..: Spolupráce polských a litevských železnic :..

EJ 575 pro Litvu, foto: Chary Kaunas — Litevské železnice ve spolupráci s polskými dráhami chtějí zkrátit jízdní dobu mezi hlavními městy obou zemí. V současnosti trvá cesta vlakem mezi Varšavou a Vilniusem deset hodin, ačkoliv tento úsek mezinárodního koridoru Rail Baltica je ve velké části trasy uzpůsoben pro mnohem vyšší rychlost, než jakou na ni v současnosti provozované spoje dosahují. Jako jedno z řešení tohoto problému, vycházející z iniciativy litevských železnic, je vedení přímého spoje mezi oběma metropolemi. O něm se má začít diskutovat teprve v první polovině příštího roku, ačkoliv úzká spolupráce mezi litevskými a polskými železnicemi byla dohodnuta již letos 13. října. V současnosti této relaci dominují dálkové autobusy, které ji ujedou za osm a půl hodiny, rychlou alternativu pak nabízí letecký dopravce Wizz Air, vypravující denně několik letů, trvajících lehce přes hodinu. Mezinárodní dopravu začaly litevské železnice řešit ve větší míře až letos, přičemž první výsledky budou k dispozici již od druhé poloviny letošního prosince – mezi litevským hlavním městem Vilnius a lotyšským sídlem Daugavpils vznikne nové přímé železniční spojení.

Zdroj: Rynek kolejowy


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 8.11.2017 (18:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Evropa


Registrierter Benutzer JB 
10.11.2017 (9:24)  
TŠ: Pravda. Komentoval jsem větu V současnosti trvá cesta vlakem mezi Varšavou a Vilniusem deset hodin, ačkoliv tento úsek mezinárodního koridoru Rail Baltica je ve velké části trasy uzpůsoben pro mnohem vyšší rychlost, než ... - 1435 mm kolej do Kaunasu je stavbou Rail Baltica I, ano, ale Rail Baltica nevede a nepovede do Vilniusu, jak citovaná věta naznačuje, bude pokračovat novostavbou do Panevežysu.
AV: Pokud jde o petrohradský rychlík pře Bělorusko, dík za upozornění, tuto změnu jsem nezachytil, protože neočekával - přes Daugavpils jezdil ještě 2013. Spoj Ríga - Minsk nejede přes Litvu a nás se netýká. Varšava - Bialystok je taková změna jako naše koridory a k litevské hranici pokračuje stará trať.
09.11.2017 (18:19)  
Ad JB: A ty koleje s normálním rozchodem z Trakiškiai přes Šeštokai, Kazlų Rūda do Kaunasu ty do Rail Baltika nepatří?
Registrierter Benutzer Adam Vanting  mail  
09.11.2017 (16:00)  
Přes Daugavpils jezdí už jen spoje Minsk - Riga, petrohradský rychlík jede přes Bělorusko. A jinak mám za to, že rok uzavřená trať Varšava - Białystok už součástí koridoru je, stejně tak následný úsek až do Kaunasu.
Registrierter Benutzer JB 
09.11.2017 (11:57)  
Text je nejasný v pasáži o Rail Baltica. Žádná Rail Baltica v tuto chvíli není.
Stručně situace: Obě hlavní města leží na téže hlavní trati (vedoucí dále přes zmíněný Daugavpils do Petrohradu), ale ta je přerušena na běloruském území. A je tam změna rozchodu. Výběžek běloruského území se objížděl po kozí dráze přes Suwalki a Šeštokai, ale pak zvítězila náhradní autobusová doprava.
Spojení mezi Vilniusem a Daugavpilsem žádný problém nepředstavuje (akorát byla snesena druhá kolej). Nyní tam jezdí pouze ruské peážní rychlíky Petrohrad - Kaliningrad.

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2017 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko