..: Nové lokomotivy 3ТE25К2М začínají testování na BAMu :..

3ТE25К2М, foto: Transmashholding Brjansk — Nové dieselové lokomotivy 3ТE25К2М, které zkonstruovali i vyrobili v Brjanském strojírenském závodě (BMZ), patřícím do skupiny Transmashholding Group, byly poprvé představeny v únoru 2017. Nyní mají za sebou úspěšně první část testování v reálném provozu. Domovem se jim na čas stalo depo Kursk a testování probíhalo v centrální části Ruska. Požadavek ze strany budoucího provozovatele – RŽD – byl nájezd minimálně 10 tisíc kilometrů. Lokomotivy najezdily více než 11 tisíc kilometrů a přepravily zhruba 240 000 tun nákladu. Maximální hmotnost vlaku činila 8 230 tun. Testovaly se jak trojdílné, tak i dvoudílné stroje. Nyní se lokomotivy přesunuly do depa Novaja Čara, kde na Bajkalsko-amurské magistrále bude probíhat další část testování v reálném provozu. Zde by měly lokomotivy najezdit minimálně 50 tisíc kilometrů.

3ТE25К2М, foto: Transmashholding 3ТE25К2М je nejvýkonnější dieselovou lokomotivou určenou speciálně pro práci v náročných klimatických podmínkách na tratích se složitým profilem. Je určena pro přepravu vlaků do hmotnosti až 7 100 tun. Projektanti navrhli motor GEVO12, výkon jedné sekce je 3 100 kW. Jsou instalovány elektrické jednotky, které by měly vyžadovat minimální údržbu, palivové, vodní i vzduchové systémy byly navrženy na základě provozních zkušeností v prostředí s extrémně nízkými teplotami. Pro pohodlí strojvedoucích je instalováno nezávislé vytápění jejich kabiny.

V současné době jsou na vozbu dálkových nákladních vlaků na Bajkalsko-amurské magistrále převážně nasazovány lokomotivy 2TE25A a 3TE10MK, které jsou ale schopné přepravovat vlaky do celkové tonáže 5 600 tun. Zvýšení hmotnosti vlaků až na 7 100 tun pomůže zkapacitnění trati bez nutnosti dalších zásahů do infrastruktury. Lokomotivy by měly být v provozu prvotně nasazeny na více než 2 800 km dlouhém úseku na trase Taksimo – Tynda – Novyj Urgal – Komsomolsk – Sovětskaja Gavaň.

Předpokládá se, že do roku 2025 by na Bajkalsko-Amurské magistrále mohlo být v provozu více než 400 lokomotiv 3ТE25К2М.

Zdroje: Gudok, Transmashholding


Vlad Poslat mail autorovi | 14.12.2017 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Rusko


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
15.12.2017 (8:02)  
Na BAM-e je niekolko tunelov a jeden - ten najdlhsi - bol dost komplikovany uz pocas vystavby a kvoli tomu roky meskali s projektom, zrejme nedovoli vyssi prejazdny profil. A planovalo/planuje sa aj elektrifikáciou.
Ani zbytok transsibu nema zvyseny profil, naviac je (okrem BAM-u) uz zadratovany - co v USA ani nepoznaju. Preto kontajnery by museli byt prekladane.
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
15.12.2017 (6:14)  
743 010-1: Ale se jen slušně zeptal. Nemám důvod "útočit".
Mně se ty "dvoupodlažní" kontejenrové vozy, jak jezdí po USA, líbí. (Jo, výjimka je, když stojím 20 minut u přejezdu a čekám než jeden vlak do stanice vjede a druhý z ní pomalu vyjede.)
Takže je otázkou proč se to nezavede na BAM. (Proč to nejde po Evropě se už tady kdysi řešilo.)
Jestli je problém v průjezdném profilu - nevejde se (a vyžadovalo by to velké investice na úpravy), v únsonosti mostů - když by tam najelo dvojnásobné možství kontejnerů, zda by nebyl problém, nejsou na to vagony a nikdo nové na dva kontejnery na sobě zatím neobjednal... A nebo jestli je problém úplně jinde.
Už jsem si zvykl, že tady to funguje tak, že kdo ví, odpoví.
14.12.2017 (23:55)  
Vlad 14.12. 8:26 :

Co takhle hned do mě? (-:
Reagoval jsem na Stoupovo velký - větší - největší - sovětský. Ne na to, kde se kolik kontíků vozí nad sebou nebo pod sebou... On třeba vlak se železnou rudou vypadá, že jede skoro prázdný - a ejhle, ono se to skoro ani nedá uvléct... Nic ve zlém (-:

Keprt: díky za informaci.
14.12.2017 (16:34)  
Martin Grill

Zial aj opak je pravdou, su krajiny, kde mozes patentovat teply vzduch alebo sroubovak, potom je tazke cosi vymysliet bez toho, aby si nedosiel do konfliktu s tymi chytrákmi a ich právnikmi....
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
14.12.2017 (14:43)  
Astartoth: Tak určitě. Kdyby Šádewerke Pilsen dostála své tradice a dokázala vyrábět velké série strojů tak, aby neměly problém se schvalováním, provozem a dodacími termíny, třeba by to i u nás bylo o něco veselejší. Leč tomu tak není. Kopírování vyspělejších technologií je v zemích východního bloku taková tradice, nicméně vzhledem ke stupni plagiátorství rozhodně nemůže být řeč o pouhé "inspiraci". Krádež a nerespektování patentů jsou těmi správnými termíny. Ale co, mezinárodní právo se východního bloku nikdy moc netýkalo.

Dnes je naštěstí jiná doba, know-how je střeženo pečlivě a i ruský neschopa musí kupovat licence ;)
14.12.2017 (14:10)  
Keprt: proti prevzeti technologie nic nemam. Takova tram T1 - T3 (i T6) je konstrukcne ikonicka art-decova predvalecna tram z USA!
Na tom neni nic spatneho, Rusove jsou chytri a technologie co nemaji, okopiruji a rozvinou.
Zlocinem na narodu je koupe velkych serii hotoveho vyrobku v zahranici pro prime pouziti, nikoli nekolika kusu pro inspiraci.
registrovaný uživatel Keprt 
14.12.2017 (12:03)  
To jsou zase plky, Astartothe. Základem "ruské" lokomotivní školy jsou americké motorové (Da, Db - předchůdci TEM1 atd.) a elektrické lokomotivy (řada S od GE, následně replikovaná jak VL19, VL22 atd.). Když chtěli začít se střídavým proudem, nakoupily SŽD ve Francii 50 loko řady F od Alsthomu. Současná ruská produkce elektrických lokomotiv je založena na spolupráci s Alstomem - produkce v NEVZu, resp. Siemensem - Uralskie lokomotivy. Snaží se tam pronikat i Bombardier, ale už je asi pozdě.

Edit: Mimochodem, ta rusky - pro ruské publikum - psaná zpráva o původu motoru cudně mlčí, jen navenek se TMH prezentuje spoluprací s GE, dostupností jejich technologií ve svých strojích.
14.12.2017 (10:17)  
Maju aj ine cudzie stroje, uz ta mentalita upada. Este nie vzdy sa priznaju cudzim produktom ( ako v tychto lokomotivach se GE motory), ale uz aj tam je pomiesany priemysel. Vsetcia velki dodavatelia maju uz vyrobne zakladne v Rusku.
14.12.2017 (9:55)  
V Rusku jsou na svuj prumysl a jeho uspechy hrdi a kupuji vyhradne ruske stroje. Kdyby tam nejaky dopravce chtel koupit stroj nemecky, na rozdil od applausu jako zde se docka leda zaslouzeneho lynche!
ICE 3 na trase Leningrad-Moskva jsou vyjimka, vlaky mimoradne vysokych rychlosti se v Rusku tradicne nevyrabeji.
14.12.2017 (9:04)  
To je dalsi typicky pripad ruskych vsednych dni.
BMZ cez Transmashholding su spolumajitelom lokomotivky v Luhansku. Tam vyprovokuju vojnu, a potom potichu vyrobu presunu do Brajnsku. Ak raz utichnu zbrane v okoli Luhanska hrozou zistia, ze bojovali za prazdne vyrobne haly a za miliardove pohladavky, co samozrejme nechali tam....
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko