..: Aktuality a články :..

Hektor v čele rychlíku - V sobotu dne 20.11. se mohli cestující vlaku R 790/791 "Otava" Praha hl.n. - Sušice - Praha hl.n. svézt na dnešní poměry vcelku netradiční soupravou. Do čela vlaku byl nasazen plzeňský "hektor" 720.087 s mj. upraveným motorem na vyšší výkon a vyšší rychlost (80 km/h), za kterým následovaly 3 vozy řady Bix, dnešní Btx761, z dom. st. Karlovy Vary, Rakovník a Olomouc. Bohužel "hektorovi" se nedařilo a pro závadu dojel do Sušice s půlhodinovým zpožděním. Zpět do Prahy už jela souprava v čele se "zamračenou" 749.146. Nezapomnělo se ani na "hektora", který byl na postrku R 791 přepraven zpět do Horažďovic předměstí, kde byl odpojen a zřejmě přepraven do Plzně.
Na přiloženém snímku je zachycen "hektor" 720.087 v čele R 790 "Otava" cestou z Prahy do Sušice nedaleko žst. Velké Hydčice.

obrazekLužná u Rakovníka - Ve dnech 26. a 27. června se konala v železničním muzeu v Lužné u Rakovníka akce s názvem Setkání parních lokomotiv řady 354. Dokonce byla tato akce obohacena o mezinárodní účast lokomotivy 629.01 z rakouské výtopny Strasshof. Z našich lokomotiv byly k vidění stroje 354.7152 společnosti KHKD, 354.1217 z DKV Brno, 354.195 z místního muzea a ve statické ukázce i bývalá československá 354.0130, nově rakouská všudybylka 229.222... Více o akci naleznete zde.

obrazekŠumpersko - Akce se uskutečnila v sobotu 11. října 2003 při příležitosti 130. výročí tratí Šternberk - Uničov - Šumperk a Šumperk - Hanušovice - Dolní Lipka (Moravská pohraniční dráha). Oslav se zúčastnily mimo jiné parní lokomotivy 464.202, 354.1217, motorové vozy M131.101, M120.417, M240.089 a motorová lokomotiva T679.1529, salonní vozy T. G. Masaryka a A. Dubčeka a historické nákladní vozy z Hrušovan nad Jeviškou. Velkým lákadlem pro návštěvníky byly jízdy mimořádných historických vlaků po jubilujících tratích.

obrazekSokolovsko a Karlovarsko - Společnost Viamont plánuje zavedení dvou párů vlaků v trase Zwickau - Karlovy Vary, přičemž vlaky budou jezdit pouze o víkendu s odjezdem ze Zwickau po 8. a 11. hodině a z K. Varů v 15 a 19 hodin. Na těchto spojích mají být nasazeny německé vozy RegioSprinter, jezdící u společnosti Vogtlandbahn. Cena v úseku Sokolov - Karlovy Vary bude u těchto vlaků shodná se zákaznickým jízdným ČD. Zatím se však bude jednat pouze o zkušební provoz.
Na ilustračním snímku od Karla Chýly je zachycená jednotka RegioSprinter společnosti Vogtlandbahn ve stanici Hof Hbf. dne 12.7.2003.

obrazekÚstí nad Labem - Akce 145 let depa Ústí nad Labem se konala od 26.9. do 28.9. v rámci oslav Dne železnice. Žst. a DKV Ústí nad Labem připravily velmi zajímavé akce, o které byl vždy velký zájem široké veřejnosti. Už od odpoledne 26.9. jezdila po ústeckém železničním uzlu jednotka 471.007 po trase: Ústí n/L. hl. n. - Hrabovice - Ústí n/L vj. n. - Ústí n/L-Střekov - Ústí n/L západ - Ústí n/L jih - Ústí n/L hl. n. Zároveň jezdila do místního DKV z hlavního nádraží i souprava ve složení 704.009 2* Btx761 704.010. Obě výše zmíněné soupravy jezdily pro návštěvníky zdarma.

T444.162 poblíž Stříbrné SkaliceKácov - Ve dnech 20. a 21.9. se konala na trati č. 212 Čerčany - Světlá nad Sázavou akce s názvem "100 let trati Kácov - Světlá nad Sázavou". Akce byla velice zdařilá hlavně díky skvělé práci organizátorů, kteří zajistili, aby na všech vlacích jezdily historické soupravy vedené stroji 433.001, T334.0896, T444.162, 720.016, 751.007, M131.1515, 820.114, 830.018, M262.045 a M262.0090. Po oba dny bylo i velmi hezké počasí, které akci jen přidalo na kráse.

obrazek Královéhradecko a Přerovsko - Ve večerních hodinách se u Všestar na Královéhradecku střetl osobní vlak vedený strojem 852.006 s osobním automobilem, jehož řidička, která byla na místě mrtvá, údajně přehlédla značku STOP i blížící se vlak. Cestujícím ve vlaku se nic nestalo.
Druhá, bohužel stejně tragická, nehoda se stala dnes ráno mezi obcemi Vlkoš a Zářičí na Přerovsku, kdy řidička nerespektovala funkční výstražné zařízení a vjela na přejezd. Byla na místě mrtvá. Za poslední tři dny se i s těmito dvěma případy staly tři nehody na přejezdech a zemřeli čtyři lidé (nejtragičtější byl případ ne 14.9., kdy rychlík 265 smetl auto z přejezdu u Tlučné na Plzeňsku a zemřeli dva mladí lidé). Toto je již alarmující a mělo by se to nějak řešit. Minimálně by se měl každý řidič nad sebou zamyslet a nepřejíždět přejezd, který je ve výstražném režimu. Řidiči, vzpamatujte se! Vlak je opravdu silnější a i z nejsilnějšího auta se na přejezdu stanou trosky, pokud budete přejíždět přejezdy, které jsou ve výstraze a potká Vás vlak.
Na ilustračním snímku je zmíněný motorový vůz v Hradci Králové dne 10.9.2003.

5.9.2003 - 20:31 - Pendolino 680 pro Traffic Screensaver

obrazekPraha - na světě je již druhá verze pendolína řady 680 pro vláčkový spořič Traffic Screensaver, kterou jsem pro Vás vytvořil. Archív obsahuje jednotlivé vozy, doplňky k nim, jako třeba otevírací dveře a jízdní řád.

bleskovkaSrážka rychlíku s traktorem - Včera, před 19. hodinou, došlo nedaleko železniční zastávky Lučivná, nacházející se 8 km od žst. Štrba, ke srážce vlaku R 609 Spišan s malotraktorem, který se na trať zřítil z patnáctimetrového svahu. Vlak měl namířeno z Bratislavy do Košic, kam však nedojel. Po srážce vykolejila vlaková lokomotiva 362.001 RD Bratislava hlavné, která tlačila traktor ještě asi 300 metrů před sebou, což mělo za následek mj. i vážné poškození železničního svršku na 1. traťové koleji. V okamžiku srážky projížděl po vedlejší koleji také nákladní vlak, který místo nehody projel bez vážnějších problémů. Při srážce nebyl nikdo zraněný.

informaceNa R 636 hořela lokomotiva - Dnes odpoledne na vlaku R 636 z Českých Budějovic do Prahy začala hořet vlaková lokomotiva 363.111 DKV České Budějovice. Stalo se tak kousek od železniční zastávky Čtyřkoly. Důsledkem bylo zpoždění vlaku R 636 o asi 90 minut, což mělo za následek předjetí vlakem R 638, který vyjíždí z Č. Budějovic o hodinu později a zpoždění několika osobních vlaků až o 25 minut. Pro rychlík si nakonec přijela lokomotiva 363.113 taktéž DKV České Budějovice.

Praha - 1.5.2003 přijel do Prahy letos poprvé Orient express. Tento vlak jezdí přes nás již od roku 1994 a pravidelně jezdí z Benátek (odjezd středa večer) přes Vídeň do Prahy (příjezd čtvrtek kolem třetí odpoledne a odjezd sobota kolem třetí odpoledne) a dále Plzeň - Cheb - Frankfurt - Paříž - Londýn (neděle kolem páté večer) V České republice se na tomto vlaku vystřídají lokomotivy 230 nebo 242 z hranic, z Kutné Hory E499.004 a z Prahy jede eso. V Chebu si vlak již přebírá lokomotiva DB. Vlak k nám letos zavítá ještě 5./7.6.; 15./17.9.; 16./18.10.2003. Souprava čítá 17 vozů a jízdenka na celou trasu stojí v v přepočtu 70 000 Kč. Ice-Bear zachytil několik fotek při této akci… 1win зеркало сегодня

obrázek Praha — Dne 12. 4.2 003 se na objednávku německých turistů konala poslední jízda jednotky VT18.16.07 + VT18.16.10 z Berlína přes Děčín, Mělník, Prahu–Vysočany, Prahu Malešice do Prahy hlavního nádraží (pobyt 11.30 – 17.30 s přestávkou na ONJ).

Na zpáteční cestu se jednotka vydala po trase Praha hl.n. – Praha–Holešovice – Kralupy n.Vlt – Děčín a dále do Berlína.

S jednotkou jsme se rozloučili v nedožitých 40ti letech.

Průjezd u Litoměřic – Foto: Jakub Vysoký

   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:02
zapadá v 20:01