..: Aktualności i artykuły :..

Výběr šotoklubuZ pověření mně daného dovolím si navázat na Martina Grilla a pokračovat ve vyzdvihování z mého hlediska sympatických fotografií, jež byly zveřejněny v posledních dvou týdnech (popravdě, nejvíce mne oslovily všechny tři z 45. týdne). Pokládám to za čest, neb si nepřipadám povolaný vyjadřovat se k fotografiím mnohem zkušenějších a zručnějších kolegů fotografů, pokud se vůbec mezi fotografy mohu zařadit. Hodnocení je samozřejmě subjektivní, laskavý čtenář se s ním nemusí ztotožnit, nicméně jak to vidím, tak to píši.

stoupa v ICE Hamburk - Berlín ještě v plné síle, foto: stoupa Berlín — Čas běží jako vítr, nicméně někdy jej předstihne osud. Své o tom ví náš dlouholetý redakční kolega, kamarád, spolupracovník a zpravodaj „zpoza kopečků“ Libor Zapletal, řečený stoupa, kterého pracovní cesty zavály do Berlína, kde žije dosud. Jenže než si začal užívat zaslouženého důchodu, do něhož nemá daleko, dostihla ho mozková příhoda, která mu s bezohledností sobě vlastní zasáhla do života. Povedlo se jí to až na druhý pokus, avšak našeho kolegu připravila o možnost normálně fungovat a zanechala jej na holičkách uprostřed cizí země. A protože je ŽelPage, potažmo internet jeho momentálně asi nejdůležitějším spojením se světem, o to víc jej zasáhlo, že byl prakticky ze dne na den ponechán téměř bez prostředků.

Dioráma ve velikosti TT. Foto: Trainmaniak Mašinky, vláčky, prostě modelová železnice - poklad, o kterém sní snad každý kluk již od útlého dětství. Ano, tato věta je už svým způsobem klišé, ale skutečnost je opravdu taková. Vláčková „choroba“ se nevyhnula ani mně. První setkání s modelovou železnicí mne zastihlo ve velmi ranném školním věku, někdy v první polovině 80. let. Často jsme chodívali k nedalekým sousedům, jejichž syn vlastnil „tétéčko“. V tu dobu již asi bylo definitivně předurčeno, že enkař ani hánulkář ze mne nebude. Při jedné takové návštěvě by se ve mně po otevření dveří sousedovic prostorné verandy krve nedořezal. Na zemi se rozprostíralo kolejiště, sice bez krajiny, jen tak na linoleu rozložené, ale domečky a mosty tam rozsázené přeci jenom byly. Vláčky se po zemi proháněly krásně nemodelově rychle, což mne fascinovalo ještě více. Ten fofr! „Efzetjednička“ vytočená naplno a já sotva stíhal sledovat. A lokomotivy dokonce svítily!

vyhybka_lampertice, foto: Michal Bednář Tento článek začal vznikat v září 2008. Dokončen byl v dubnu 2009 a vyvěšen na můj web v květnu téhož roku. Mnozí by řekli, že "úkol byl splněn" a není nutno článek dál šířit. Ovšem na mysl mi přišel nápad vyvěsit text (po drobných úpravách) i na portálu ŽelPage, který je pravděpodobně (s ohledem na statistiky návštěvnosti) nejnavštěvovanějším železničním webem na česko-slovenském internetu. Třeba se i zde najdou čtenáři, jimž bude článek blízký a rádi si jej přečtou. Není nic jednoduššího, než v případě pocitu nudy během čtení zavřít prohlížeč. Věřím ale, že se tu pár stejně naladěných čtenářů najde a s chutí si článek přečtou.

   
ŽelPage - elektroniczny magazyn kolejowy
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Publiczne używanie treści bez zgody autora nie jest dozwolone.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Logowanieopen/close
 
 
  
 
Zapomniane hasło   
Zarejestruj się   
:. Położenie pociągów CZopen/close
Położenie pociągów CZ
 
:. Szukanieopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info dla fotografówopen/close
Przydatne informacje
dlafotografów (ČR)

Słońce
wschodzi o 06:04
zachodzi o 20:00