Díky internetu existuje celá řada možností, jak navštívit místa a zhlédnout činnosti, ke kterým se běžný smrtelník nedostane, nechce-li vyřizovat stohy povolení a absolvovat byrokratická kolečka, na jejichž konci mu ani tak nemusí být vyhověno. Jedním z takových míst je i stanoviště lokomotivy, které je zpravidla určeno výhradně zaměstnancům dopravce. Ačkoli nelze nic namítat proti běžnému kochání se krásami okolí tratí, probíhajícímu ve voze skrze okno (v některých případech naštěstí stále polospouštěcí), pohled na trať ve směru jízdy je úplně jiná káva. Na YouTube se v posledních letech objevila celá řada záznamů ze stanoviště, které tento pohled zprostředkovávají všem, ale protože každý autor používá jiná hesla (tagy) a neexistuje jednotná řeč, nebývá vyhledání kýženého videa jednoduchou záležitostí. Proto vznikl projekt Očima Strojvůdce, jehož hlavním cílem je katalogizace kvalitních záznamů ze stanoviště strojvůdce, s možností jejich vyhledávání podle různých parametrů.
Těmi jsou:
- Projížděná trať (tratě)
- Výchozí a cílová destinace
- Dopravce
- Typ vozidla
- Kategorie vlaku a jeho číslo
- Rok pořízení záznamu
- Kvalita záznamu
- Autor (uživatel YouTube)
Databáze je rozšiřována jak jejím autorem (mnou), tak kýmkoli, kdo vyplní on-line formulář. Data jsou následně zkontrolována a vyhovuje-li záznam po stránce obsahové a kvalitativní, je přidán do seznamu, přičemž minimální požadovaná kvalita je HD, tedy rozlišení 720 pixelů na delší straně. Facebooková stránka projektu pak informuje o nových aktualizacích, do budoucna přinese představení jednotlivých autorů a případné zajímavosti, spojené s tématikou pořizování záznamů na stanovišti.
Úsek za návěstidlem obsazený AND úsek před návěstidlem volný?
474: Stejně nechápu, proč návěstidlo určené pro jízdu vlaků nemůže změnit znak na zakazující jízdu ... až ho mine celý vlak.
Hm, a jak vyřešíte situaci, že se vám na autobloku sjedou dva vlaky v jednom oddíle?
První vlak oddíl opustí, ale protože je první oddíl stále ještě obsazený druhým vlakem (anebo částí prvního vlaku? Jak se to má odlišit?), tak návěstidlo zůstává na Volno a druhý vlak vjede do druhého oddílu plnou rychlostí. No a tam se stano co, Jasánek? Tam se stane hromada, když ten první vlak zastaví třeba na zastávce.
Ano, nic nevymýšlet 40 (50 60 70) let jsme to dělali takhle a všem nám to vyhovovalo ty tu budeš za 14 dní týden a budeš vymýšlet nějaké blbosti.
Ale to už odbočujeme od tématu. Nedávno byla aféra, že v RegioN@vě musí být na stanovišti odhrnutá záclonka, aby kaštani mohli sledovat trať. Nevíte někdo, jak to dopadlo?
Něco jiného by bylo, kdyby si závěsy pořídili na ICE3, kde je skleněná přepážka vyloženě za účelem koukání ven.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.