..: ČD vyhlásí zakázky na nová vozidla :..

RegioPanter 441.009 při prezentační jízdě ve stanici Řečany nad Labem, foto: Matouš DanielkaPraha — České dráhy chtějí nejlépe ještě do konce letošního roku vyhlásit sedm veřejných zakázek v úhrnné hodnotě kolem dvaceti miliard korun. Celkem bude poptáváno 160 vozidel pro dálkovou i regionální dopravu. Konkrétně se bude jednat o 90 vozů a 31 elektrických jednotek pro dálkovou dopravu, 30 elektrických a 8 motorových jednotek pro regionální dopravu a 5 netrakčních push-pull souprav pro regionální dopravu. S vítězi soutěží dopravce podepíše rámcovou smlouvu a vozidla odebere pouze v případě, že na jejich nákup získá část prostředků z operačního programu Doprava II, případně se s objednateli dohodne na úhradě nákladů, které budou spojeny s nasazením nových vozidel. Počet poptávaných vozidel vychází z jednání s kraji a ze zveřejněných záměrů Ministerstva dopravy v rámci otevírání trhu v dálkové dopravě. Člen představenstva ČD Miroslav Krupec dodává, že pokud chtějí ČD uspět v konkurenčním boji, musí se včas připravit na splnění přání objednatelů. Díky rámcovým smlouvám budou schopni ihned po získání smlouvy s kraji či MD zadat výrobu nových vozidel a nebude nutné čekat na výsledek nového výběrového řízení.

Zdroj: České dráhy


Tomáš Kříž | 9.11.2017 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


Registrierter Benutzer Luxian  mail  
13.11.2017 (15:49)  
Mimochodem, jsem dost zvědavý, co udělá EPH se 109E, jestli ji úplně zařízne, nebo se ji bude snažit nějak upravit dle nové normy. Vzhledem k tomu, že vlastní EP Cargo a půjčovnu LokoTrain a dosud kupoval ze zahraničí.
Registrierter Benutzer Luxian  mail  
13.11.2017 (14:05)  
Martin Grill: Taky neříkám, že Škoda dělá nějakou kvalitu. Nicméně je to pořád česká firma a českou zůstane. A věta, že dokud neudělají něco s kvalitou, tak si to může vlastnit kdo chce, je poněkud nesmyslná. Právě změna vlastníka často znamená i změnu kvality. Ať už k lepšímu či k horšímu. Viz Škoda Auto převzatá Volkswagenem. A kdyby plzeňskou Škodu koupil Siemens, jak se taky spekulovalo, tak by to znamenalo dost pravděpodobně změnu k lepšímu. Uvidíme, jak se jí povede pod EPH.
Registrierter Benutzer Martin Grill  mail  
13.11.2017 (7:09)  
Luxian: V podstatě to vůbec nic neznamená, pokud Šádewerke něco neudělá s kvalitou. To si to pak může vlastnit kdo chce.
Registrierter Benutzer Luxian  mail  
12.11.2017 (23:12)  
to NIcKON: Jací Kypřené? To, že současní majitelé (všechno Češi) ovládají Škodovku skrze spletitou strukturou firem kvůli daním zapsaných někde na Kypru a ostrovu Gurnsey a bůhví kde ještě, nedělá ze Škody Kyperskou firmu. Navíc vám asi uniklo, že Škodu koupil Křetínský a jeho EPH. Takže skazky o Kyperské firmě, či dokonce nějakých tajemných Kypřanech konečně vezmou za své.
Editor oder ŽP Admin NIcKON  mail  
09.11.2017 (16:08)  
Protože by se za erární peníze konečně nakoupilo něco s odpovídající hodnotou, komfortem, funkčností, spolehlivostí a designem. A Kypřané by třeba byli zase o krok blíž nutnosti stát se transparentní firmou bez pachuti klientelismu a korupce, živící se i jinak než vysáváním státu.
Registrierter Benutzer Martin Grill  mail  
09.11.2017 (15:03)  
Protože i ŠKoda je schopna dodat v rámci jednoho typu spoustu originálů, bylo by úplně jedno, kdyby VŘ (které se musí vypsat) vyhrál někdo jiný.
09.11.2017 (12:52)  
Proč by se kupovaly jiné elektrické jednotky? Podařilo se koupit jednotky jak pro ragionální dopravu, tak pro dálkovou dopravu které mají většinu shodných náhradních dílů, tak proč kupovat vozidla od jiného výrobce, což by znamenalo další sady náhradních dílů, školení na obsluhu a údržbu na jiné vozidlo, schvalování a podobně.
09.11.2017 (10:43)  
Tak u elektrických jednotek (předpokládám vícesystémových) je asi jasné, kdo je dodá. Nebo že by se podařilo získat zakázku ČD Stadleru s FLIRTy, nebo Siemens s Desiro HC, Bombardier s Talenty, Alstom s nějakou modifikací Coradie - což, výběr by byl.
Motorové jednotky by pak mohli vzniknout dosazením dieselové výzbroje do elektrických jednotek (nejlépe s elektrickým přenosem výkonu AC/AC). A s push-pull soupravami už jsou také zkušenosti...

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2017 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko