Hamburg/Kolín — Soukromý německý dopravce HKX měl ještě před několika lety poměrně optimistické vize, týkající se provozu soukromých vlaků mezi Hamburkem a Porýním, jednou z nejfrekventovanějších tras na německé železniční síti. Počátek provozu vlaků Hamburg – Köln byl ve znamení náhradní soupravy a provizorního režimu, který se však neplánovaně udržel po celou dobu provozu těchto vlaků a naopak se jejich počet na německých kolejích postupně snižoval, ze 42 párů týdně na čtyři. Od září byl provoz vlaků, v posledním provozním období zajišťovaný množstvím různých vozů od společnosti BTE, dočasně ukončen. To se ukázalo jako vhodná příležitost pro autobusového dopravce FlixBus, který je jedním z nejvíce rostoucích v odvětví dopravy a navázal s dopravcem HKX spolupráci. Provoz vlaků tak bude na několik dnů v prosinci a lednu obnoven.
„S multimodální koncepcí vlaku a autobusu vytváříme atraktivní alternativu k vlastnictví auta. Věříme, že tomuto způsobu dopravy patří budoucnost,“ zmínil v tiskové zprávě zakladatel FlixBusu, André Schwämmlein. Sedm párů spojů bude v provozu mezi 22. prosincem a 2. lednem, přičemž celou agendu s jízdenkami bude mít na starosti právě FlixBus. Přes něj je možné zakoupit jízdenky také na spoje Locomore českého dopravce Leo Express, které jezdí v trase Berlin – Stuttgart a opačně, jejichž provoz byl po krachu firmy trvale ukončen a k jeho obnovení došlo až po převzetí českou firmou. Podle některých názorů jde o předzvěst většího vstupu tohoto autobusového dopravce na železnici. Již od počátku má FlixBus registrovaný také název FlixTrain, avšak k jeho zmínce prozatím v obou souvislostech s drážní dopravou nedošlo. Cena jízdenek začíná na částkách 9,90 eur v celé trase a 5 eur za kratší úseky.
Zdroj: Railway Gazette
Navíc soukromé vlakové spoje v německu prakticky nemohou zákazníkovi nabídnout vůbec nic lepšího než DB. Jen možná trochu nižší jízdné.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.