..: Silný vítr komplikoval železniční dopravu :..

Česko — Silné poryvy větru způsobovaly po celý včerejší den řadu mimořádných událostí, které měly různé vlivy na chod železniční dopravy v rámci Česka i Evropy. Zatímco někde se jednalo pouze o popadané stromy na trati, k jejichž uklizení došlo v průběhu několika hodin, jinde pády stromů na trať paralyzovaly veškerý provoz a spolu s poruchami trakčního vedení znemožnily jízdu vlaků na několika bodech tranzitních koridorů v ČR. Větrná smršť způsobila zastavení provozu na trati Praha - České Budějovice, kde popadané stromy v průběhu dne zcela znemožnily provozování drážní dopravy v úseku z Prahy do Veselí nad Lužnicí. Náhradní doprava za vlaky nebyla po velkou část dne zavedena, situace se zlepšila až ve večerních hodinách.

Nesjízdné byly také úseky z Havlíčkova Brodu do Kolína, z Tanvaldu do Liberce a z Liberce do Děčína. Mezi Olomoucí a Červenkou byla situace natolik vážná, že došlo u některých vlaků k odklonům přes Brno, Břeclav či přes Šumperk a Uničov. Zrušeny byly také téměř všechny rychlíky Pardubice - Liberec a opačně, kvůli povětrnostním podmínkám bez náhradní autobusové dopravy. Provoz byl na krátký čas zastaven také v úseku Řečany nad Labem - Pardubice. Mnoho vlaků bylo odřeknuto či spojeno s jinými, zpoždění dosahovala i několika set minut. Některé své spoje odřekl soukromý dopravce Leo Express, nemožnost odklonů některých vlaků dopravce Regiojet tak způsobila více než čtyřsetminutová zpoždění žlutých vlaků.

V průběhu dnešní dne se situace vesměs stabilizovala, v tuto chvíli je vedeno celkem 16 mimořádností, převážně na regionálních tratích, na některých z nich je stále vedena náhradní autobusová doprava.

Vážení čtenáři, omluvte, prosím, formát článku. V průběhu včerejšího dne nebyl k dispozici žádný redaktor, který by se mimořádným událostem věnoval a při včerejší provozní tísni nebylo možné psát aktuality ani z terénu, kde se někteří členové redakce vyskytovali a podíleli se na operativním zajišťování provozu některých vlaků v rámci mimořádné události. Děkujeme za pochopení.

Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 30.10.2017 (12:42)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Já 1 
31.10.2017 (10:27)  
Nejvíc mne dostala jedna cestující která řvala jako protržená že má vlak hodinu zpoždění (kvůli stromu přes koleje) a pak z ní vyleze že jede jen na nákup (asi měla po sobotním zavření márketů absťák) a autem to nechtěla riskovat protože silnice vede lesem a mohl by jí na auto spadnout strom.
registrovaný uživatel Dale Cooper  mail  
31.10.2017 (8:47)  
To se mi líbí, jak všichni hned vědí, co se mělo udělat jinak a lépe...
registrovaný uživatel M 
30.10.2017 (21:47)  
CART: Ale je spousta věcí, které lze udělat v předstihu, aby vše běželo plynuleji a klidněji pro všechny zúčastněné.

Úplně nejlepší by bylo, kdyby v rámci té spousty věcí lidi necestovali s dítětem a kufry v den, kdy bylo předem nahlášeno nejhorší počasí za pět let...
registrovaný uživatel JK ml. 
30.10.2017 (20:33)  
No my jsme s holkama měli plán roudnice nl 10.13 odj., Ostrava svinov příjezd tuším 14.30 ...modří vědí že šlo o kombinaci Milešovky a SC 507....no nakonec to bylo podle plánu do Třebové a dál po 4 hodinách jsme se posunuli do Zábřeha... Pak jsme jen přeskakovali ze spoje na spoj,v zábřehu ven z pendolina ihned hup do náhradky, bus jel tak do pěti minut, v Olomouci na tabuli v hejnu vlaků se sekerami od 200min výše jsem málem přehlédl osobák do Přerova (odj 19.33), co odjížděl za cca 5 minut (skutečné zpoždění tak 2 min)---- a tam už to na Ostravu "jezdilo".... Ve vlaku se paní průvodčí zoufale snaží spojit s dispečerským aparátem-nepodaří se jí to (!!!!!!!!!!!!!!!) tzn. neví co v Přerově bude na Ostravu nebo Brno, ale ujišťje že "to" stále opravdu jezdí a něco určitě ještě přijede.... No jen vyběhneme na první peron a tam už odfukuje mesršmit soupravu EC 130 (Wídeň-polsko a zpoždění tak půl dne) aby se vydal do Ostravy....Naladím komorní "A", použiju svůj léty broušený slovník nadávek řvu co to dá na celé nádraží....Jedna dvě vteřiny nejistoty a mesršmit z rychlosti pomalé chůze odfoukne znova vlak stojí.....Třikrát sláva :-) :-) Když "udělat skupinu" ze zpožděného ec Břeclav-Ostrava, současně vjíždějícího rychlíku Ostrava Brno a osobáku z Olomouce nezvládne udělat CDP Přerov a to na dohled od svého doupěte, musí si cestující pomoct sám....Panu mašinfírovi šestky mesršmita se omlouvám, ale nakonec přestoupilo tak 10 lidí...Paní průvodčí můj výkon ocenila s úsměvem "Já jsem se tak lekla....Co to mělo znamenat?" Na to jsem pravil, že řvát na nádraží, jsem nikde nečetl že by ve vztahu k možnosti zastavení vlaku bylo zakázáno, a že jsem asi nějakej přepjatej ale šest hodin sekery to snad omlouvá.Cesta na Svinov dál bez nejmenších komplikací, příjezd zhruba 20.50.Personál ČD skvělí všichni!!!SŽDC na ten nedoraz v Přerově taky....A to nepočítám, že kdybychom z pendolina když zastavilo v třebové vymázli hned do Zábřeha okolo jedoucím vlaky nebo motoráčkem osobáčkem, myslím že se to dalo proháčkovat přes Šumperk i o něco rychleji, ale dlouho mi trvalo než jsem z neurčitých informací zjistil, že problém je až za Zábřehem a pak už mi přišlo, že o pendolino bude postaráno asi nejlépe (také jsem zpočtku tak trochu sázel na objížďku pendolinem přes Brno a Břeclav), no každopádně byli jsme v suchu teple, v Třebové se dalo koupit jídlo pití .... z tohoto úhlu pohledu no problem na tu bídu.
30.10.2017 (20:10)  
Chápu, že dispečerský aparát měl fofry. Nepochopím, proč relativně volný úsek Dvůr Králové - Pardubice byl bez provozu R14 a soupravy nechal vjet do kritického úseku (a tím je odepsat z provozu). Při výpadcích proudu na Hradubicku by další motorové vlaky byly vhodným doplňkem prořídlé sítě.

Jinak cestu jsem absolvoval jen s "hodinovým" zpožděním oproti plánům. Takže za mě spíše kladnější hodnocení.
dopisovatel nebo člen ŽP stoupa  mail  
30.10.2017 (18:05)  
To není zádná klamída! To jen zafoukal vetrícek!
registrovaný uživatel Nechic  mail  
30.10.2017 (17:43)  
Moje cesta Turnov - Olomouc:
Půl hodiny čekání v Ostroměři na protijedoucí regionovu (ono nejde křižovat v Hořicích?). Osobák do Pardubic počkal, průvodčí se dokonce za zpoždění omlouval, já mu za něj děkoval.
V Pardubicích bordel. Dle polohy měl přijet Railjet, ale nikde nebyl. Nakonec přijel (Haydn) asi s 87 minutama zpoždění. Obecně informace o zpoždění se často s realitou lišily, i na trati 041 i na koritoru.
Posunul jsme se aspoň do Třebové, na Olomouc ani zdaleka nevypadalo, že něco pojede. Dostávalo mě, že i vlaky co ještě nevyjely z Prahy už měly slibované zpoždění třeba 180 minut. To nemohli poslat nějaké náhradní žabotlamy?

V Třebové opět, mimo elektronické tabule na jedničce stojí EC Jan Perner. Vedoucí jídeláku co se jí ptám zda pojedou na Olomouc nebo odklonem čučí jak vyoraná myš, ale nastoupím. Holky za mnou o minutu později mají smůlu. Nepustí je, že "už budeme odjíždět", kdyby tam nestála dávno by naskočily (vlak nebyl úplně plný).

Od Lupěného poskakujeme někdy jen jedeme třeba 5kmh do Zábřehu, tam stojíme a pak přejezd před Mohelnici. Asi hodinu trvá než tím lesem (kdo neví nákladní vlak tam narazil do stromu) projedem. Vlakodron opravdu šílený. Před námi 3 vlaky, za námi asi 4. Proti klidně 6. V Olomouci v deset večer plné nádraží. Opravdu divoká situace.

Několik poznatků:
Nejde koupit jízdenku na zpožděný vlak, když nejede žádný nejbližší v jízdním řádu těžko koupíte jízdenku přes aplikaci na poslední chvíli. Velké minus, copak v takové situaci někdo koupí jízdenku předem? Zvlášť, když tam jsou tři dopravci.

Průvodčí chodili minimálně, nikdo nedával nějaké konkrétní informace co se děje, jak dlouho se poděje. Ve chvíli, kdy před námi stály tři vlaky před Moravičany slibuje průvodčí cestujícímu, že "zpoždění už víc než o 15 minut nevzroste a ten přípoj stihnete" (no byla to ještě víc než půl hodina).

ČD mohly uplatit dopravce a cestující do Ostravy a Olomouce vozit busy z Brna. Vyšlo by to daleko rychleji.

Jančura cestující vyhnal v Zábřehu do Autobusů, aby je pak nahnal zpět do vlaku a stejně ještě několik hodin čekali. Mohli je klidně odvézt do Olomouce a tam by se vidělo dál. Tohle bylo fakt zbytečný.
registrovaný uživatel Já 1 
30.10.2017 (16:07)  
Toho "blázince" jsem se kolem Boleslavi účastnil taky a hasičům opravdu nezávidím, něž se dostali k nám tak se museli prořezat silnicí a co vlak to nějaký strom. A chybějící náhradní dopravě se nedivte, autobusové firmy se bály pustit busy protože mnohde bylo na silnici víc stromů než aut. Jízdní řád v tu chvíli připomínal informační brožurku nevalné úrovně.
registrovaný uživatel CART 
30.10.2017 (14:59)  
Užil jsem si včerejšek hezky naplno s kufry a dítětem Bohumín-Praha 7,5 hodiny, a musím říct, že fakt nezávidím vlakovým četám ani dispečerům, dnes ráno bylo určitě mnoho nových šedivých vlasů. Nicméně zvládli nejspíš maximum.

Ale je spousta věcí, které lze udělat v předstihu, aby vše běželo plynuleji a klidněji pro všechny zúčastněné.

Například přehledně označené nástupní/výstupní zóny pro náhradní autobusovou dopravu a směrovky k nim i od nich, ne jako v Olomouci, kde se cestující o tom, že mají projít podchodem na opačnou stranu nádraží, dozvídali stylem jedna paní povídala, a stejně tak vystupující z autobusů neměli sebemenší tušení, jakým směrem mají jít k nádraží. Načež se prodírají dva nervózní davy proti sobě.

Plus pokud možno takové zóny, kde se nemusí autobus otáčet na pětníku v davu čekajících (opět Olomouc).

Dále větší spolupráce dopravců - v Zábřehu stál poloprázdný Jančura, a čekal pravděpodobně x dalších desítek minut "na lidi z Košic", zatímco mohl vyjet na Prahu se zákazníky všech dopravců, a "lidi z Košic" by odvezly ČD soupravami, které by mezitím dorazily od Prahy, apod...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko