..: Jízdní řád 2018: Dálková doprava alternativních dopravců :..

162.119 RegioJet, Nedakonice, 29. 1. 2011, foto: RegioJet Brno / Praha / Ústí nad Labem — Dálkovou dopravu na české železnici provozuje kromě Českých drah celkem pět alternativních dopravců, z nichž čtyři jsou soukromí a jeden je vlastněný jiným zahraničním dopravcem. Leo Express a RegioJet jsou spolu s Českými drahami silnou trojkou na trase z Prahy na Moravu, z Prahy do Nitry, Nové Pece na Šumavě a Benešova provozuje své vlaky dopravce Arriva vlaky a od loňského vlaku jsou v závazku provozovány vybrané rychlíky mezi městy Most, Chomutov, Žatec a Plzeň dopravcem GW Train Regio. Zbývajícím pátým dopravcem je KŽC Doprava, ačkoliv ten se letos v dálkové dopravě příliš neprojevuje (provozuje od konce dubna do poloviny září o víkendech spoj „Rakovnický rychlík“). Příští rok se ale jeho nostalgické dálkové vlaky rozjedou z Prahy do mnoha směrů a česká železnice zažije nebývalý rozmach turistických spojů, jako ještě nikdy předtím.

RegioJet

Od září začíná ostrá konkurence žlutých a modrých vlaků, foto: Juraj Kováč Žluté vlaky na moravskoslezské lince začnou nově zajíždět do Opavy. První ranní spoj z Návsí s odjezdem po třetí hodině ranní bude od poloviny prosince nově výchozí z Opavy a první přímý denní vlak Regiojet z Návsí do Prahy tak bude nově vyjíždět až po čtvrté hodině ranní. V opačném směru bude do Opavy veden vlak s odjezdem z Prahy v 15.48, tedy přibližně hodinu před spojem Opava Českých drah. Zatímco ve směru z Prahy bude veden denně, ve směru z Opavy bude na pražské hlavní nádraží přijíždět před osmou hodinou ranní jen mimo neděle. V neděli bude opavský spoj veden hodinu později a z Ostravy do Prahy pojede pod číslem vlaku 1002, který bude v nedělní rána veden pouze „z Ostravy“ (jako vlak 1022 z Opavy do Ostravy a jako vlak 1002 do Prahy). Novinkou dále bude již zmiňované zapojení prvních třech vlaků z Návsí do Ostravy a do integrovaného dopravního systému ODIS.

Značně navýšený počet spojů čeká cestující RegioJetu na lince z Prahy do Brna, Břeclavi a dále. Zatímco letos tento dopravce nabízí možnost cestovat žlutým vlakem z Prahy směrem na Brno či opačně třikrát denně, od poloviny prosince navýší RegioJet počet vlaků hned o šest párů, z nichž budou tři vedeny do nebo z Bratislavy a čtyři párů spojů pojedou do a z Vídně. Od poloviny roku bude zahájen provoz desátého páru vlaků mezi Prahou a Brnem, což pravděpodobně povede k omezení současných autobusových spojů tohoto dopravce. Většina vlaků zastaví na nádraží Brno-Židenice a první ranní spoj z Brna, respektive poslední večerní spoj do Brna, zastaví také ve Svitavách, Letovicích, Blansku a Adamově.

Leo Express

IC Leo Express Švýcarská kvalita v Pardubicích, foto: Matouš Danielka Černo-zlaté jednotky Stadler Flirt nečeká od poloviny letošního prosince žádná zásadnější změna. Dojde k minutovým časovým posunům u většiny spojů a zrušen bude poslední večerní spoj z Ostravy do Prahy. Zatímco ještě letos je tak možné se dostat z Ostravy do Prahy po dvacáté hodině, od prosince bude toto poměrně praktické spojení zrušeno a poslední spoj Leo Expressu tak z Ostravy do Prahy vyrazí po 16. hodině. Cestujícím z větších měst i nadále zůstává možnost cestovat spoji Českých drah o hodinu dříve. Jak to vypadá se spojením Prahy s Krakovem v režii tohoto dopravce, zatím doposud známo není, ačkoliv povolením pro provoz jeho vlaků v Polsku již získal.

ARRIVA vlaky

ARRIVA vlaky, foto: Aleš Petrovský Tento dopravce, jehož vlastní německé dráhy, nechystá od prosince letošního roku žádné zásadnější změny. Zatímco linka Praha – Benešov u Prahy a zpět bude v roce 2018 provozována beze změn, linka Praha – Nitra a zpět zrychlí. Spojení bude podle potřeby posíleno o další motorovou jednotku, kterou dopravce ušetří omezením provozu linky Praha – České Budějovice – Nová Pec a zpět, která bude provozována o víkendech a o svátcích až od 2. června.

GW Train Regio

Dopravce GW Train Regio je ve vlastnictví silničního dopravce ČSAD Jihotrans. Od prosince 2016 provozuje mimo různých regionálních linek také rychlíky z Plzně do Mostu. Zatímco doposud byly provozovány pouze čtyři páry spojů (v neděli pět) a zbytek rychlíků (dva páry) byl i nadále v režii Českých drah, od prosince letošního roku budou všechny rychlíky na této trase, tedy celkem šest párů (v neděli sedm), v režii oranžovo-zelených motorových jednotek řady 628, kterými zajišťuje dopravce provoz těchto vlaků. V regionální dopravě pak GW Train Regio přebírá provoz na tratích v Jihočeském kraji, o tom bude publikován samostatný článek.

KŽC Doprava

KŽC 749, foto: Slavo KoreňNa téma pravidelných nostalgických či turistických vlaků vyjde samostatný text, který se podrobně zaměří na každou linku. Dopravce KŽC jich bude provozovat hned několik, vesměs o víkendech od jara do podzimu. Cílem těchto vlaků bude např. Mšeno, Volary, nebo Jičín. Cestujícím tak bude nabídnuto hned několik nových spojení, případně dojde k převzetí spojů, které doposud provozovaly České dráhy (např. spěšný vlak z Prahy do Mšena). Ohledně nasazovaných vozidel zatím bohužel nemáme žádné informace, avšak pravidelné nasazování motorových lokomotiv řady 749 či 751 na několika tratích, ze kterých již charakteristický zvuk jejich motorů dávno vymizel, fotografové či nadšenci určitě ocení.

Zdroj: TZ dopravců; návrh jízdního řádu SŽDC


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 4.11.2017 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
08.11.2017 (13:44)  
kave: Ano, to máte pravdu, ale například přímo v jejich pobočce ve Zlíně na Štefánikově ulici o tom minulý týden nic nevěděli. Tak jsem čekal nějaké info, zda je to skutečně pravda, nebo došlo nakonec k nějaké rychlé změně. Bohužel je rušení evidentně pravda, což mne nepotěšilo.
registrovaný uživatel Bakiy 
06.11.2017 (16:59)  
CSAD autobusy se prezentuji jako "Busem" a patri pod Postbus. Pak mame jeste CSAD Jihotrans, ten se prezentuje jako GW bus, koupil GW train a...
registrovaný uživatel kave 
06.11.2017 (15:13)  
zl-driver:

Jančura do Starého Města od prosince jezdit nebude, o tom bylo rozhodnuto již dávno někdy v létě.
06.11.2017 (11:37)  
Michal Drábek: A když už jste jmenoval to Staré Město, tak v návrhu jízdního řádu u SŽDC nejsou žádné vlaky žlutého dopravce tímto směrem uvedené. V článku pojednávajícím o změnách však tato informace chybí, tak nevím z čeho autor vycházel a nebo zda je nějaká novější (jiná) verze.
06.11.2017 (22:54)  


Děkuji, vycházel jsem z obecných informací, Regiojet zatím bohužel žádnou tiskovku nevydal a přiznám se, že spoje na Staré Město šly celou dobu mimo mě tak dlouho, že jsem na jejich existenci úplně zapomněl. :-)
registrovaný uživatel Jan Máca  mail  
05.11.2017 (10:34)  
Vlad: Kolega Ešus myslí pravděpodobně ČSAD Autobusy České Budějovice, ty by měly být pod Postbusem...
Vlad  Poslat autorovi email
05.11.2017 (11:05)  


OK. Ale tato společnost neprovozuje železniční dopravu a nemá nic společného s GW Train Regio.
05.11.2017 (10:11)  
Mě by zajímalo, zda má RJ v záloze dostatečné kapacity pro spoje do Brna (myslím hlavně vozidla). Měl objednáno asi 18 TRAXXů, ale jestli už je bude mít k dispozici?
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
05.11.2017 (7:52)  
(OT) Ešus: Můžete to, prosím, nějak doložit?

Pokud se dívám do Veřejného rejstříku, tak GW Train Regio a.s., IČ 28664116, se sídlem v Ústí nad Labem, má ve statutárních orgánech jen Slováka a Čechy. Jediným akcionářem je GW JIHOTRANS a.s., IČ: 043 56 411, se sidlem v Českých Budějovicích.

GW JIHOTRANS a.s., IČ: 043 56 411, se sidlem v Českých Budějovicích, má ve svých statutárních orgánech jen Čechy. Společnost vznikla rozdělením odštěpením části jmění rozdělované společnosti ČSAD JIHOTRANS a.s., IČ 25171216, se sídlem České Budějovice, Pekárenská 255/77 na základě rozhodnutí valné hromady rozdělované společnosti podle "Projektu rozdělení odštěpením se založením nástupnických společností", s rozhodným dnem 1.1.2015, ze dne 30. 6. 2015. Dalšími společnostmi, které vznikly v rámci téhož rozdělení, jsou GW LOGISTICS a.s., GW BUS a.s. a GW DIESEL a.s., všechny se sídlem v Českých Budějovicích, Pekárenská 255/77.

Společnost ČSAD JIHOTRANS a.s., IČ 25171216, se sídlem v Českých Budějovicích, má také ve svých stautárních orgánech jen české zastoupení. V předmětu podnikání má pouze: opravy silničních vozidel a výroba, obchod a služby neuvedené v přílohách 1 až 3 živnostenského zákona. Myslíte, že by o toto měl Postbus zájem?
registrovaný uživatel Ešus 
04.11.2017 (21:17)  
Nepatří náhodou ČSAD Jihotrans pod Postbus a Postbus pod ÖBB? Takže máme dva dopravce ve vlastnictví státu. :-)
registrovaný uživatel JK ml. 
04.11.2017 (18:49)  
Jsem byl v září na Ukrajině v práci jsem o tom musel mít "přednášku". Cestou zpátky v neděli večer nám probírali Slováci v Sobrancích (bohužel nejen nám) autobus tak i přes značnou rezervu v jř busu dostal LEx 1350 30 minut. Napadlo mě prezentaci uzavřít "slidem" na téma "A zátky do práce."..A lidem v laborce co se léta zabývají jen analytickou chemií a vlakem jezdí na delší vzdálenosti jen v sebeobraně, jsem promítnul výřez z grafikonu z Čadca do Svinova přes Karvinou s proloženou zpožděnou polohou LEx o půl hodiny později...Asi je jasné proč vlak "vykolejený" ze své polohy od Karviné do Svinova v pondělí brzo ráno nabere dalších 20 min ke stávajíci slabé půlhodině ...Způsobilo to bujaré veselí = "Teď už víme i to, proč to ze Svinova jezdí ráno vlak do Opavy věčně zpožděný"- můžou za to celníci na Slovensku o den dřív:-):-)Ono s provozem laborky je tost podobné...také máme svoje nestability v časovém sledu analýz jednotlivých vzorků :-)
04.11.2017 (17:51)  
A to jsem ještě nezmínil dopady do kapacity dráhy - snahu svazkovat různě rychlé vlaky, dopad nestabilních tras dálkovky na Os a Sp, problém s nalezením rozumné kapacity pro nákladní dopravu. Trochu jsme se těmito otázkami zabývali v jednom výzkumném projektu, jehož výslednou metodiku by měla TA ČR zveřejnit zde: https://www.tacr.cz/index.php/cz/certifikovane-metodiky.html (zatím nic, poté hledejte TB0300MD013).
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2017 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko