..: Jednotky IC2 čeká nový život :..

IC4, foto: DSB Arad — Vleklá kauza motorových jednotek AnsaldoBreda IC2 pro dánské železnice spěje do finále. Před několika týdny po internetu kolovaly fotografie těchto souprav při odvozu z Dánska na jih, přesněji do Rumunska, kde jich část zakoupil soukromý dopravce Astra TransCarpatic. Ten je doposud znám především díky svému nočnímu vlaku, který denně spojuje Arad a Temešvár s Brašovem a Bukureští, v létě navíc s přístavem Constanta. Rumunskému dopravci teď zbývá čekat, zda jednotky projdou schvalovacím procesem a bude je moci nasadit na trasy Bukurešť – Bacău, Bukurešť – Titu a Temešvár – Baia Mare.

Jednotky vyřadily dánské dráhy v roce 2016 kvůli špatné ekonomické stránce provozu a častým technickým závadám, 15 z celkového počtu 23 souprav zakoupil letos v létě rumunský dopravce Astra TransCarpatic. Ten od prosince letošního roku spouští provoz denních spojů Bukurešť – Brašov a Bukurešť – Craiova – Temešvár – Arad, od března či dubna 2018 také spoje Arad – Temešvár a Bukurešť – Constanta. Otázkou na závěr zůstává, jak dlouho se tyto nákladné motorové jednotky udrží v provozu. Čtyřvozové soupravy IC4 jsou u dánských drah i nadále v provozu, o jeho konci se však nejčastěji mluví s souvislosti s rokem 2024, kdy má být dokončena elektrizace významné části železniční sítě.

Zdroj: Railway Gazette


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 8.11.2017 (10:42)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Rumunsko


11.11.2017 (2:44)  
Rubmgaakukt: Do Řecka mají jít současná pendolína, která Trenitalia provozuje, ať už ETR 610 a nebo 485. Ale to je ve hvězdách. :)
09.11.2017 (9:58)  
Další "reklama" AnsaldoBreda. Hold dopadli, jak dopadli a pod Hitachi to snad nebudou takoví šmudlové.
Jinak jiné vlaky tohoto "výrobce", V250 původně pro NS, mají odebrat FS a část jich snad má jít do Řecka. Tak snad jim nebude vadit prach místo sněhu...
Registered user Libcha 
08.11.2017 (12:24)  
Protože mi to nebylo jasné, zabředl jsem do wikipedie a pokud jsem to pochopil správně, tak je to takhle:

Jednotky obchodního názvu IC2 sestávají s hnacího vozu řady MP se dvěma motory po 560 kW a řídícího vozu řady FP. Jednotky IC4 sestávají z dvou hnacích koncových vozů řady MG (každý po dvou motorech pod podlahou) a dvojicí vložených vozů řady FG a FH (druhý je nízkopodlažní).

Zatímco IC2 se tedy prodávají do Rumunska a zbytek je odstaven, IC4 dožívají na podřadných výkonech na poloostrově Jylland místo původně plánované Great Belt magistrály, kde se zatím prohánějí gumáky IC3 (aka řada MF).
08.11.2017 (16:17)  


Díky za doplnění! :-) Já jsem jel IC4 ještě na LYN Kodaň - Aarhus, jak vypadá přesně jejich aktuální nasazení ale netuším.

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2017 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko