..: HKX a FlixBus navazují spolupráci :..

Vozy HKX, Köln Hbf, foto: Josef Petrák Hamburg/Kolín — Soukromý německý dopravce HKX měl ještě před několika lety poměrně optimistické vize, týkající se provozu soukromých vlaků mezi Hamburkem a Porýním, jednou z nejfrekventovanějších tras na německé železniční síti. Počátek provozu vlaků Hamburg – Köln byl ve znamení náhradní soupravy a provizorního režimu, který se však neplánovaně udržel po celou dobu provozu těchto vlaků a naopak se jejich počet na německých kolejích postupně snižoval, ze 42 párů týdně na čtyři. Od září byl provoz vlaků, v posledním provozním období zajišťovaný množstvím různých vozů od společnosti BTE, dočasně ukončen. To se ukázalo jako vhodná příležitost pro autobusového dopravce FlixBus, který je jedním z nejvíce rostoucích v odvětví dopravy a navázal s dopravcem HKX spolupráci. Provoz vlaků tak bude na několik dnů v prosinci a lednu obnoven.

„S multimodální koncepcí vlaku a autobusu vytváříme atraktivní alternativu k vlastnictví auta. Věříme, že tomuto způsobu dopravy patří budoucnost,“ zmínil v tiskové zprávě zakladatel FlixBusu, André Schwämmlein. Sedm párů spojů bude v provozu mezi 22. prosincem a 2. lednem, přičemž celou agendu s jízdenkami bude mít na starosti právě FlixBus. Přes něj je možné zakoupit jízdenky také na spoje Locomore českého dopravce Leo Express, které jezdí v trase Berlin – Stuttgart a opačně, jejichž provoz byl po krachu firmy trvale ukončen a k jeho obnovení došlo až po převzetí českou firmou. Podle některých názorů jde o předzvěst většího vstupu tohoto autobusového dopravce na železnici. Již od počátku má FlixBus registrovaný také název FlixTrain, avšak k jeho zmínce prozatím v obou souvislostech s drážní dopravou nedošlo. Cena jízdenek začíná na částkách 9,90 eur v celé trase a 5 eur za kratší úseky.

Zdroj: Railway Gazette


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 6.11.2017 (13:32)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Dopravci

Ďalšie z regiónu Německo


07.11.2017 (16:06)  
Já bych to s těmi výhodami nepřeháněl, i když co mi zaplatí stát, to se také počítá. Vlak může nabídnout vyšší kapacitu, větší pohodlí, přidané služby. A cenová konkurence DB též není zanedbatelná věc. Může přitáhnout cestující ze silnic.
registrovaný užívateľ DB101 
06.11.2017 (22:42)  
Zdá se mi divné, že autobusový dopravce jehož hlavní výhodou oproti železnici jsou minimální fixní naklady a vysoká flexibilita v nasazení svých vozidel, se zajímá o vlakové spoje.

Navíc soukromé vlakové spoje v německu prakticky nemohou zákazníkovi nabídnout vůbec nic lepšího než DB. Jen možná trochu nižší jízdné.

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko