..: S Belmond Andean Explorer až do oblak :..

Pohled na vlak Belmond Andean Explorer, foto: Belmond Londýn / Lima — Když byla nyní na hlavní straně ŽelPage nějaký čas pozvánka na výlet až do oblak, pojďme se podívat, jak takový několikadenní výlet můžete prožít jinde. K oblakům se můžeme přiblížit třeba železnicí vinoucí se na úbočích peruánských And. Jistě, nedá se srovnávat nesrovnatelné – Dolní Morava leží v nadmořské výšce 615 m nad mořem, kdežto při cestě po Andách můžete strávit noc na cestě mezi Puno a Cusco ve městě La Raya ve 4 319 metrech nad mořem. Prvním luxusním vlakem – Belmond Andean Explorer – jezdícím od května 2017 po jižní Americe můžete jet z města Cusco, hlavního města Incké říše, přes vznešené andské pláně do bílého města Arequipa. Nechte se uchvátit pohledy na andské vrcholy, ale zažijte i plavbu po jezeru Titicaca a navštivte kaňon Colca – ráj kondorů.

Co pro Vás společnost Belmond připravila? Nečekejte úplně nové vozy, jak postavili Japonci pro vlaky Shiki-shima či Twilight Express Mizukaze. Vozy, kterými pojedete, byly vyrobeny v závěru minulého století pro Great South Pacific Express, který v letech 1999 až 2003 jezdil mezi australskými městy Sydney a Kuranda. Belmond je odkoupil a nechal lodí převézt přes Pacifik – včetně křišťálových lustrů, nádobí i piana. V Cusco, v dílnách Peru Rail, prošly rekonstrukcí a přivítají vás v půlnoční modři v kombinaci se slonovou kostí. Přesto, že vagóny byly postaveny v devadesátých letech, jejich interiér připomíná spíše léta sedmdesátá, nebo dokonce třicátá: stropy v secesním stylu, mahagonové obložení zdobené slonovinou, intarzie na podlahách koupelen ve stylu fleur-de-lys, složitě členěné mřížoví výduchů vzduchotechniky vyrobené z mosazi, ale nyní v barvě chromu. Provázet vás bude chakanský kříž, který pochází z doby Inků a symbolizuje nebe, zemi a podsvětí. Uvidíte ho na vagonech, oblečení průvodů, ubrouscích i skleničkách, županech či ručnících.

Pohled na vlak Belmond Andean Explorer, foto: Belmond Pohled na vlak Belmond Andean Explorer, foto: Belmond Pohled na vlak Belmond Andean Explorer, foto: Belmond

Všech 16 vozů vlaku je pojmenováno po místní fauně a flóře. Servis na palubě zajišťuje 55 osob.

Celková kapacita vlaku je 48 osob. Při volbě ubytování máte několik možností. Tím nejjednodušším je kabina s lehátky (celkem 5). K dispozici budete mít 5,5 m², vlastní koupelnu a na noc se pohodlné sezení přemění na lehátko. Vlastně na dvě samostatné lehátka ve dvou výškových úrovních. Více prostoru – 7,4 m² – budete mít ve dvoulůžkové kabině (twin, celkem 11). Pohodlné sezení, které si užijete během dne, na noc stevardi upraví na pohodlné postele. Kabiny Junior jsou, kromě pohodlných křesel se stolem, vybaveny dvojitou postelí (double, celkem 6). Samozřejmostí je šatník, koupelna se sprchovým koutem a WC. Nejluxusnějším ubytováním jsou pak dvě kabiny deluxe, sice stejně prostorné jako junior (13,1 m²), vybavené stejným rozsahem, ale o něco luxusněji. Protože se pohybujete ve vysokohorském prostředí, na které nejsou všichni zvyklí, jsou k dispozici i zásoby kyslíku a na palubě je přítomen též zdravotník.

Belmond Andean Explorer - dispozice kabin, foto: Belmond Belmond Andean Explorer - kabina s lehátky (bunk), foto: Belmond Belmond Andean Explorer - dvoulůýková kabina, foto: Belmond Belmond Andean Explorer - kabina deluxe, foto: Belmond

Dostanete-li hlad, jsou pro vás „v pohotovosti“ dva jídelní vozy: Llama a Muňa. Kuchaři pro vás připraví skvělá jídla a preferují při nich místní suroviny. V nabídce také nebudou chybět vybraná jihoamerická vína. Vychutnat si třeba jen snídani a pozorovat přitom úchvatnou andskou krajinu je zážitek, na který dlouho nezapomenete. Na drink si můžete zajít do salónního vozu, kde kromě dobře zásobeného baru nechybí ani piano. Máte ale i druhou volbu – v závěru vlaku je řazen vyhlídkový barový vůz, částečně otevřený. Nechte si barmanem namíchat třeba Pisco Sour (pisco je místní druh brandy) a kochejte se neopakovatelnými výhledy. Protože společnost Belmond má sídlo v Londýně, tak v nabídce nechybí ani odpolední čaj. Od jara 2018 se navíc můžete těšit ještě na jednu novinku – lázeňský vůz. Relax, pohoda, masáž…

Belmond Andean Explorer - jídelní vůz, foto: Belmond Belmond Andean Explorer - jídelní vůz, foto: Belmond Belmond Andean Explorer - jídelní vůz, foto: Belmond Belmond Andean Explorer - salónní vůz, foto: Belmond Belmond Andean Explorer - vyhlídkový vůz s barem, foto: Belmond Belmond Andean Explorer - vyhlídkový vůz s barem, foto: Belmond Belmond Andean Explorer - lázeňský vůz, foto: Belmond

Jaká je nabídka cest? Máte výběr z několika dvoudenních nebo třídenních.

