..: Očima strojvůdce: Další nástroj pro potěšení fanoušků železnice :..

754_323_stanoviste, foto: Martin GrillDíky internetu existuje celá řada možností, jak navštívit místa a zhlédnout činnosti, ke kterým se běžný smrtelník nedostane, nechce-li vyřizovat stohy povolení a absolvovat byrokratická kolečka, na jejichž konci mu ani tak nemusí být vyhověno. Jedním z takových míst je i stanoviště lokomotivy, které je zpravidla určeno výhradně zaměstnancům dopravce. Ačkoli nelze nic namítat proti běžnému kochání se krásami okolí tratí, probíhajícímu ve voze skrze okno (v některých případech naštěstí stále polospouštěcí), pohled na trať ve směru jízdy je úplně jiná káva. Na YouTube se v posledních letech objevila celá řada záznamů ze stanoviště, které tento pohled zprostředkovávají všem, ale protože každý autor používá jiná hesla (tagy) a neexistuje jednotná řeč, nebývá vyhledání kýženého videa jednoduchou záležitostí. Proto vznikl projekt Očima Strojvůdce, jehož hlavním cílem je katalogizace kvalitních záznamů ze stanoviště strojvůdce, s možností jejich vyhledávání podle různých parametrů.

Těmi jsou:

  • Projížděná trať (tratě)
  • Výchozí a cílová destinace
  • Dopravce
  • Typ vozidla
  • Kategorie vlaku a jeho číslo
  • Rok pořízení záznamu
  • Kvalita záznamu
  • Autor (uživatel YouTube)

Databáze je rozšiřována jak jejím autorem (mnou), tak kýmkoli, kdo vyplní on-line formulář. Data jsou následně zkontrolována a vyhovuje-li záznam po stránce obsahové a kvalitativní, je přidán do seznamu, přičemž minimální požadovaná kvalita je HD, tedy rozlišení 720 pixelů na delší straně. Facebooková stránka projektu pak informuje o nových aktualizacích, do budoucna přinese představení jednotlivých autorů a případné zajímavosti, spojené s tématikou pořizování záznamů na stanovišti.

Odkaz: web Očima Strojvůdce, Facebooková stránka projektu


Martin Grill Poslat mail autorovi | 13.5.2018 (0:13)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Virtuální svět

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
22.05.2018 (20:43)  
Protože kdyby se shodilo dřív, tak vlakvedoucí, sedící v hytláku a mající za povinnost sledovat trať (proto ony prosklené arkýře na obou stranách ((a v dávnějších dobách dokonce nad střechou)) osobních i nákladních hytláků), by v tom případě měl správně okamžitě zastavit vlak? Nebo šlo spíš o to, že v případě, kdyby viděl, že návěstidlo spadlo až po průjezdu mašiny, sice takovou povinnost neměl, ale jinak by se mohl (např. v levém oblouku nebo po chvilkové nepozornosti) důvodně domnívat, že fíra návěst zakazující jízdu přehlédl?
22.05.2018 (14:27)  
K debatě o videoklipech se tohle téma nehodí, ale pokud byly hradla s mechanickými návěstidly, tak jsme NESMĚLI dávat návěstidlo do polohy zakazující jízdu, dokud ho neminul celý vlak.
22.05.2018 (13:03)  
No a jaká je teda podmínka, že návěstidlo má spadnout na stůj?
Úsek za návěstidlem obsazený AND úsek před návěstidlem volný?
21.05.2018 (18:25)  
Jde o návěstní znak a nikoli vazbu na další návěstidlo.
21.05.2018 (13:01)  
FRK: ano, a čelní kamery v pendolínu je třeba ihned zakrýt nebo ještě lépe demontovat! A obnovit OSOŽ a všem šotoušům bez milosti zabavovat fotoaparáty, kamery a jiné přístroje zneužitelné pro špionáž!

474: Stejně nechápu, proč návěstidlo určené pro jízdu vlaků nemůže změnit znak na zakazující jízdu ... až ho mine celý vlak.
Hm, a jak vyřešíte situaci, že se vám na autobloku sjedou dva vlaky v jednom oddíle?
První vlak oddíl opustí, ale protože je první oddíl stále ještě obsazený druhým vlakem (anebo částí prvního vlaku? Jak se to má odlišit?), tak návěstidlo zůstává na Volno a druhý vlak vjede do druhého oddílu plnou rychlostí. No a tam se stano co, Jasánek? Tam se stane hromada, když ten první vlak zastaví třeba na zastávce.
17.05.2018 (0:39)  
Mě se líbí některá zahraniční videa, kde je cabview třeba 4x zrychlený. Proto bych se přimlouval, aby rychlost byla jedním z parametrů v databázi.
17.05.2018 (13:44)  


Timelapse, zrychlená/zpomalená videa a taková, nahraná na zadním představku posledního vozu, do databáze zařazovat nebudu.
registrovaný uživatel (gp) 
17.05.2018 (0:15)  
M474: Od toho tam ta brzda je, aby za ní občas někdo zatáh'. Není lepšího poučení o tom, jak věci fungují, než to zažít na vlastní kůži.
16.05.2018 (18:29)  
Mně by se líbilo, kdyby někdo posadil na MUV tu aparaturu co jezdila na autě a když potom zmačknu na mapách tlačítko panorama, tak by zčervenaly nejenom silnice ale i dráhy, a bylo by možné prohlížet.
dopisovatel nebo člen ŽP topič  mail  
16.05.2018 (14:29)  
Z komentářů je patrno, že zatím nikdo nepochopil FRK(ovo) vyjádření. Ano, takové záznamy na internet naprosto nepatří, protože by je mohli zneužít ideodiverzní centrály ovládané nepřátelskými imperialistickými mocnostmi a potažmo i emigranti v roli nepřátelských diverzantů, tajně vysazených na naše území za účelem provádění vlastizrádných piklú a rejdů. Je třeba být bdělý a ostražitý a chránit výdobytky našich vyspělých drah (drážního zařízení, kolejových vozidel a vůbec celé infrastruktury) vybudovaných obětavou prací naší uvědomělé dělnické třídy. Zcela v tomto s FRK(em) souhlasím. Světu mír!
16.05.2018 (13:14)  
Sledování návěstidel mělo za následek několik zatažení za záchrannou brzdu. Protože tomu nerozumí. Stejně nechápu, proč návěstidlo určené pro jízdu vlaků nemůže změnit znak na zakazující jízdu tak jako návěstidlo určené pro posun, to znamená až ho mine celý vlak. On pohled z horního patra vlaku na červenou na návěstidle je mírně řečeno takový divný.

Ano, nic nevymýšlet 40 (50 60 70) let jsme to dělali takhle a všem nám to vyhovovalo ty tu budeš za 14 dní týden a budeš vymýšlet nějaké blbosti.

Ale to už odbočujeme od tématu. Nedávno byla aféra, že v RegioN@vě musí být na stanovišti odhrnutá záclonka, aby kaštani mohli sledovat trať. Nevíte někdo, jak to dopadlo?
16.05.2018 (13:20)  


Podle mě to nemohlo dopadnout jinak, než zdviženým prostředníkem mašinfíry :)
Něco jiného by bylo, kdyby si závěsy pořídili na ICE3, kde je skleněná přepážka vyloženě za účelem koukání ven.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko