..: Aktuality a články :..

Kadaň předměstí - Kaštice - Dne 9.12.2006 vyjede na trati Kadaň město - Kadaňský Rohozec - Kaštice poslední vlak osobní dopravy, ČD tak reagují na omezení dotací krajského úřadu pro tuto trať. Proto se během několika příštích dní začneme setkávat v motorových vozech s tímto tzv. Parte.

ŽZO - Leckomu uniklo, že se v České republice nachází pendolino čtvrté generace Italských železnic, které přijelo do ČR za účelem testování a nachází se po celou dobu pobytu na "Zkušebním železničním okruhu" v Cerhenicích. Nejedná se o finální produkt, ale pouze o jakýsi "polotovar", karoserie jednotky je zatím nedokončená, vnitřek nedisponuje žádným interiérem, pouze zavažími nahrazujícími hmotnost cestujících. Jak bude barevně pendolino řešeno naznačuje trakční hlava (čelo jednotky), která je již finální, ovšem bez označení. 25.09.2006 okruh opuští a vrací se zpět do mateřské země, kde bude podle zjištěných provozních údajů dále upravována až do finální podoby jak designově, tak technicky. Pendolino u nás zažilo hodně, za zmínku určitě stojí jeho vykolejení při posunu, ke kterému došlo v září a za pomoci nehodového vlaku bylo opět postaveno tam kam bezesporu patří (na koleje, ne na silnici). Pro všechny fotografy je to jistě lákavá příležitost vyfotit si ji jinde než na okruhu, ale zato s přípřeží, takže hodně štěstí při lovu.

!!Změna!!

- Pendolino vyjede 2.10.2006 na trase Velim - Praha - Tábor - Č.Velenice - atd. Změna nastala nevím proč.

810Kadaň - Ačkoli je to zcela divné, mimořádností se na letošní technopárty nedočkáme. Žádný zavedený vlak? Jak je vidět, tak organizátoři zaspali. CzechTek se nachází na hranici vojenského pásma v Doupovských horách, kde je železniční doprava velice omezená. Nejbližší stanicí je k místu dopravna Radonice u Kadaně, či Kadaňský Rohozec stojící na trati 164/165 (Kadaň - Kadaňský Rohozec - Kaštice), vlakem se do Radonic u Kadaně dostanete v pracovní dny 6x a o sobotách a nedělích 3x za den (do Kadaňského Rohozce ještě méně) což poptávce jistě nevyhoví.

Organizátoři si sice vzpoměli, ale přece jen poněkud pozdě. Na den zahájení zažádali o zvláštní vlak, ale jelikož až tento týden, nebylo jejich požadavku vyhověno a tak tisíce technařů přijíždělo do přestupní stanice Kadaň netušící, co s nimi bude dál. Problém byl vyřešen až ve večerních hodinách, kdy byla z Kadaně zavedena autobusová linka s jedním autobusem, který doprovázela policejní eskorta. Autobus jezdí pravidelně mezi Kadaní a Hradištěm (místem konání).

Velice kuriózní pohled byl jistě na vlak 17619 (Kadaň - Kadaňský Rohozec), kde se do motorového vozu řady 810 zajišťujícího standardně přepravu na této trati vešlo přes 160 cestujících (míst k sezení 55), přičemž do žst. Kadaň město jich přijelo daleko více, jelikož byly mimořádně spojeny 2 motorové vozy z nichž jeden z důvodu oběhů v této stanici kočil, proto pro cestující druhého motoru směřující na CzechTek jízda po kolejích skončila a museli hledat alternaticní přepravu.

Je alarmující, že organizátor nebyl schopen zajistit přepravu při předpokládané účasti několika desítek tisíc zájemců o tuto každoroční akci, proto varujeme všechny nabudilé zájemce o párty kteří pojedou vlakem, aby při výstupu v žst. Kadaň poslouchali hlášení staničního rozhlasu, neboť po zavedení autobusové linky policie ČR zakázala účastníkům přestup do vlaků směřujících na trať 164/165.

680Praha Běchovice - Český brod - Těsně po 15 hodině oznámil na policii ČR neznámý vtipálek uložení výbušbiny v úseku Praha Běchovice - Český Brod (trať 011 Praha - Kolín), následkem čehož byla okamžitě zastavena veškerá doprava na jedné z nejvytíženějších tepen sítě ČD. I po okamžitém příjezdu a následném prohledání úseku policií se žádná výbušnina nenašla a po přibližně 2 hodinách se přes 20 vlaků osobní přepravy, mezi nimiž nechyběly ani soupravy řady 680, postupně rozjelo do svých cílových stanic. Vyjímku tvoří vlak IC 570 (řada 680), který jel z Kolína odklonem po trase Nymburk, Praha Vysočany.

(foto)Ústí nad Labem - Upraveno 1.2.06 - V úterý v 19.00 vlak EC 170 (Budapest - Berlin) ze zatím neznámých příčin strhl trakční vedení nad 2.staniční kolejí v žst. Ústí nad Labem sever, což způsobilo okamžité vypnutí trakčního napájecího obvodu a následnému zastavení soupravy. Neboť Ústí nad Labem hl.n. nedisponuje příliš velkou kapacitou kolejí, došlo ke značným komplikacím zejména s nabývajícím počtem čekajících spojů ať přípojových, tak jedoucích ve směru Děčín.
Po půl deváté byla zprovozněna lichá skupina nejprve v nezávislé trakci, od 20.55 pak i v elektrické. Vlak EC 170 nabral zpoždění přes dvě hodiny, dále byly zpožděny například vlaky EC 371 +83´, R 696 +90´, 779 +94´ a další v řádu desítek minut. Pět osobních vlaků bylo odřeknuto bez náhrady.
Ve 22.00 byl obnoven plný provoz.

   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:44
zapadá v 20:15