  • Každé úterý se můžete vydat na dvoudenní cestu z Cusco do Puno a objevit při tom krásy jezera Titicaca.
  • Na dvoudenní cestě z Puna do Cusco se nechte okouzlit nádhernou krajinou. Odjíždí každou středu v poledne.
  • Každý čtvrtek se můžete vydat na třídenní cestu mezi městy Cusco a Arequipa, během které navštívíte okouzlující město Puno a jezero Titicaca.
  • V sobotu večer se vydává na třídenní cestu vlak z Arequipa do Cusco a návštěva jezera Titicaca nebude chybět.

Samozřejmě k destinacím, odkud vlak vyjíždí, je nutno se nějak dostat. Je doporučena letecká doprava z Limy. Protože se dostanete do vysokohorských oblastí, na což většina cestovatelů není zvyklých, je nabízena možnost několikadenní aklimatizace – samozřejmě opět v luxusních hotelích společnosti Belmond.

Belmond Andean Explorer - mapa 1, foto: Belmond Belmond Andean Explorer - mapa 2, foto: Belmond

Aby naše informace byly kompletní a vy jste měli i rámcový přehled o cenách, podívejme se aspoň na jeden třídenní výlet. Ceny jsou uvedeny v amerických dolarech a platí pro období od května 2017 do dubna 2018.

Peruvian Highlands Deluxe Double Cabin Junior Double Cabin Twin Bed Cabin Bunk Bed Cabin
2 osoby v kupé 4.130,– 3.720,– 3.390,– 2.880,–
1 osoba v dvoulůžkovém kupé 3.615,– 3.225,– 2.895,– 2.520,–

Andean Explorer

Jižní a jihovýchodní železnice Peru, která spojuje města Cusco a Arequipa, je dlouhá 940 km a má rozchod 1435 mm. Úsek Arequipa – Puno byl zprovozněn již v roce 1874, úsek do Cusca se dostavěl do roku 1908. Je to třetí nejvyšší železnice na světě (po Qinghai - Tibetské železnici do Tibetu a trati FCCA z Limy do Huancayo). Společnost Peru Rail byla založena v roce v roce 1999 peruánským podnikatelem Lorenzem Sousa Debarbierim a britskou společností Sea Containers.

Belmond Andean Explorer není samozřejmě prvním vlakem, který jezdí mezi městy Cusco a Puno, jen je v současné době ten nejluxusnější. Již dříve po této trati jezdily vlaky společnosti Peru Rail s označením Andean Explorer a jejich více než desetihodinová cesta byla v mnoha časopisech věnovaných cestování hodnocena jako jedna z nejkrásnějších na světě. V době, kdy se připravoval do provozu vlak Belmond Andean Explorer, tak Peru Rail přerušila jízdy svého Andean Explorer, ale nyní už je opět v provozu – ale pod názvem Titicaca. Vlak jezdí od června denně mimo úterý. Před nástupem do vlaku cestující přivítají na nádraží místní hudebníci, po dobu jízdy můžete využít služeb dvou jídelních vozů, pořizovat fotografie z vyhlídkového vozu. Pokud nemáte na cestu do jižní Ameriky v nejbližší době čas, tak se můžete za dlouhých zimních večerů podívat na desetihodinové video z této cesty, jak ho na YouTube představuje uživatel Japan Train Viewing. (Případně je k dispozici i 10x zrychlená verze.)

Zdroje: Belmond Andean Explorer, designboom, Luxury Train Club, Mail Online, Peru Rail [1], [2], The Telegraph, Wikipedia


Vlad Poslat mail autorovi | 24.11.2017 (20:26)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Svět


26.11.2017 (11:19)  
Joj, tak tohle je něco pro mě. Měl jsem tu čest si "zazávodit" s Andes Explorerem s naší obytnou Avií bok po boku při přejezdu horského sedla před Aguas Calientes. Tempo bylo vražedné, naše Avie "Amálka" se divoce nakláněla a nakonec i zvítězila;-). A mám z toho hezké fotečky, které mě těší, leč nemám odvahu to sem dávat, páč přece jen můj obstarožní kompakt tomu nedal tu patřičnou kvalitu:-). A jestli se někdo dostanete až do města Puno, určitě nevynechte rákosové ostrovy kmene Uros. Na bolívijské straně jezera Titicaca je krásné městečko Copacabana, odkud vyplouvají lodě na turisticky vyhlášené ostrovy Islas del Sol. Jen se připravte na to, že vás tam při prohlídce ostrova oškubou za vstupné na břeh, na pěšinu apod.
dopisovatel nebo člen ŽP stoupa  mail  
25.11.2017 (0:24)  
Bojím, bojím. Titicaca je moc vysoko.
Kdyz se zacinkalo klícema, hned jsem se jel podívat na Alpy. Pak, v roce 2008, jsem v Tbilisi a Tkibuli videl Kavkaz.... Za clánek ovsem dekuji.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2018 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko