Mnichov / Vancouver — Společnost Siemens uzavřela kontrakt v hodnotě 9 milionů amerických dolarů s kanadským výrobcem Ballard Power Systems na vývoj motoru s vodíkovými palivovými články pro svou řadu vlaků Mireo. V první fázi se jedná o výrobu motorů o výkonu cca 200 kW. První jednotky by se mohly objevit v provozu v roce 2021. Generální ředitelka divize Siemens Mobility paní Sabrina Soussan, mimo jiné, uvedla: „Naše spolupráce s Ballardem je rozhodujícím krokem k nahrazení kolejových vozidel poháněných vznětovými motory vozidly bez emisí v dlouhodobých zájmech udržitelných a klimatických podmínek.“
Modulární platforma Mireo díky lehké hliníkové konstrukci, energeticky účinným komponentům a inteligentnímu řízení snižuje dle společnosti Siemens spotřebu energie až o 25 %. Společnost Ballard reaguje na zvýšenou poptávku na trhu po technologii vodíkových palivových článků o čisté energii v řadě aplikací „těžkých motorů“, včetně vlaků, tramvají, autobusů a nákladních automobilů. V železniční dopravě tak bude možno využívat „čistých energií“ bez nutnosti nákladné infrastruktury trolejového vedení.
Zdroje: Ballard, Global Rail News, Green Car Congress
To je jak "Zkuste to bez drátů, milý Marconi" v soutěži o co nejkomplikovanější řešení.
A připomíná mi to ten vtip "Čím se svítilo v Rumunku před petrolejkama?"
Mustafa: spočítej si účinnost, náklady a dopad na ŽP kvůli souvisejícím baterkám atd. Elektrizace tratě určitě vyjde líp.
Zatim zádná "moderní" technologie neprokázala. ze by byla ekonomicky efektivnejsí a zejména spolehlivejsí. Proto se spokojím s provozne jiz vyzkouseným dieselem, nebo elektrinou z hnedého uhlí, nebo atómu.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.