..: Nový dopravce ve West Midlands objednává 107 nových vlaků :..

Birmingham New St., foto: Hugh Llewelyn Birmingham — West Midlands je anglické metropolitní hrabství ve středozápadní Anglii. Největším městem je Birmingham, v hrabství žije přes 2,8 milionu lidí. S novým jízdním řádem od 10. prosince 2017 ale v lokalitě začal poskytovat své služby nový železniční dopravce West Midlands Trains. Jedná se o společný podnik vlastněný nizozemskou společností Abelio a japonskými společnostmi Mitsui a East Japan Railway Company (JR East). West Midlands Trains (WMT) převezme trasy, které doteď provozovala společnost London Midlands – vlastněná společností Govia (konsorcium GoAhead a francouzského Keolis), která provozovala železniční dopravu v dané lokalitě od roku 2007. Ve výběrovém řízení ale nebyla úspěšná, a držitelům předplacených jízdenek musí na kompenzacích vyplatit odškodnění ve výši 7 milionů liber šterlinků. Kromě lokálních tras ve West Midlands přebírá WMT trasy z Londýna (Euston) do Crewe, z Liverpoolu do Birminghamu. Franšíza je uzavřena do března 2026.

WMT - loga, foto: WMT Služby budou poskytovány pod dvěma značkami: na severozápadním koridoru pod značkou London Northwestern Railway, v okolí Birminghamu pak pod značkou West Midlands Railway. Mluvčí společnosti Abelio potvrdil, že WMT převezme 2 400 zaměstnanců od stávajícího operátora.

WMT oznámil, že ve výběrovém řízení byly vybrány firmy na dodávku 107 nových vlaků v celkové hodnotě 680 milionů liber šterlinků. O zakázku se podělí Bombardier Trains a Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF). Tím se kapacita vlaků zvýší o 25 % oproti stávajícímu stavu. Klimatizace, wifi i zásuvky pro dobíjení elektroniky jsou brány jako standard. Vlaky budou pronajaty formou leasingu. Financování zajišťují Infracapital a Deutsche Asset Management.

Bombardier v závodě v Derby bude vyrábět 333 elektrických vozů. Jedná se o 36 třívozových jednotek pro „metro“, pro rychlost 90 mil/h (145 km/h), které by měly být uvedeny do provozu od roku 2020. („Midland metro“ je vlastně lehká vlakotramvaj, která propojuje města Birmingham a Wolverhampton přes města West Bromwich a Wednesbury. Vozy jezdí jak centrem měst, tak využívají i železniční tratě mezi nimi.) 29 pětivozových jednotek Aventra pro příměstskou dopravu v okolí Londýna a Birminghamu, pro rychlost 110 mil/h (175 km/h) bude nasazeno do užívání od roku 2021. Pětivozovými jednotkami Aventra pro dálkovou dopravu, kterých je objednáno 16 a jsou konstruovány pro rychlost 110 mil/h (175 km/h), se cestující svezou mezi Londýnem a Birminghamem od roku 2021.

Bombardier Aventra, foto: Bombardier Bombardier Aventra, foto: Bombardier Bombardier Aventra, foto: Bombardier Bombardier Aventra, foto: Bombardier Bombardier Aventra, foto: Bombardier

CAF bude vyrábět 80 motorových vozů: 12 dvoudílných a 14 čtyřdílných jednotek, které budou nasazeny v okolí Birminghamu. Tato část objednávky má hodnotu přibližně 200 milionů eur. Podrobnosti týkající se možného typu jednotek zatím nebyly zveřejněny.

WMT investuje také 300 milionů liber šterlinků do infrastruktury – na výstavbu nových dep, modernizace stanic, vybudování 1 000 nových parkovacích míst a 2 500 parkovacích stání pro jízdní kola u stanic. Rekonstrukcemi projdou rovněž čekárny, kde bude zvýšen počet míst k sezení. Bude zadáno zpracování studie proveditelnosti, která by měla prověřit možnost zřízení nových stanic ve West Midlands.

Zdroje: BBC, Railway Gazette, The Telegraph, West Midlands Trains, Wikimedia Commons


Vlad Poslat mail autorovi | 13.12.2017 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Dopravci Vozidla

More from Spojené království


14.12.2017 (10:00)  
To nadrazi na uvodni fotce je mimoradne ohyzdne. V Anglii bych cekal stare cihlove jako z Harryho Pottera a tam takova komunisticka hruza ze 70. let!
Correspondent or Member of ŽelPage stoupa  mail  
13.12.2017 (7:40)  
V teple a pohodlí kresla v obýváku se to hezky cte a dobre to vypadá. :-)

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2018 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko