..: České dráhy varují před nepřízní počasí :..

Praha — Nedávná výstraha meteorologů na intenzivní sněžení a silný vítr přináší obavy také železničním dopravcům. Ty se snaží vyhnout situaci, která vznikla v prosinci roku 2014, kdy sněžení a ledovka prakticky paralyzovaly českou železniční síť a chystají tak různá opatření, které vycházejí mimo jiné z tehdejší nepřipravenosti na tuto zásadní mimořádnou událost. V depech Českých drah budou připraveny pohotovostní lokomotivy a ve vybraných stanicích budou k dispozici zásoby vody a občerstvení pro cestující, kterých by se mohlo dotknout případné vyšší zpoždění či rovnou přerušení provozu. Pohotovost budou držet také stovky zaměstnanců Českých drah, tak aby mohli v případě potřeby mimořádně nastoupit do služby. České dráhy také doporučují cestujícím, aby se na případné mimořádné události předem připravili, vybavili se na cestu tekutinami a jídlem, případně léky, které pravidelně užívají, a to i v případě cesty na kratší vzdálenost. Cestujícím, kteří mohou cestu odložit na později se doporučuje, aby cestu odložili a těm, kteří tak učinit nemohou, je doporučováno sledovat meteorologickou a dopravní situaci v Česku a aktuálnímu vývoji uzpůsobovali svou cestu.

Za Spolek ŽelPage přejeme všem, kteří budou v průběhu nepřízně počasí cestovat, především pevné nervy a co nejmenší, ideálně žádné komplikace v průběhu cesty. Zahajujeme tímto také on-line přenos, kdy budeme v průběhu nepříznivého počasí sledovat stav na české železniční síti a informovat o vzniklých mimořádnostech. Pokud budete mít v průběhu události jakékoliv postřehy z provozu, rádi je do článku vložíme. Informace, postřehy či fotografie zasílejte na e-mail readakce@zelpage.cz, případně na náš Facebook. Děkujeme!

1.00 Situace na české železniční síti zatím nevykazuje žádné známky komplikací. Na internetových stránkách Českých drah je uvedena pouze jedna mimořádnost, konkrétně porucha vozidla na trati 030, která již byla ukončena. Ani dle Meteocentra nejsou kromě sněžení okolo Brna zatím viditelné žádné další neobvyklé či výrazné jevy, ty by se měly objevit až v průběhu dne. Stejně tak i dle Babitronu je nejvyšší zpoždění na české železniční síti sedm minut. Situace je tak zatím zcela klidná, to se ale v průběhu dne nejspíše změní.

11.15 Dobré ráno z pražských Letňan. Ačkoliv se téměř blíží poledne, stav na české železniční síti zatím nevykazuje žádné známky sněhové kalamity. Na železnici sice došlo k několika střetům a dopravním závadám, nic z toho ale není způsobeno nepřízní počasí. Od západu postupuje na východ Česka sněžení a podle předpovědi nás silný vítr teprve čeká. V Německu je situace o poznání horší – například v Porýní byla železniční doprava zastavena úplně.

12.00 Zpoždění vlaku podle babitronu jsou jen mírně nad průměrem, několik žlutých indikátorů (zpoždění do 15 minut) se nachází na hlavním tahu mezi Prahou a Olomoucí. Trochu horší situace začíná zavládat na jihozápadě republiky, kde se začínají množit oranžové trojúhelníčky (zpoždění 15-30 minut). Vzhledem k tomu, že právě z tohoto směru by mělo nad Česko z Německa dorazit silné sněžení a vítr, očekáváme další zhoršování.

12.15 V Německu je dle výše uvedeného odkazu nadále rušena dálková i regionální doprava. Nejezdí se například v celé aglomeraci Porýní a na téměř celém západě Německa, od Hannoveru, resp. Frankfurtu. Omezení provozu spadají až po Stuttgart, kam zajíždí pouze spoje ICE z Frankfurtu, ani linka z Curychu není kvůli závějím mezi městy Singen a Schaffhausen v provozu. Aktualita, která sice příliš nesouvisí s aktuální nepřízní v Česku, avšak cestovatelům může být užitečná, proto ji do aktuality zařazujeme – kvůli nebezpečí pádu laviny je mezi stanicemi Landeck-Zams a Bludenz zastaven provoz až do 22. ledna ráno. Mezi stanicemi je zavedena náhradní autobusová doprava, avšak přímý lůžkový vůz v trase Praha – Zürich a opačně je v tomto období odřeknut a nepojede v celé trase

14.30 První mimořádnost v souvislosti s počasím – spadlý strom na trati 035. Provoz je zastaven a obnovení provozu se očekává do dvou hodin od vzniku mimořádnosti, tedy přibližně v 16.30. V Nizozemsku je v provozu pouze jedna železniční trať, avšak v Belgii je provoz až na výjimky v běžném rozsahu, kromě vlaků do a z Nizozemska a Německa. V Německu se stále nejezdí ve větší části země, v dálkové dopravě jsou provozní pouze úseky na východ od linie Schwerin – Berlin – Magdeburg – Kassel – Fulda – Frankfurt – Mannheim – Basel, včetně četných výjimek – například vlaky Mnichov – Erfurt – Berlín – Hamburg končí v Berlíně či v Lipsku, vlaky Praha – Drážďany – Hamburg končí v Drážďanech a mezi městy Hannover a Berlín se nejezdí vůbec. Regionální doprava je ve většině spolkových zemí také dočasně pozastavena a na velké části sítě DB Netz tak je kvůli počasí železniční doprava zcela odřeknuta.

16.15 Situace se zpožděními zůstává na českých kolejích relativně klidná, z významnějších komplikací babitron indikuje dvouhodinový "bonus" u mezinárodního spoje Varsovia, projíždějícího oběma směry přes naše území. Zpožděné vlaky se začínají kumulovat kromě Plzeňska i mezi Turnovem a Libercem.

16.45 Červené trojúhelníčky, značící minimálně půlhodinové zpoždění, začíná babitron indikovat na Bruntálsku a u mezinárodních či peážních osobních vlaků z Německa do Německa v nejzápadnějším cípu republiky. Problémy jsou zřejmě i na Opavsku. Výraznější zpoždění se začínají objevovat rovněž na Valašsku. Více než čtvrthodinové zpoždění začínají vozit i některé příměstské osobní vlaky kolem Prahy, zatím směrem na Kladnou a Posázavský pacifik. Prakticky všechny spoje v Jizerských horách jedou minimálně o 10 minut později. Přesto je zatím naprostá většina spojů zelená, čili se zpožděním maximálně pět minut.

17.00 Podle meteoradaru sněhové přeháňky nad západní polovinou republiky polevily, avšak od Německa se na jižní Čechy ženou další. Situaci budeme nadále sledovat.

17.30 Komplikace nekončí. Spoj IC 502 Pendolino vyjíždí ku Praze opožděně, rychlík Vajdštejn do Tanvaldu nabral 90 minut, se značnými zpožděními se pohybují osobní vlaky na Chebsku. Zpoždění se začínají množit na Šumavě i Šluknovsku.

17.45 Zhoršuje se situace na Šumavě, v tuto chvíli má hned několik osobních vlaků více než hodinové prodlení. Také ve Slavkovském lese mezi Mariánskými Lázněmi a Karlovými Vary se jezdí o hodinu později.

18.30 V Německu došlo k nejhoršímu, byla zastavena veškerá vnitrostátní dálková doprava a většina regionálních linek. Mezistátní spoje jsou vedeny z Berlína a z Mnichova na východ, vlaky Praha – Hamburk končí v Děčíně a vlaky Praha – Mnichov zatím jezdí bez omezení. Spoje linky Děčín – Bad Schandau – Dolní Poustevna – Rumburk nejedou po území Německa, končí tedy v Dolním Žlebu, resp. Dolní Poustevně. České dráhy aktuálně evidují celkem 12 mimořádností, způsobených pádem stromu na trať či větrnou smrští, jedna z nich již byla odstraněna a došlo ke zprovoznění tratě. V případě přímého vozu do Curychu nakonec dochází k jeho vedení ve zkrácené trase Praha hl.n. – Salzburg Hbf, mezi stanicemi Salzburg Hbf a Bludenz je zavedena náhradní autobusová doprava.

21.30 Situace na české železnici je navzdory mnoha hrozbám relativně klidná. Evidováno je v tuto chvíli celkem dvanáct mimořádností, nejzávažnější z nich je na trati 238 a vznikla nárazem auta do železničního mostu. V Německu se na části tratí plánuje obnovení provozu již zítra, avšak mnoho úseků v Porýní či v Dolním Sasku bude mimo provoz delší dobu. 

1.00 Provoz pomalu ustává a spolu s ním dojíždí do cílových stanic rychlíky linky Liberec – Pardubice, které si vezou velké zpoždění, způsobené popadanými stromy na trať. Na trati 030 byl provoz obnoven chvíli před půlnocí a z dnešního, možná až přeceňovaného silného větru, zůstává omezený provoz na několika tratích v okolí Rumburka a na tratích 238 a 148. Obnovení plného provozu v Německu se očekává do neděle. Dnes, tedy v pátek 19. ledna, by měl být provoz na české železniční síti bez výraznějších omezení.


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 18.1.2018 (11:21)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
editor nebo admin ŽP Adam Vanting  mail  
18.01.2018 (19:43)  
Došlo ke kompletnímu zastavení vnitrostátní dálkové dopravy. Opravdu to není to nejhorší, co mohlo v rámci železniční dopravy nastat? Ještě teda mohlo dojít k zastavení i veškeré regionální dopravy, to uznávám...
18.01.2018 (19:40)  
"V Německu došlo k nejhoršímu..." - vybuchla bomba, začala válka?

"...byla zastavena veškerá vnitrostátní dálková doprava a většina regionálních linek." V 6 z 16 spolkových republik nejezdí regionální doprava. Takže co je většina a co menšina? Zdroj: https://www.bahn.de/p/view/service/aktuell/fernverkehr.shtml

"Komplikace nekončí. Spoj IC 502 Pendolino vyjíždí ku Praze opožděně" - Můžete sdělit důvod, když je celý koridor "zelený" a vše jezdí "lépe než obvykle", s čím souvisí zpoždění jednoho spoje?
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
18.01.2018 (14:20)  
V Královéhradeckém kraji aktuálně zpoždění do 10 minut. Kéž by to vydrželo. (Dopolední Sp 1784 měl cca 25 minut zpoždní a Sp 1870 15 minut...)
18.01.2018 (13:10)  
Do každé 810 dva chlapy s lopatama a babku s koštětem. Problém je, kde je vzít. Vojázi ZVS nejsou a i kdyby byli, tak z posádky je to kolikrát 50 km. Dobrovolní hasiči jsou v práci, profící mají plné ruce práce jinde. Zbývají veřejně prospěšní pracanti. A nikdo z výše jmenovaných nemá papír, který by ho opravňoval ke vstupu na dráhu. Tož tak.
Největším problémem nejsou závěje na širé trati, ty se rozmetají průběžně, dokud jezdí vlaky často. Největším problémem jsou zaváté výhybky, které nejdou přestavit. Dopadá to tak, že ve 4kolejné výhybně je jediná provozní výhybka, u které stojí 4 chlapi s lopatama a košťatama, a křižuje se následovně: Zajet do stanice přes výhybku napřímo, po průjezdu přestavit do odbočky. Počkat až projede protijedoucí vlak, přehodit výhybku do rovna, vycouvat na trať, znovu přehodit tu jedinou výhybku do odbočky a tradá, +5 minut, když dobře. Odpozorováno na "lokálce" mezi městy s 300.000 obyvateli, vlak s těžkou mašinou, řada 362.
A když přijde na několikametrové závěje, tak nestačí ani 3 šestikoláky s pluhem: https://www.youtube.com/watch?v=tF2ZPRmocs4
A dopadne to takto: https://media.novinky.cz/045/310451-top_foto1-c17jz.jpg?1332511201
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
18.01.2018 (11:53)  
M 474 003: Opravdu myslíte vážně domněnku, že PČR nemá za kalamity a nejlépe i hromadné havárie nic lepšího na práci než asistovat několika stovkám aut při couvání po dálnici? Dovedete si vůbec představit ten chaos? A to všechno jen proto, aby řidiči přejeli z jedné kolony do druhé, protože objízdná trasa by se tím pádem okamžitě také ucpala (když kvůli ničemu jinému, tak proto, že na ní nejspíš budou ještě horší podmínky než na dálnici)? A kudy by pak podle vás jezdili záchranáři? Proplétali by se vším tím cirkusem?

Mmch, nápad, že by lidi za kalamity od vlaku došli do nejbližší vesnice, je taky vypečený. Kdyby náhodou těch klidně několik kilometrů za sněhové bouře přes pole se závějemi či les opravdu trefili a půlka jich cestou nepadla vysílením či neumrzla, co by v té vesnici u všech všudy asi dělali? Pomoc by se k nim dostávala ještě hůř než po trati a nejsem si jistý, že by někde našli pohostinně otevřené dveře s teplem, místem a čajem pro desítky lidí. Není náhodou lepší zůstat ve vytopeném, suchém a relativně bezpečném vlaku a počkat na vyproštění?
18.01.2018 (11:21)  
Pořád je lepší jet vlakem, než zůstat na dálnici mrznout přes noc. Nechápu proč nejde za asistence policie vycouvat. Ale pomahače a chrániče zajímá obsah lékárničky a náhradní žárovky. Z vlaku se dá vždycky vystoupit a dojít do nejbližší vesnice.
18.01.2018 (11:08)  
Franta Plášek: Realita je úplně jiná. Z tiskového prohlášení ČD to vnímám mezi řádky: Nejezděte vlakem, asi to nebudeme zvládat. Technika stará, lidí málo a ještě naštvaní... Jestli s námi pojedete, připravte se v nouzi i na mnohahodinové pobyty bez možnosti opustit vlak...
18.01.2018 (10:02)  
Aktualita, snaha o průběžné informování, odkazy na opatření, apod......všechno v pořádku a správné.

Ovšem nevím, jestli je k smíchu nebo pláči tisková zpráva nejmenovaného tiskového mluvky ČD ohledně záloh jak strojových, tak lidských....o kvalitách toho pána jako tiskového mluvčího mám svůj názor...reakce provozních zaměstnanců ČD např. na Facebooku pod touto tiskovou zprávou jsou, právě zejména ohledně pohotovostních zaměstnanců, řekněme - překvapivé - ...realita je prý poněkud odlišná... :-(
registrovaný uživatel stoupa  mail  
18.01.2018 (8:26)  
Naléhave doporucuji vsem úcastníkum diskuse shlédnout starsí ceský film "Kalamita". Tam to vsechno je.
editor nebo admin ŽP Adam Vanting  mail  
18.01.2018 (8:20)  
Vycházím z informací dostupných například zde: http://www.meteovcasnevarovani.cz/meteo-upozorneni. Tam je uvedeno, že nás čeká intenzivní sněžení a silný vítr minimálně v průběhu dneška. Cílem této reportáže je jednou za čas shrnout stav na železniční síti a informovat o případných mimořádnostech v souvislosti s tímto upozorněním. Stejný dotaz můžete mít třeba na České dráhy, proč vydaly toto varování: https://www.cd.cz/info/aktuality/-30263/. Varování také není před celou zimou, ale před konkrétním obdobím, resp. dnešním a případně zítřejším dnem.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko