..: Shiki-shima – nejlepší vlak roku 2017? :..

The JR East E001 series Train Suite Shiki-shima EMU between Shimo-Suwa and Okaya Station on the Chuo Main Line in Nagano Prefecture, Japan, foto: Sachidon Tokio — Japonská železniční společnost JR East představila letos v květnu svůj nový vyhlídkový vlak Shiki-shima (Ostrov čtyř ročních období). Tento vlak je popisován v superlativech jako jeden z nejúžasnějších vlaků světa. Nabízí opravdový luxus na železnici – je určen pro 34 cestujících. Svézt se s ním můžete po síti JR East a navštívit zajímavá výletní místa. Nečekejte pravidelný jízdní řád, nependluje mezi dvěma stanicemi. V nabídce jsou dvou- až čtyřdenní cesty. Zájem o lístky byl ale tak veliký, že se nakonec přidělovaly losem – na jedno místo připadalo 76 zájemců – a vlak byl brzy vyprodán až do jara 2018. V závěru srpna začal předprodej na období červenec – září 2018, který končí 30. listopadu 2017. V ceně jízdenky je kromě luxusního ubytování a výletu samozřejmě i stravování. Pro čtyřdenní výlet (tři noci) si musí cestovatel připravit – podle typu ubytování (single) – od 1.100.000 po 1.425.000 jenů. Při kurzu 100 jenů = 19,179 korun je nutno počítat s částkou 210.969 až 237.301 korun.

The JR East E001 series Train Suite Shiki-shima EDMU on a test run on the Tōhoku Main Line, foto: Ten-nen Gas Jedná se o desetivozovou soupravu o rozchodu 1 067 mm, na jejíž stavbě se podílely dvě společnosti. Vložené vozy 5 až 7, tedy salónní vůz, restaurační vůz a lůžkový vůz (s de luxe suite) postavila jokohamská J-TREC z nerezu. Zbývající hliníkové vozy dodala společnost Kawasaki Heavy Industries z Kobe. V čelních vozech se kromě dieselagregátů nachází i vyhlídkové místnosti. Jednotka používá nový elektrický / dieselový pohonný systém „EDC“, který umožňuje, aby vlak fungoval jako elektrická jednotka, jede-li po elektrifikované trati, nebo používá dva dieselové generátory pro napájení trakčních motorů na neelektrifikovaných trasách. Maximální rychlost jednotky je 110 km/h.

Na návrhu vlaku a řešení interiéru se podílel průmyslový designér Ken Okuama, známý spoluprací s automobilkami Porsche, Ferrari a Maserati či návrhy některých železničních vozidel pro japonské tratě. Jsou použity jen nejkvalitnější materiály a při zpracování byly uplatněny tradiční japonské řemeslné techniky. Vlak získal zlaté ocenění v soutěži Good Design Award 2017. Pojďte se podívat na fotogalerii, jak ji na svých stránkách prezentuje britský The Guardian.

The dedicated "Train Suite Shiki-shima" platform at Ueno Station in Tokyo, foto: Toshinori baba Odjíždí se z tokijské stanice Ueno, kde pro luxusní vlak Shiki-shima postavili nové nástupiště 13 ½ ve stylu Harryho Pottera.

První setkání s interiérem zažijete při nastupování do salónního vozu „Komorebi“. Komorebi je japonské slovo pro sluneční světlo, které prochází stromy v lese. Salón je navržen tak, aby evokoval obrazy lesa, které mají kolem sebe siluety se vzory stromů. Budete si moci vychutnat sluneční světlo, které prochází skrze unikátně tvarovaná skleněná okna a nádhernou scenérii přírody za okny. Zaposlouchat se budete moci do zvuků klavíru.

Car E001-10 (car 10) of the JR East E001 series Train Suite Shiki-shima cruise train at Shin-Tsurumi Yard while on delivery from the Kawasaki Heavy Industries factory in Kobe, foto: DAJF Chcete-li sledovat kam vlak míří, či jak ubíhá trať za vámi, je nejlepší se přesunout do čelních vozů „Kizashi“ a „Ibuki“, které nabízejí úžasnou vyhlídku, ale pouze pro šest cestujících každý. Žádný zážitek z delšího cestování není úplný bez báječného jídla připraveného z nejlepších surovin mchelinskými hvězdami oceněným kuchařem Katsuhiro Nakamurou. Ve vlaku Suite Shiki-shima servírují pokrmy úžasné kuchyně z východního Japonska s vynikajícími sezónními ingrediencemi, které jsou vařené dokonalým způsobem. Podávané jídlo odráží kulinářský styl regionů, kterými vlak projíždí. Jemný zvuk vlaku a krásná scenérie před oknem poskytují uvolněnou kulisu elegance jídelny, jak si vychutnáte své vynikající jídlo.

Všech 17 oddílů v tomto luxusním vlaku jsou buď apartmány, nebo dvoupodlažní apartmány de luxe s ložnicí a obývacím pokojem. To vám poskytne nejpohodlnější cestování po neustále se měnící krajině východního Japonska. Součástí apartmánů je kombinace tradiční japonské estetiky s moderním futuristickým duchem. Každé apartmá má sprchu (de luxe i vanu) a toaletu, problém nebudou mít ani hendikepovaní.

Zdroje: CNN Travel, g-mark, Independent, JR East, Wikimedia Commons [1], [2], [3], [4], Wikipedia


Vlad Poslat mail autorovi | 15.11.2017 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Svět


registrovaný uživatel Šepli  mail  
21.11.2017 (20:00)  
Tedy, ten design, hrůza. Panu Okuamovi se tohle dle mého vůbec nepodařilo...
registrovaný uživatel Martin Grill  mail  
15.11.2017 (10:51)  
comar: Ano, vím, ale nejde o český produkt a není pod ním podepsáno žádné české jméno, ani firma, takže není možné nenávist namířit na konkrétní, blízký, česky rozumějící objekt.
registrovaný uživatel comar 
15.11.2017 (10:19)  
Věci, které by u nás byly zhola nemožné, protože by průměrný český člověk záviděl už pouhou možnost, že by si je někdo jiný mohl dovolit.

A víte, že přes ČR pravidelně jezdí Orient Express a jiné luxusní vlaky, které si 99% lidí nemůže dovolit a přesto po nich nikdo kameny nehází?
registrovaný uživatel Martin Grill  mail  
15.11.2017 (8:51)  
Jo, Japonci si umí užívat! Věci, které by u nás byly zhola nemožné, protože by průměrný český člověk záviděl už pouhou možnost, že by si je někdo jiný mohl dovolit. Jako zajímavý kontrast se jeví noční "relativně low-cost" vlaky Sunrise Izumo a Sunrise Seto, které sice nemají dřevěnou vanu a šampus v ceně, ale pro železniční romantiky přecijen skýtají dostatečný zážitek :)

https://jprail.com/trains/sort-by-type/limited-express/sunrise-izumo.html
https://www.osakastation.com/the-sunrise-seto-sunrise-izumo-overnight-sleeper-trains-from-osaka-to-tokyo/

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko