Díky internetu existuje celá řada možností, jak navštívit místa a zhlédnout činnosti, ke kterým se běžný smrtelník nedostane, nechce-li vyřizovat stohy povolení a absolvovat byrokratická kolečka, na jejichž konci mu ani tak nemusí být vyhověno. Jedním z takových míst je i stanoviště lokomotivy, které je zpravidla určeno výhradně zaměstnancům dopravce. Ačkoli nelze nic namítat proti běžnému kochání se krásami okolí tratí, probíhajícímu ve voze skrze okno (v některých případech naštěstí stále polospouštěcí), pohled na trať ve směru jízdy je úplně jiná káva. Na YouTube se v posledních letech objevila celá řada záznamů ze stanoviště, které tento pohled zprostředkovávají všem, ale protože každý autor používá jiná hesla (tagy) a neexistuje jednotná řeč, nebývá vyhledání kýženého videa jednoduchou záležitostí. Proto vznikl projekt Očima Strojvůdce, jehož hlavním cílem je katalogizace kvalitních záznamů ze stanoviště strojvůdce, s možností jejich vyhledávání podle různých parametrů.
Těmi jsou:
- Projížděná trať (tratě)
- Výchozí a cílová destinace
- Dopravce
- Typ vozidla
- Kategorie vlaku a jeho číslo
- Rok pořízení záznamu
- Kvalita záznamu
- Autor (uživatel YouTube)
Databáze je rozšiřována jak jejím autorem (mnou), tak kýmkoli, kdo vyplní on-line formulář. Data jsou následně zkontrolována a vyhovuje-li záznam po stránce obsahové a kvalitativní, je přidán do seznamu, přičemž minimální požadovaná kvalita je HD, tedy rozlišení 720 pixelů na delší straně. Facebooková stránka projektu pak informuje o nových aktualizacích, do budoucna přinese představení jednotlivých autorů a případné zajímavosti, spojené s tématikou pořizování záznamů na stanovišti.
No a když bude podle vašeho návrhu padat návěstidlo na stůj až poté, co se zcela uvolní první oddíl, tak jak pozná fíra druhého vlaku, že ta "zelená" platila pro první vlak ( a nespadla kvůli tomu, že jeho druhý vlak obsazuje stále obsazuje první úsek) a pro vlak druhý neplatí?
Než tu zase začnete trousit nesmysly o postupech na AB, tak doporučuji studium předpisu SŽDC D1, který má účinnost od 1. července 2013
Jo a taky s tím, že hradlař měl za povinnost sledovat vlak, a teda nemohl zároveň shazovat návěstidlo.
A autoblok je permisivní z důvodu, že je to automatický systém a v případě poruchy musí být možnost za určitých podmínek jet i okolo červené, tudíž se mi mohou dva vlaky sjet v jednom oddíle. To u hradloviny nešlo.
No a protože teda můžu mít dva vlaky v jednom oddíle, tak musí návěstidlo padat na stůj ihned po projetí "první nápravy".
Jsem zvědavý, co by dělal "správný šotouš" v Itálii, kde kombinace zelená - červená znamená "rychlost 30 km/h" :-)))))
A co takové malé Balmy řady 020 tažené lokomotivou 740/742 a později i 714.... Pamatuji si, kdy jsme jako mládežníci bojovali o sedadla v prvním voze hned za lokomotivou, kde byl slušný výhled na trať..... a jak rád jsem kontroloval, jestli strojvedoucí neprojel zákazem... :-)
To Farkač Karel:
A co takové tramvaje nebo autobusy, nechcete navrhnout instalaci neprůhledných zástěn, aby cestující byli "izolováni" od pohledu dopředu?
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.