn kolejowy
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Publiczne używanie treści bez zgody autora nie jest dozwolone.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Logowanieopen/close
 
 
  
 
Zapomniane hasło   
Zarejestruj się   
:. Położenie pociągów CZopen/close
Położenie pociągów CZ
 
:. Szukanieopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info dla fotografówopen/close
Przydatne informacje
dlafotografów (ČR)

Słońce
wschodzi o 06:04
zachodzi o 20:00