Česko — Silné poryvy větru způsobovaly po celý včerejší den řadu mimořádných událostí, které měly různé vlivy na chod železniční dopravy v rámci Česka i Evropy. Zatímco někde se jednalo pouze o popadané stromy na trati, k jejichž uklizení došlo v průběhu několika hodin, jinde pády stromů na trať paralyzovaly veškerý provoz a spolu s poruchami trakčního vedení znemožnily jízdu vlaků na několika bodech tranzitních koridorů v ČR. Větrná smršť způsobila zastavení provozu na trati Praha - České Budějovice, kde popadané stromy v průběhu dne zcela znemožnily provozování drážní dopravy v úseku z Prahy do Veselí nad Lužnicí. Náhradní doprava za vlaky nebyla po velkou část dne zavedena, situace se zlepšila až ve večerních hodinách.
Nesjízdné byly také úseky z Havlíčkova Brodu do Kolína, z Tanvaldu do Liberce a z Liberce do Děčína. Mezi Olomoucí a Červenkou byla situace natolik vážná, že došlo u některých vlaků k odklonům přes Brno, Břeclav či přes Šumperk a Uničov. Zrušeny byly také téměř všechny rychlíky Pardubice - Liberec a opačně, kvůli povětrnostním podmínkám bez náhradní autobusové dopravy. Provoz byl na krátký čas zastaven také v úseku Řečany nad Labem - Pardubice. Mnoho vlaků bylo odřeknuto či spojeno s jinými, zpoždění dosahovala i několika set minut. Některé své spoje odřekl soukromý dopravce Leo Express, nemožnost odklonů některých vlaků dopravce Regiojet tak způsobila více než čtyřsetminutová zpoždění žlutých vlaků.
V průběhu dnešní dne se situace vesměs stabilizovala, v tuto chvíli je vedeno celkem 16 mimořádností, převážně na regionálních tratích, na některých z nich je stále vedena náhradní autobusová doprava.
Vážení čtenáři, omluvte, prosím, formát článku. V průběhu včerejšího dne nebyl k dispozici žádný redaktor, který by se mimořádným událostem věnoval a při včerejší provozní tísni nebylo možné psát aktuality ani z terénu, kde se někteří členové redakce vyskytovali a podíleli se na operativním zajišťování provozu některých vlaků v rámci mimořádné události. Děkujeme za pochopení.1 2 | Zpráv na stránku: |
Úplně nejlepší by bylo, kdyby v rámci té spousty věcí lidi necestovali s dítětem a kufry v den, kdy bylo předem nahlášeno nejhorší počasí za pět let...
Jinak cestu jsem absolvoval jen s "hodinovým" zpožděním oproti plánům. Takže za mě spíše kladnější hodnocení.
Půl hodiny čekání v Ostroměři na protijedoucí regionovu (ono nejde křižovat v Hořicích?). Osobák do Pardubic počkal, průvodčí se dokonce za zpoždění omlouval, já mu za něj děkoval.
V Pardubicích bordel. Dle polohy měl přijet Railjet, ale nikde nebyl. Nakonec přijel (Haydn) asi s 87 minutama zpoždění. Obecně informace o zpoždění se často s realitou lišily, i na trati 041 i na koritoru.
Posunul jsme se aspoň do Třebové, na Olomouc ani zdaleka nevypadalo, že něco pojede. Dostávalo mě, že i vlaky co ještě nevyjely z Prahy už měly slibované zpoždění třeba 180 minut. To nemohli poslat nějaké náhradní žabotlamy?
V Třebové opět, mimo elektronické tabule na jedničce stojí EC Jan Perner. Vedoucí jídeláku co se jí ptám zda pojedou na Olomouc nebo odklonem čučí jak vyoraná myš, ale nastoupím. Holky za mnou o minutu později mají smůlu. Nepustí je, že "už budeme odjíždět", kdyby tam nestála dávno by naskočily (vlak nebyl úplně plný).
Od Lupěného poskakujeme někdy jen jedeme třeba 5kmh do Zábřehu, tam stojíme a pak přejezd před Mohelnici. Asi hodinu trvá než tím lesem (kdo neví nákladní vlak tam narazil do stromu) projedem. Vlakodron opravdu šílený. Před námi 3 vlaky, za námi asi 4. Proti klidně 6. V Olomouci v deset večer plné nádraží. Opravdu divoká situace.
Několik poznatků:
Nejde koupit jízdenku na zpožděný vlak, když nejede žádný nejbližší v jízdním řádu těžko koupíte jízdenku přes aplikaci na poslední chvíli. Velké minus, copak v takové situaci někdo koupí jízdenku předem? Zvlášť, když tam jsou tři dopravci.
Průvodčí chodili minimálně, nikdo nedával nějaké konkrétní informace co se děje, jak dlouho se poděje. Ve chvíli, kdy před námi stály tři vlaky před Moravičany slibuje průvodčí cestujícímu, že "zpoždění už víc než o 15 minut nevzroste a ten přípoj stihnete" (no byla to ještě víc než půl hodina).
ČD mohly uplatit dopravce a cestující do Ostravy a Olomouce vozit busy z Brna. Vyšlo by to daleko rychleji.
Jančura cestující vyhnal v Zábřehu do Autobusů, aby je pak nahnal zpět do vlaku a stejně ještě několik hodin čekali. Mohli je klidně odvézt do Olomouce a tam by se vidělo dál. Tohle bylo fakt zbytečný.
Ale je spousta věcí, které lze udělat v předstihu, aby vše běželo plynuleji a klidněji pro všechny zúčastněné.
Například přehledně označené nástupní/výstupní zóny pro náhradní autobusovou dopravu a směrovky k nim i od nich, ne jako v Olomouci, kde se cestující o tom, že mají projít podchodem na opačnou stranu nádraží, dozvídali stylem jedna paní povídala, a stejně tak vystupující z autobusů neměli sebemenší tušení, jakým směrem mají jít k nádraží. Načež se prodírají dva nervózní davy proti sobě.
Plus pokud možno takové zóny, kde se nemusí autobus otáčet na pětníku v davu čekajících (opět Olomouc).
Dále větší spolupráce dopravců - v Zábřehu stál poloprázdný Jančura, a čekal pravděpodobně x dalších desítek minut "na lidi z Košic", zatímco mohl vyjet na Prahu se zákazníky všech dopravců, a "lidi z Košic" by odvezly ČD soupravami, které by mezitím dorazily od Prahy, apod...
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.