..: Pokračující modernizace vozů polských železnic :..

EP09-011, Łuczyce - Baranówka, foto: Piotr Kozlowski Varšava — Majoritní polský dopravce v dálkové dopravě, společnost PKP Intercity, již delší dobu průběžně obnovuje svůj vozový park. Zatímco některé své vozy prodává či nakupuje, jiné modernizuje. Zatímco první modernizace proběhly již před deseti lety, nejvíce vozů prošlo modernizací teprve v uplynulých pěti letech. Týkalo se to mj. 68 a následných 150 vozů s určením na spoje IC Krakov – Štětín, které modernizovalo převážně konsorcium PESA Bydgoszcz + ZNTK Mińsk Mazowiecki, v loňském roce pak bylo vyhlášeno výběrové řízení na modernizaci 82 vozů. Letos bylo vyhlášeno výběrové řízení na modernizaci či přestavbu celkem 223 vozů, přičemž výběrová řízení budou vyhlašována postupně dle jednotlivých etap. Zatímco první etapu na přestavbu 40 vozů druhé třídy na kombinované vozy první a druhé třídy vyhrálo v létě konsorcium PESA Bydgoszcz + ZNTK Mińsk Mazowiecki, druhá etapa se týká běžné modernizace 60 vozů typu 111A/141A, s opcí na dalších 30. Tu v hodnotě 273 milionů zlotých provede společnost H. Cegielski – FPS Poznań.

Modernizace budou odpovídat současným trendům v této oblasti, vozy tak budou vybaveny jak dnes již obvyklou klimatizací či zásuvkami na napájení drobné elektroniky, tak i bezdrátovým připojením k internetu anebo posilovačem mobilního signálu. První modernizované vozy z této zakázky budou do provozu uvedeny ve čtvrtém čtvrtletí roku 2018, poslední pak 30 měsíců po podepsání smlouvy, tedy zhruba v polovině roku 2020. Pro úplnost ještě dodejme, že v současné době tento dopravce přebírá z loňských výběrových řízení od stejného výrobce modernizované vozy typu 144A a od konkurenční Pesy jídelní vozy typu 406A, určené převážně pro mezinárodní dopravu. Pro vnitrostátní dopravu jsou pak určeny vozy typu 168A.

Zdroj: Rynek Kolejowy, VagonWEB, baza wagonów kolejowych


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 11.11.2017 (6:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Polsko


11.11.2017 (23:52)  
Čeká ta modernizace i Z1A/Z1B vagóny? V interiéru se mi zdají být morálně zastaralé.
11.11.2017 (12:07)  
Bp je nebo bylo Bdt s novějšími, oddělenými sedadly. ŽSR/ZSSK nikdy tyto řady nerozlišovala - nebylo proč (http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/SK/ZSSK_Bdt-3.php). Jen chytré hlavy u ČD povýšily poslední sérii Bdt na Bp. Jenže rozteče sedadel u těch vozů tímto nezačaly odpovídat dálkové dopravě a během rekonstrukce na Bdpee byla sedadla pouze repasována.
Registrierter Benutzer Komín  mail  
11.11.2017 (10:22)  
Bdpee jsou rekonstrukce z Bp. Ale hned mě napadla tatáž myšlenka, smutné srovnání, naše Bdpee se s rekonstrukcemi polských vozů nemůže vůbec srovnávat.
11.11.2017 (9:35)  
V porovnání se šroty národního dopravce typu Bdpee ("Dubová skříň") a WRmee ("Horská bouda" anebo "Žlab"), které budou přinášet novou úroveň cestování na Metropolitanu, kde už jezdí nyní, to vypadá úplně super, i když zlozvyku situovat sedadla proti zdi propadli bohužel i v PL... Pokrok u ČD prostě vypadá tak, že namísto Bc budou cestující jezdit v Bdt na EC.

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko