Varšava — Majoritní polský dopravce v dálkové dopravě, společnost PKP Intercity, již delší dobu průběžně obnovuje svůj vozový park. Zatímco některé své vozy prodává či nakupuje, jiné modernizuje. Zatímco první modernizace proběhly již před deseti lety, nejvíce vozů prošlo modernizací teprve v uplynulých pěti letech. Týkalo se to mj. 68 a následných 150 vozů s určením na spoje IC Krakov – Štětín, které modernizovalo převážně konsorcium PESA Bydgoszcz + ZNTK Mińsk Mazowiecki, v loňském roce pak bylo vyhlášeno výběrové řízení na modernizaci 82 vozů. Letos bylo vyhlášeno výběrové řízení na modernizaci či přestavbu celkem 223 vozů, přičemž výběrová řízení budou vyhlašována postupně dle jednotlivých etap. Zatímco první etapu na přestavbu 40 vozů druhé třídy na kombinované vozy první a druhé třídy vyhrálo v létě konsorcium PESA Bydgoszcz + ZNTK Mińsk Mazowiecki, druhá etapa se týká běžné modernizace 60 vozů typu 111A/141A, s opcí na dalších 30. Tu v hodnotě 273 milionů zlotých provede společnost H. Cegielski – FPS Poznań.
Modernizace budou odpovídat současným trendům v této oblasti, vozy tak budou vybaveny jak dnes již obvyklou klimatizací či zásuvkami na napájení drobné elektroniky, tak i bezdrátovým připojením k internetu anebo posilovačem mobilního signálu. První modernizované vozy z této zakázky budou do provozu uvedeny ve čtvrtém čtvrtletí roku 2018, poslední pak 30 měsíců po podepsání smlouvy, tedy zhruba v polovině roku 2020. Pro úplnost ještě dodejme, že v současné době tento dopravce přebírá z loňských výběrových řízení od stejného výrobce modernizované vozy typu 144A a od konkurenční Pesy jídelní vozy typu 406A, určené převážně pro mezinárodní dopravu. Pro vnitrostátní dopravu jsou pak určeny vozy typu 168A.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.