..: Akiem převzal první lokomotivu BB 36005 po generální opravě :..

BB 36003, foto: Anoniem Clichy — Akiem, dceřiná společnost francouzské SNCF, uzavřela v dubnu 2016 smlouvu s Alstomem na generální opravu sedmi vozidel řady BB 36000 Astride. Týkala se lokomotiv 36001 – 36006 a 36008. Tato smlouva byla následně v červnu 2017 rozšířena o dalších 23 strojů: 36007, 36009 – 36030. Všechny lokomotivy flotily Akiem tedy projdou generální opravou, která se bude týkat i podvozků a modernizace kabin strojvedoucích. Lokomotivy budou vybaveny také diagnostikou sledování provozu a závad. Akiem se rozhodl představit lokomotivy v originálním červeno-bílo-stříbrném nátěru.

V těchto dnech si objednatel převzal první stroj 36005 po generálce. Na opravách lokomotiv se podílí, kromě sítě externích dodavatelů, i závody Alstomu v Le Creusot (podvozky), Ornans (trakční motory), Tarbes (trakční systémy) a Villeurbanne (elektronika). Tímto se životnost lokomotiv prodlouží o dalších 15 let. Poslední stroj po generální opravě by měl vlastník obdržet v roce 2024.

Lokomotivy BB 36000 byly navrženy v projekci společnosti Alstom a vyrobeny v jejich závodě v Belfortu. První prototyp BB 36001 započal schvalovací proces v roce 1996. Sériová výroba byla zahájena v roce 1997 a počátkem roku 1998 lokomotivy získaly dočasné omezené oprávnění pro provoz po francouzských tratích. V roce 2000 získaly stroje povolení pro provoz v Itálii, kam bylo v letech 2000 až 2001 dodáno 30 strojů BB 36031 až 060. Celkem bylo vyrobeno 60 lokomotiv této řady.

Původně byly lokomotivy navrženy pro kombinovanou službu, a proto byly konstruovány pro rychlost 200 km/h. Měly zajišťovat vozbu mezinárodních nočních vlaků do Velké Británie, ale projekt Nightstar byl nakonec zrušen. Od té doby jsou lokomotivy využívány k mezinárodní nákladní dopravě. Od roku 2003 navíc došlo k omezení rychlosti v závislosti na napěťovém systému jednotlivých zemí: ve Francii 200 km/h na 25 kV, ale jen 160 km/h na 1,5 kV, v Belgii pouze 100 km/h na 25 kV a 120 km/h na 3 kV – stejně jako v Itálii.

Společnost Veolia / Transdev, když v prosinci 2011 zahajovala provoz nočních vlaků mezi Paříží a Itálií, si od společnosti Akiem pronajala lokomotivy BB 36007, 36011 a 36015.

Zdroje: Alstom, Global Rail News, Railcolor, Railcolor News, Wikimedia Commons


Vlad Poslat mail autorovi | 10.12.2017 (13:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Francie


registrovaný uživatel Keprt 
13.12.2017 (23:38)  
V říjnovém, právě vyšlem, čísle Železničního magazínu se dále pise, že Akiem nemá pro Astridy dost výkonů a bude se je snažit pronajmout někam po Evropě. Byl by to jistě pěkný pohled, kdyby se proháněly u nás, ale asi by narazily na EMC.
13.12.2017 (23:06)  
Alstom také uvádí, že měly najeto ke 2 miliónů kilometrů, když šly na generálku.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko