..: České dráhy chtějí delší záruku na InterPantery :..

InterPanter, Bezpráví - Ústí nad Orlicí, foto: Richard Weber Praha — České dráhy nakoupily od Škody Transportation za 2,6 miliardy korun celkem 14 elektrických jednotek InterPanter pro rychlíkové spoje vyšší kvality (Rx) mezi velkými českými městy. Podle zástupců Českých drah ale jejich provoz provází nezvykle vysoké množství závad a problémů, které národního dopravce nutí k častým náhradám staršími soupravami s nižším komfortem. Vše vyvrcholilo, když se v polovině listopadu 2017 za jízdy po trati 250 mezi Brnem a Břeclaví po poruše elektrické části samovolně rozpojily dvě spřažené jednotky. I když oba díly následně bezpečně zastavily a nedošlo k ohrožení životů, znamenalo to 80minutové zdržení pro cestující a provozní komplikace. Protože dochází k nadměrnému počtu reklamací, požadují ČD po výrobci prodloužení smluvní záruky.

Škoda Transportation, firma, která měla až do nedávné koupě Kellnerovým fondem PPF nejasnou vlastnickou strukturu, vykazuje v soutěžích Českých drah nezvykle vysokou úspěšnost. A to i přes opakované problémy se spolehlivostí, kvalitou, dodacími lhůtami a stížnosti na nevhodné provozní parametry a řešení dodávaných vozidel. Bez potíží se neobešly dodávky lokomotivy řady 380, příměstských jednotek CityElefant ani rekonstruovaných rychlíkových vozů, nakoupených od ÖBB. České dráhy naopak nebývají úspěšné v arbitrážních sporech, například při pokusu o udělení penále za pozdní dodávky lokomotiv 380. Proto bude zajímavé sledovat, jak jednání dopadnou. A zda se České dráhy v budoucnu dočkají lepších vlaků. Ministerstvo dopravy totiž kvůli plánovanému budování vysokorychlostních tratí zvažuje stomiliardovou půjčku od Evropské investiční banky, z níž polovina má jít na nákup nových železničních vozidel.

Zdroj: Lidovky.cz


NIcKON Poslat mail autorovi | 2.12.2017 (17:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
03.12.2017 (9:58)  
Měl by prosím někdo bližší informace k tomu rozpojení jednotek? Myslím, že na ČT se o tom mluvilo, ale tam jen strojvedoucí říkal, že mu rozpojení jednotek hlásila diagnostika a nebylo z toho tedy jasné, jestli se skutečně jednotky za jízdy rozpojily...
03.12.2017 (8:25)  
Četl jsem teď zajímavou knížku - paměti jednoho významného škodováckého konstruktéra (Utajené projekty Škoda, Grada). Popisoval, jak probíhala výroba některých státních zbrojních zakázek za první republiky. Třeba několik skoro shodných dílů do tanku - lišily se jen drobnými detaily, poloměrem zakřivení, tvarem vrtání... Z hlediska konstrukce prý (on to říká a asi ví, co říká) mohly být zcela shodné, ale Škodovka účtovala vyšší marže a vývoj u unikátních a málokusových obrobků... Na druhou stranu byli (a snad stále jsou) schopní vyrobit opravdu kvalitní věci. Ale na protekční zacházení ze strany státu byli asi už hodně dlouho zvyklí.
registrovaný uživatel Luxian  mail  
03.12.2017 (2:57)  
Doufám, že PPF donutí Škodu zvýšit kvalitu a zainvestuje. To, co ovládalo Škodu do nedávna, to mělo zájem jí jen dojit a do ničeho neinvestovat.
02.12.2017 (22:27)  
Všetko sa to robí tak, aby sa prasce pri válovoch nažrali - hlavne v tomto stredoeurópskom priestore....

Ale na každú sviňů sa varí voda....
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
02.12.2017 (20:31)  
D.C.: Opraveno, díky.
02.12.2017 (20:22)  
Jan Zelenda: Pravda. Tady je to výstižně napsané:
http://railcolornews.com/2017/11/30/cz-skodas-109e-now-certified-for-germany/
registrovaný uživatel Dale Cooper  mail  
02.12.2017 (19:42)  
Počkáme, až se k tomu odborně vyjádří uživatel Astartoth. Jinak bych nějaké závěry nevyvozoval.
--
A jen technická: odkaz "dodávky lokomotivy řady 380" nefunguje.
02.12.2017 (19:41)  
JZ: Kontrakt s ELL byl uzavřen už na jaře :-) Jen jsou lokomotivy dodávány až teď.
02.12.2017 (19:03)  
Hezky napsané. Je celkem zajímavé sledovat dění kolem ČD a Škodovky. Nemluvě o tom, i když to sem asi nepatří, že řada 380 je schválená pro Německo zrovna v čase po uzavření kontraktu na pronájem lokomotiv 193 Vectron.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
02.12.2017 (18:11)  
Pujcka od EIB? Dost drahé. I CEZ si kdysi na NPP Temelin radeji pujicil peníze od soukromého kapitálu....

Ta pujcka sama o sobe se nezdá drahá, ale na ni se nabalí vsemozné státní záruky....
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko