..: Podłęże – Piekiełko: Nová železniční trať v Polsku :..

ET41, foto: Zdeněk Šnajdr Krakov — Zcela nová železniční trať, spojující město Podłęże na trati Krakov – Přemyšl s městy Szczyrcyz, Tymbark a Mszana Dolna, se dočká realizace. Tento projekt, který kromě zmíněné novostavby obsahuje také modernizaci již existující tratě Chabówka – Nowy Sącz, která je dnes bez pravidelného provozu, je zařazen mezi hlavní dopravní priority v Polsku a pomůže nejen zvýšit průmyslovou a ekonomickou atraktivitu zapadlé oblasti Malopolského vojvodství, ale také odlehčí současné nákladní ose Pobaltí – Balkán přes Horní Slezsko. V současné době je na tento projekt vyčleněno téměř 686 milionů z potřebných 3,64 miliard polských zlotých, což pokrývá přípravné práce a zároveň část druhé etapy tohoto projektu, kterým je zmiňovaná modernizace železniční tratě na jihu Polska.

Mapa regionu, foto: Ministerstvo infrastruktury a staveb Počátkem listopadu následoval další důležitý krok – vyhlášení výběrového řízení na přípravu projektové dokumentace výstavby železniční tratě Podłęże – Tymbark/Mszana Dolna a modernizace železniční tratě Chabówka – Nowy Sącz v hodnotě více než 200 milionů polských zlotých. Na vytvoření tohoto díla bude mít vítězná společnost přes dva roky a vyhlášení konkrétního výherce tohoto výběrového řízení proběhne začátkem příštího roku. Kompletní stavba včetně modernizace pak má být hotová do roku 2026. Jde o největší nabídku v oblasti projektové dokumentace v historii PLK, správce polské železniční infrastruktury. Projekt, který výrazně ulehčí a zrychlí dopravu z Krakova na jih Polska, vyžaduje výstavbu či rekonstrukci více než 60 mostů, 240 propustků, 16 viaduktů a dva tunely. Investiční hodnota celého projektu pak činí přes sedm miliard polských zlotých.

Zdroj: Rynek kolejowy


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 3.11.2017 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Stavby a projekty

Ďalšie z regiónu Polsko


04.11.2017 (20:23)  
Dokud nekopnou neuvěřím.

Pro Tomáš Kraus: Už je tam v podstatě jen jedna úvrať v Chabówce. V Krakově se triangl mimo Płaszów dostavuje a Sucha Beskidzka je hotová.
Jinak rychlost vlaku nerosporuju.
04.11.2017 (14:00)  
Takže ono se to opravdu stane skutečností?
registrovaný užívateľ hank 
03.11.2017 (20:53)  
Který polský politik z PiSu se tam narodil nebo tam má letní/zimní rezidenci?
03.11.2017 (17:30)  
Přínos pro nákladní dopravu by mě také celkem zajímal, ale snad díky tomu aspoň pak nepojede InterCity z Krakova do Zakopaného 3 hodiny se 3 úvratěmi, stejně tak do Krynice se to dost zkrátí.
registrovaný užívateľ Keprt 
03.11.2017 (16:13)  
Přes Plaveč něco (směska, USS) jezdí. Kdyby se tato trať realizovala a naplnila se nákladními vlaky, tak by to znamenalo posílení provozu na trati Košice-Plaveč. Ale - já tedy nemám pocit, že by Bohumín-Cahlupki/Zebrzidovice byl zahlcen tranzitem Balkán-Pobaltí. Já spíš vidím Itálie-Rakousko-Polsko a toho se tedy avizovaná novostavba nedotkne. Nebo se pletu? Kolik toho jezdí Balkán-Polsko-Skandinávie?
registrovaný užívateľ CART 
03.11.2017 (15:31)  
Njn, ale na Slovensko stejně pojede zase jen Skalité... Nebo snad přes Muszynu ještě něco jezdí?
03.11.2017 (18:41)  


Časem by snad mohlo. Brzy už snad dopíšu článek o novinkách na polsko-slovenských přechodech. :-)
dopisovateľ alebo člen ŽP stoupa  mail  
03.11.2017 (8:17)  
:-) "Pane Karfík, Vy nás ale zásobujete"! Aneb: "That´s the way, I like it"!

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2017 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko