..: Dolnoslezský Impuls poprvé v ČR :..

Impuls_Lichkov, foto: Newag Lichkov — Železniční spojení Česka a polské Vratislavi prošlo v uplynulých letech poměrně rozsáhlou proměnou. Od dvou dálkových vlaků před elektrizací, přes jejich zrušení a následné množství plánů na nové dálkové relace až po každoroční úpravy už tak poměrně omezených regionálních spojů s velmi dlouhou jízdní dobou. Od prosince letošního roku vozbu téměř všech vlaků na trati č. 230 převezme od PolRegia dopravce Koleje Dolnośląskie, který je vlastněný vojvodstvím a snaží se v co největší míře modernizovat svůj vozový park. Ten tak mimo jiné čítá například (již čtvrtou) sérii jedenácti souprav Impuls od výrobce Newag Novy Sącz, které jsou vybaveny českým zabezpečovacím zařízením, a mohou tak zajíždět i do Česka. Ačkoliv mnoho let avizovaného dálkového rychlíku se na této trase nejspíše nikdy nedočkáme, první Impuls dopravce se zkratkou KD vjel dne 9. listopadu 2017 na území Česka v rámci testovací jízdy v trase Legnica – Lichkov a předznamenal tak postupné vzkříšení tohoto upadajícího spojení.

Jedna z jedenácti nových souprav, objednaných v lednu letošního roku, byla zároveň první soupravou Impuls, která kdy vyjela na síť zahraničních železnic. Nové soupravy nabídnou nejen velmi komfortní interiér, ale také klimatizaci, bezdrátové připojení k internetu či zásuvky pro napájení drobných spotřebičů s USB zásuvkami. Ačkoliv mohou být provozovány rychlostí až 160 km/h, stav tratě mezi Vratislaví a Českem takto rychlé jízdy ani zdaleka neumožňuje. I tak jde ale o obrovský pokrok, jelikož současné jednotky EN57 dopravce PolRegio nenabízí prakticky nic víc, než otevírací okna a látkou potažená sedadla. S pravidelným provozem nových vlaků se počítá od druhé prosincové neděle letošního roku. Po získání povolení pro provoz na celé síti pak bude ze strany dopravce Koleje Dolnośląskie vyvíjena snaha o prodloužení vlaků do Ústí nad Orlicí, případně až do Pardubic.

Zdroj: Rynek Kolejowy


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 10.11.2017 (12:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla

Ďalšie z regiónu Polsko


14.11.2017 (17:18)  
To pan Kraus, máte pravdu! Jezdil jsem z Ústí n.O. přes Wrocław i do Varšavy, nebo také k Baltu, a ten Sp mezi lety 2011 a 2015 pamatuji, Międzylesie - Wrocław dělal dokonce za 2 hodiny 3 minuty - ale stavěl jen Domaszków - Długopole Zdr. - Bystrzyca Kł. (město) - Kłodzko M. i Gł. - Bardo - Kamieniec Z.- Ziębice - Strzelin - Wrocław, a z UO klidně postačí řekněme ještě Libchavy - Dobrouč - Letohrad - možná Verměřovice - Jablonné - Lichkov. Teď už rok jsem jel (byť dost často) z Varšavy do Třebové 116 Prahou, výjimečně Portou Moravicou, neb Poláci u těch vlaků přes Chałupki snížili třídu z EIC na jen IC, a to je v Polsku značně levnější, takže se při jízdě z Polska (pokud nemáme z Čech včasnou zpáteční) koupit jízdenku na hranici a pak z Bohumína...Varšava Zachodnia - Wrocław jsem před časem projel párkrát i polským pendolinem...A nic moc, ty řady sedadel jsou jak v autobuse. A taky Polskim Busem...To zase při hodně včasné jízdence se povedlo i se ženou jet za 12 zlotek - a co je z Varšavy až do Wrocławi dálnice, Wrocław - Międzylesie na jízdenku "ty i raz dwa trzy" dvě osoby 40 zlotek (dálnice Varšava - Wrocław je nová pěkná, Polski Bus jede 4 hodiny - tahle dálnice je rozdíl od té na Katovice - Bohumín, tu jsme jeli za léta jen jednou Leo Busem ....a povrch hlavně přes Lodžské vojv. Katastrofa, celý bus se třásl...jak kible hlavně ze Strzelina do Ziębice, než tam zrychlili, měl jsem strach, že se nám v notebookách frekvencí nemalých otřesů při jízdě poničí disky).Trochu jsem spekuloval...Kdyby v prac. dny z Pardubic upravili OS 5001 (odj. 06.09), podle statistiky babitronů by stačilo předjetí EXem 121 v Kostěnicích, následně Regiojetem v Uhersku (má předjízdné koleje jak mají být!), stačí projíždět Černou za Bory, která je v dosahu pardubické MHD, a klidně se dohrabe i do Ústí n.O. ještě před "Metropolitanem" EC273 v 07.10, dál to by musel odjet po příjezdu Os od Letohradu v O7.10, klidně může stavět Libchavy - možná ještě Hnátnice, Dobrouč..-nakrásně mu vyjde míjení s dalším protijedoucím z Lichkova v Jablonném ...pak nemusí do Lichkova stavět, protože ráno stejně směřuje frekvence do centra okresu a kraje a ne ven...a s Poláky by se už srovnal...Koleje Dolnośląskie tam postavili svůj 69310...odjezd Międzylesie 08.05 ...a míjení s protijedoucími naštěstí má na těch dvoukolejných úsecích, takže v žádné stanici netvrdne několik minut - a příjezd Wrocław 10.26...Stačilo by tak někde ušetřit ještě 5 minut, aby se stačily vyměnit čety...A jak říkáte, stavět Bystrzyca Przedmieście atp. je opravdu zbytečné...Je více zastávek, kde je frekvence skoro nulová, někde jde o zaniklé osady po vyhnaných Němcích, a zastávky ještě z prušáckých časů...Projet možná ještě Roztoki (mají ve vsi bus), Ławici, Suszku a možná Bardo-Przyłęk a stačí...
V sobotu a neděli pak je to snažší, klidně může projíždět i v ČR i v PL více stanic....Ten příjezd 10.26 se Polákům v novém JŘ povedl, být takové spojení z Čech, dojedeme k Baltu do Gdynie Gł. v 16.47 IC "Heweliuszem" via Poznaň - Bydhošť - Gdaňsk, a ještě tentýž den se ubytujeme a vykoupeme v Baltu...z Poznaně mají hned spoj do Štětína, dojede tam o něco dříve než IC "Šwiatowid" po "Nadodřance" přes Głogów - Ziel. Góru, odjezd z Wrocka 11.14... - časově už to do Štětína není horší než via Berlín - Angermünde a ...hlavně přes PL levnější! Dále pro ty, kdo si budou přát svézt se DARTem, v 11.34 z Wrocka IC "Slowacko" via Ostrów Wlkp. - Kalisz do Varšavy (do Lodže a ještě na Mazowsze OK, ale do Varšavy samotné už je lepší "Porta Moravica...). Ještě z Wrocka v 10.37 do Švejkova Przemyśle přes Krakov zajímavý spoj IC "Mehoffer" via Częstochowa-Stradom - Krakov (nejede přes Katovice, co mají mimoúrovňové křížení s CMK pod Włoszczowou, ale z CMK se dá uhnout na Wrocław i na Krakov, na Wrocław tamtudy jezdí Pendolino a EICy, do Krakova jsme jeli nedávno, a i na té odbočce to teď pěkně fičí, bývalo to tam pomalé...). známo...). Mezi těmi centry to za pár let změnili k nepoznání....od doby, kdy ještě pamatuji na Balt z Wrocławi noční "Rozewie" (jezdí dál) a na Varšavu noční "Karkonosze" nyní opět starou trasou via Lodž (jeden čas pamatuji, jak jezdívaly via Opole - CZęstochowa -Radomsko ještě 2008, 9?) Radomsko). Teď už se povedlo aspoň -byť ne všude * navázat ve Wrocławi dálkové rychlíky, ještě tak je propojit z Čech...Stačilo by, kdyby ráno obnovili ten Sp, a stavěli v Ústí n.O. aspoň EX 121 "Hradčany", (příj. cca 06.52
anebo ještě i ten Regiojet...A hned bude spojení PRaha Wrocław. Večer po páté pak dobře, pokud z Wrocławi do Kamence sebere pracovní špičku nějaký zastávkový, a pak za ním pojede do Čech zrychlený - stačí mu stavět dejme tomu možná Źorawina - určitě pak jen Strzelin a Ziębice --a z Kamence pak všude (obsluha zastávek mezi Wrocem a Kamencem ve směru ke hranici a přes klidně přestupem na ten zrychlený...) a do Ústí n.O. tak, aby stihl Rx "Svitavu" (žádný problém)... a v sobotu, kdy Rx "Svitava" nadále nepojede (tedy pojede jen Brno - Třebová) Sp vést až do Pardubic, aby z Pardubic do Kolína a Prahy "chytl" Metropolitana EC271, na který v prac. dny nakonec stejně třeba přestoupit z Rx Svitavy. Je to nešikovné, ale přece jen ještě funkční (v neděli pojede "Svitava" nadále až do Prahy).
Pokud dožít se rychlíku? Ráno Rx Praha - Wrocław s úpravou časů v okně "Svitavy", a "Svitavu" vést z Hradce via Týniště - ChoceŇ? Měla by jít spojit s IC "Heweliuszem", ve Wrocławi pouze z předku odjede mašina (třeba česká 163), a najede doplnění vozby s EU07 a jede se dál...Večer sice pouze výměna stroje a odpřáhnutí zbytku vozby...z Čech klidně postačí jeden Ampz a dva Bdmpee , případně ve frekventované dni jeden BMZ...a stačí...a podobně noční "Rozewie", ráno i večer by se křižoval na hranici s ranním Praha - Wr. resp. Wr - Praha.
Ještě se omlouvám za nepřesnost, v předchozím příspěvku, ty Impulsy, kterými se vozíme kolem Varšavy, jspou cca 2 roky staré řady 004, Koleje Dolnośląskie koupili O19, ty už mají WC také v prostředním voze, a zdokonalená sedadla...oproti OO4 je tam doplněno dost věcí, tedy pokud jsem si prohlédl snímky těch, co pojedou do Lichkova...
13.11.2017 (23:20)  
Východočech: Zmíněný osobák Czarna Góra z Wroclawi do Lichkova jsem před měsícem vyzkoušel v rámci služební cesty. Bylo to součástí jednosměrné cesty z Poznaně do Prahy, uznávám že vlakem je to dost obskurní spojení a jen tak někoho to nenapadne, ale zase 8,5 hodiny vlakem (včetně 50 minut na přestup ve Wroclawi) to zase není tak špatné v porovnání se 6+ hodinami za volantem. Samozřejmě takové relativně použitelné spojení je tak jednou denně (v opačném směru ještě horší), autem se dá jet kdykoliv. Předmětný spoj Polregia byl veden původním hnědým kiblem EN57, jediné co na něm bylo modernizované byly vnitřní LED panely s průběhem trasy. První půlhodinu do Strzelina jsem balancoval s kufrem na představku u dveří, pak jsem si mohl sednout na tvrdou plyš (a dát si pozor abych nepoložil boty na grzejnik), ale pořád to nebylo nic moc. Ten Impuls bude velký krok kupředu. Přes hranici jsme dojeli 3 cestující, návazný osobák do Ústí byl také docela prázdný, z opačného směru přijel Slon, ale nevím jestli vůbec někdo do kiblu přestupoval, všichni se odebrali k Regíně na Králíky. Samozřejmě byl to říjnový čtvrtek večer, věřím že v létě a o víkendu je poptávka větší, ale zase si nemyslím, že hlavním cílem železnic má být nabídka jednodenního výletu vlakem z Prahy do Wroclawi.

Osobní doprava na této přeshraniční trati prožívá od elektrizace bohužel celkem turbulentní vývoj, a vypadá to, že komunikace mezi oběma stranami nějak vázne. Ty dva páry rychlíků z Prahy, které stavěly v Bohousové apod., asi nebyly úplně ideální. Sympaticky to vypadalo cca před 5 lety, kdy ty kible do Ústí jezdily, a pak tam byly přímé "spěšňáky" do Wroclawi nebo aspoň do Klodzka, takže člověk tu hranici celkem rozumně překonal, aniž by musel zastavovat v Černovíru nebo Bystrzici Klodzské předměstí... Pak se v Pardubickém kraji začaly "zachraňovat lokálky a vlaky co všude staví", na polské straně se to také trochu změnilo, a máme to co máme.
12.11.2017 (18:40)  
Bývám na delší pobyty ve Varšavě, a v Polsku vůbec, takže jsem se měl možnost těmi Impulsy vícekrát svézt ponejvíce na Kolejích Mazowieckých, a pravda - interiér opravdu na úrovni, pohodlí jízdy OK...Jediné, co se dá vytknout, je to, že WC jsou jen na začátku a konci soupravy. U trojčlánkových 36 to tak nevadí, protože mezivozové prostory nejsou odděleny - stejně jako u Regiopanterů. Ovšem těch 11 Impulsů, co koupily Dolnoslezské Dráhy letos, jsou 45WE, čili pětivozové - a u těch už to může vadit, hlavně pokud nasazeny na dlouhé trasy - na druhou stranu zase je dost míst k sezení, takže situace, známá spíše z minula, tzn. na sebe jak sardinky v konzervě natlačení cestující, zase příliš nehrozí. Jinak vybavení a pohodlí jízdy je s Regiopantery srovnatelné. Koleje Mazowieckie i s těmi pětivozovými dost jezdí na trase Varšava - Grodzisk Mazow. - Skierniewice, což je nějakých 70 km. (Jinak mají KM tábor hodně pestrý ...Tyhle Impulsy od Newagu i tří i pětivozové, pesácké Elfy, Stadlery (ty montují v Siedlcach na Mazowszu), pak push-pull mašiny s patrovými vagony z Görlitzu - ty mají nasazeny hlavně na směr Piaseczno - Radom (ale ty nejsou nízkopodlažky jak české "ešusy" - ale mají akorát větší počet míst), pak přebudované EN57 i EN57 jen původní vylepšené (akorát polstrovanými sedadly), ale ty ENka či "kible" už dost ubývají, staroušky "dřevolín" potkáme už hlavně jen na lokálkách nejezdících přes Varšavu (např. Tłuszcz - Wyszków nad Bugem - Ostrołęka atp.), ale přes Varšavu už málo (tak přes Varšavu je hlavně nutností možnost rychlého nástupu a výstupu většího množství cestujících, a tomu i Impulsy i pesácké Elfy vyhovují). Na Lichkov - Wrocław jsem se najezdil dost, konečně už pojedeme o něčím na úrovni, nesrovnatelně lepší než "kible" i ...nakonec česká B-čka se 163, byť vylepšená...Zpět do Čech před 17.hod.z Wrocławi to býval horor - totiž značný nával lidí, dojíždějících do Wrocławi do práce a právě vracejících se domů, a právě na tohle B-čka opravdu byla "nešikovná" (tady by se vyplatil předměstský vlak zastávkový do Kamence, případně Kladska, a vlak do ČR pak na tomto úseku zastavující v méně frekventovaných či vůbec nefrekventovaných zastávkách. Opravdu by neškodilo, kdyby Impulsy protáhli minimálně do Ústí n.O.
I když JŘ na 2018 vykazuje hodně snahy - stálo by za to vylepšit, tedy urychlit ten ranní spoj z Pardubic nebo aspoň z Ústí n.O., kdyby jel do Wrocławi bez přestupu. Polákům se povedlo příjezdem Wrocław 10.26 ve Wrocławi navázat spoustu dálkových přípojů na celé pobřeží Baltu a vůbec do celé západní poloviny Polska. Chělo by to v ČR ještě přípoj od těch "Hradčan" nebo Regiojetu jak jsem už uvedl, ... Kdyby obnovili a urychlili ten vlak kolem páté z Wrocławi do Ústí n.O.a Pardubic, už by umožnili pěkný jednodenní sobotní výlet - i z Prahy. Jeho likvidace na JŘ 2018 je nesmysl....Kdyby se tvůrci JŘ 2018 vynasnažili i z ČR (z Prahy, Brna) stihnout příjezd ve Wrocławi 10.26 a odjezd zpět do ČR z Wrocławi kolem 17 hod., jak tomu bylo ještě do nedávna, to už by bylo realistické. Kdo ale pojede na sobotní výlet do Vratislavi s příjezdem tam 12.29 a odjezdem z Vratislavi zpět v 15.48? Tohle tvůrci nového JŘ 2018 Bohužel nedomysleli!
11.11.2017 (18:24)  
Ad. Velmi komfortní interiér: Když to tak čtu, bylo by skvělé, kdyby někdo zcestovalejší a zkušenější i odborně někdy v blízké budoucnosti napsal komplexní srovnání této jednotky s Inter/Regio Panterem národního výrobce. Fotky totiž nevypadají vůbec špatně. (Pokud jde tedy o tuto jednotku - http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/PL/KD_36WEa.php .)

Jestli už se tak náhodou stalo, velmi uvítám odkaz. Případnému reagujícímu předem děkuji.
11.11.2017 (2:58)  
miropiro: KD jízdenky CIV uznává jako jízdenky PKP IC, tak by PKP MOST měl být uznáván.
10.11.2017 (18:43)  
V každém případě je 5 a o víkendech 6 párů spojů velký pokrok, Bohužel však to neznamená, že se povedlo úplně stoprocentně vše.
Ještě v r. 2014 jezdil ráno Sp „Glacensis“ Pardubice – Wrocław, od r. 2015 nahrazen zastávkovými vlaky, a navíc spojení ještě roztrháno několika přestupy, je spojení Praha – Wrocław vůbec zlikvidováno. Stav se ani v JŘ 2018 u tohoto spoje JŘ nemění – změna spočívá pouze u polského dopravce, nasazením moderních souprav Newag Impuls. Srovnejme s vedením vlaku třeba v r. 2012: http://www.zelpage.cz/razeni/12/vlaky/cd-1915
Pokud jde o večerní spoj z Wrocławi (odj. 16.47) do Lichkova (příj. 19.30) – jako naschvál těm, kdo by si rádi udělali jednodenní zájezd do Wrocławi, vypadá fakt, že přípojný Os 7188 do Ústí n.O. právě v sobotu nepojede!
Název „Glacensis“ se objeví u víkendového Sp 1653 Pardubice (odj. 07.34)- Lichkov (příj. 09.02) – a odjezd přípoje Dolnosleszkých Drah má odjezd do Polska 09.48, příjezd Kłodzko-Miasto 10.40. „Glacensis“ znamená česky „kladský“, a Sp 1653 do Kladska nevjede!Dobrá: Tentokrát v Pardubicích funkční dojezd z Prahy je (odj. 06.24„varšavským“ EC113), ale 46 minut čekání v Lichkově, a doba jízdy není kratší než jak v minulém století R252/R253 přes Nymburk – Hradec K. s přepraháním stroje v HK i Międzylesie a za pasových a celních kontrol – příjezd Wrocław 12.19, zatímco EC113 přes Bohumín má už ve 14.18 příjezd Varšava-Wchodnia – a to je z Prahy cca 720 km. Z Polska „Impuls“ přijede v 09.08 - a zůstane bez přípoje do české železniční sítě, to se opravdu nepovedlo. Což tak aby Os 7164 vyjížděl z Lichkova místo z Letohradu?
V pořádku je propojení odpoledního Os 7163 s vlakem Dolnoslezských Drah s odjezdy Lichkov 13.48/Międzylesie 14.03, příjezd Wrocław 16.39, polský vlak (odj. Wrocław 10.17) předtím přijede ve 13.00 do Lichkova, v prac. dny přípo Os 7172 do ÚO z Lichkova odj. 13.33 je OK, ale o víkendech 7172 nepojede, takže polský zůstane bez dalšího přípoje do české železniční sítě (anebo čekat v Lichkově do 14.33 na 7174). Zde změnily ČD zřejmě JŘ, a Dolnoslezské Dráhy plánovaly posunutí spoje o půl hodiny dříve oproti dosavadnímu vlaku PolRegio, aby se přizpůsobily současnému 7152 odj. Lichkov 13.01? A takový je výsledek.
Pokud další odpolední pár: Os 7167 z Ústí n.O. (14.41) do Lichkova (příj, 15.25) a návaznost na polský vlak (odj. 15.48) je OK, polský vlak předtím přijede v 15.30, přípoj do ÚO 7176 výborně, jenže jen o víkendech – v prac. dny je opět spoj z Polska bez dojezdu do ČR (anebo hodinu čekat na 7180). V Polsku býval za éry PolRegia tento spoj už od hranice dost obsazen, a ani z ČR nevyjížděl vždy prázdný.
Nejasný je na polské straně přípoj od Os7173 (ÚO 17.41 – Lichkov 18.28, v sobotu jen do Jablonného, polský přípoj jen o víkendech, ale nemá v polském návrhu JŘ 2018 pokračování z Międzylesie dále do Polska. Předtím polská souprava má přijet do Lichkova v 18.20 (Wrocław odj. 15.47), do ÚO přípoj nový Sp. 1648 z Hanušovic, Lichkov odj. 18.42, to je OK.
Poslední spoj z Wrocławi 16.47 příj,. Lichkov 19.30.
Nic se nedá na české straně vytknout časnému rannímu spoji z Wrocławi – v návaznosti na český Os 6280, v novém JŘ o hodinu dříve (příj. 09.19 navazující na Rx892 do Prahy – a dále z Prahy EX356 do Mnichova příj. 17.19 – to je zajímavé spojení, srovnejme: Z z Wrocławi přes Zhořelec, Drážďany, Hof, Norimberk, a přitom z Norimberka di Mnichova ještě ICE (Jen příplatek ICE 19 Eur!), příj. München 16.38, anebo z Hofu vlakem Alex 84115, München příj,. 17.17! Přes ČR totiž to je z Wrocławi do Mnichova o dost méně km - a tím cenově atraktivnější jízdné!
Podobně dobrý je i večerní spoj – dokonce z Mnichova: EX355 /z Prahy do UO Rx871/do Lichkova Os5019, akorát na polské straně do Wrocławi ještě přestup v Kłodzko Gł, na pesácký motorál SA132 z Kudowy.
Jak vidět, je ještě na spojeních do Wrocławi co dopracovat – ale to u každé spolupráce s novým subjektem není nic nenormálního.
Důležité je, aby spoje plynule propojovaly i dálkové spoje české železniční sítě s dálkovými spoji sítě polské. Vrátit se k rannímu Sp „Glacensis“ Pardubice – Wrocław, jaký jezdil po roce 2011 bude mít smysl, pokud bude na české straně na něj přípoj EX121 „Hradčany“ (odj. Praha 05.24)
nebo i RegioJetu 1001 (odj. Praha 05.48) – Pokud by v Polsku omezil zastavování (z Międzylesie např. jen Domaszków – Długopole – Bystrzyca Kł. – Kłodzko M. - Kłodzko Gł. – Bardo – Kamenec – Ziębice – Strzelin a možná ještě Żorawina, musel by stihnout celou trasu Międzylesie – Wrocław za 2 hod. 6 až 8 minut, což je ovšem při rychlostních poměrech trati ještě únosné a při dobré organizaci i proveditelné maximum, tak aby stihl příjezd do Wriocławi před 10.30 a tak navázal na dálkové rychlíky, jejichž frekvence je zrovna v tuto dobu největší, co vím z Polska:

Odjezd 10.37 IC „Heweliusz“ Poznań – Inowrocław– Bydgoszcz – Gdańsk – Sopot – Gdynia (v letní sezóně velmi důležítý, příjezd Gdynia Gł. 16.47 )
- Odjezd 10.45 IC „Światowid“ - Wołów - Głogów - Zielona Góra –Szczecin (levnější a z Prahy časově stejné jako via Berlin – Angermünde)
- Odjezd 11.08 IC (DART) „Słowacki“ - Ostrów Wlkp – Łódź – Warszawa (z ČR potřebný do Lodže, pro polské příhraniční okresy vůbec důležitý spoj)
- Odjezd 11.37 IC „Malczewski“ Poznań – Piła – Kolobrzeg/Słupsk (na Balt do oblasti Kolobřehu je to vůbec jediná alternativa pro spojení z českých krajů)
- Odjezd 10.53 IC „Mehoffer“ – Opole – Częstochowa-Stradom – Rzeszów – Przemyśł (alternativou i pro ČR, do doby lepších spojení přes Krakov).
10.11.2017 (23:36)  


Krásné shrnutí, díky za něj! Věřím, že jednou půjde cestovat z Prahy do Wrocławi i vlakem, místo čtyř hodin v levnějším autobuse.
10.11.2017 (12:48)  
Doufám, že nadále bude ale nový dopravce uznávat jízdenku PKP MOST :) Jinak dobrá zpráva!

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2017 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko