..: Silný vítr komplikoval železniční dopravu :..

Česko — Silné poryvy větru způsobovaly po celý včerejší den řadu mimořádných událostí, které měly různé vlivy na chod železniční dopravy v rámci Česka i Evropy. Zatímco někde se jednalo pouze o popadané stromy na trati, k jejichž uklizení došlo v průběhu několika hodin, jinde pády stromů na trať paralyzovaly veškerý provoz a spolu s poruchami trakčního vedení znemožnily jízdu vlaků na několika bodech tranzitních koridorů v ČR. Větrná smršť způsobila zastavení provozu na trati Praha - České Budějovice, kde popadané stromy v průběhu dne zcela znemožnily provozování drážní dopravy v úseku z Prahy do Veselí nad Lužnicí. Náhradní doprava za vlaky nebyla po velkou část dne zavedena, situace se zlepšila až ve večerních hodinách.

Nesjízdné byly také úseky z Havlíčkova Brodu do Kolína, z Tanvaldu do Liberce a z Liberce do Děčína. Mezi Olomoucí a Červenkou byla situace natolik vážná, že došlo u některých vlaků k odklonům přes Brno, Břeclav či přes Šumperk a Uničov. Zrušeny byly také téměř všechny rychlíky Pardubice - Liberec a opačně, kvůli povětrnostním podmínkám bez náhradní autobusové dopravy. Provoz byl na krátký čas zastaven také v úseku Řečany nad Labem - Pardubice. Mnoho vlaků bylo odřeknuto či spojeno s jinými, zpoždění dosahovala i několika set minut. Některé své spoje odřekl soukromý dopravce Leo Express, nemožnost odklonů některých vlaků dopravce Regiojet tak způsobila více než čtyřsetminutová zpoždění žlutých vlaků.

V průběhu dnešní dne se situace vesměs stabilizovala, v tuto chvíli je vedeno celkem 16 mimořádností, převážně na regionálních tratích, na některých z nich je stále vedena náhradní autobusová doprava.

Vážení čtenáři, omluvte, prosím, formát článku. V průběhu včerejšího dne nebyl k dispozici žádný redaktor, který by se mimořádným událostem věnoval a při včerejší provozní tísni nebylo možné psát aktuality ani z terénu, kde se někteří členové redakce vyskytovali a podíleli se na operativním zajišťování provozu některých vlaků v rámci mimořádné události. Děkujeme za pochopení.

Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 30.10.2017 (12:42)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
Registered user CART 
03.11.2017 (15:42)  
M - to máte samozřejmě pravdu, ale když jednou za x týdnů vezete dítě na prodloužený víkend k babičce, tak je blbé mu z toho třetinu useknout. :) A ano, samozřejmě by šlo zůstat do pondělí (za předpokladu, že by to v pondělí už jelo, což tak jisté nebylo), ale to není jen omluvenka, to je i narychlo dovolená, odvolávání služebních cest, apod... Není to samozřejmě nemožné, ale je to komplikované.
Tak jako tak byl můj příspěvek čistě věcný, že jsou špatně volené a značené nástupní zóny NAD, a že haprovala komunikace mezi dopravci. Na tom nic nezmění ani kdyby jela těch cestujících jen polovina - pořád budou v té Olomouci bloudit, a pořád budou nastupovat v úzké uličce mezi zaparkovanými auty. :)
Registered user M 
02.11.2017 (18:46)  
CART - ano, bylo by nejlepší vůbec nejet, ale to těžko vysvětlíte ve škole, kde to dítě musí další ráno být, že...

Napadají mne dokonce dvě možná řešení
- Jet v sobotu a nezmeškat absolutně nic
- Jet v pondělí a na pondělí napsat omluvenku (dítě mělo žaludeční nevolnost). Počítám, že to v rámci školní docházce nebude jediný vynechaný den...
02.11.2017 (18:33)  
Ze všeho nejvíc mě pobavil jistý cestující, který komentoval situaci ve zprávách na ČT těmito slovy:
"České dráhy nevěděly, že tato situace nastane a nemohly náhradní dopravu zajistit dopředu..."
Tento člověk zřejmě naprosto přesně věděl, kde který strom spadne a co se kde bude dít. Takového chytráka bych posadil na pracoviště dispečera k telefonu a může veškerou dopravu řídit sám, když o ní tolik ví...
Registered user CART 
01.11.2017 (13:51)  
ALEŠ LIESK - nikde jsem ani slovem neřekl, že mám nějaký patent na rozum, a že se stavím do role generála. Kritizuji absenci směrovek na NAD, co je na tom špatného? Méně machrovat a více číst by to chtělo...
Registered user Dale Cooper  mail  
31.10.2017 (23:39)  
Aleš Liesk.: To jste se klidně mohl zeptat v Třebové hostinskýho v nádražní hospodě, ten měl stejné informace jako vedoucí jídelního vozu.
Probůh, a takovouhle historkou se tu ještě chlubíte?????

Asi podle logiky "ta paní je ve vlaku, protože je šotouš a lepší zábavu na víkend nenašla"... Měl se zeptat ještě na počtě, třeba by věděli o něco víc než hospodský :-))
31.10.2017 (17:58)  
kde to dítě musí další ráno být, že
Pokud by nezabrala omluvenka "stromy přes koleje, vlaky nejezdily", tak by určitě zabralo jet domů už v sobotu (protože ta pohroma nepřišla zčista jasna, ale už několik dní na ní meteorologové upozorňovali).

Vedoucí jídeláku co se jí ptám zda pojedou na Olomouc nebo odklonem čučí jak vyoraná myš,
To jste se klidně mohl zeptat v Třebové hostinskýho v nádražní hospodě, ten měl stejné informace jako vedoucí jídelního vozu.
Probůh, a takovouhle historkou se tu ještě chlubíte?????

No a jinak povšechně - po bitvě každej štotouš ministrem dopravy. Ví, jak SE TO MĚLO udělat, co kudy poslat, s čím na co počkat atd.
(namátkou - poslat lidi Jančurobusem do Olomouce, přičemž nevíme, jaký byl stav silnic na Šumpersku, a co s těma lidmama pak v Olomouci. Jo a jeden vagon = 2 busy. Kolik těch busů bylo k mání? Dva? Tři?)
Achjo.
31.10.2017 (16:20)  
Je možné jezdit, ale se stanem, spacákem a zásobou jídla a pití a nikam nespěchat. Také je dobrá na cestu motorová pila. To platí pro všechny druhy dopravy, do letadla je dobrý padák, ale s tím vás vyhodí.

A pro cestu CityElefantem a podobnými vymoženostmi je dobrý multimetr a technická dokumentace.
Registered user JK ml. 
31.10.2017 (15:03)  
Dale Cooper: Jestli to bylo myšleno na můj příspěvek....Pak bych se za (vždy) funkční spojení průvodčí vlaku-dispečerský aparát velmi přimlouval, bez toho se organizování dopravy "v krizi" neobejde... A moje poznámka na CDP Přerov....No inu není tomu dávno co právě v Přerově byli evropská špička v discíplíně "Improvizace v dopravě při rozvratu systému" jenže to měla tehdy ještě unitární dráha peníze na placení informátorů v podchodech, regulérní venkovní výpravčí a podobně.... A samozřejmě relevantní poznámka o tom, že jsme neměli vůbec někam jezdit a už vůbec ne s dětma. Já vím...No...Inu dostanete dovolenou bo čt pá prázdniny a manželka učitelká má v tyto dny povinné školení...S předstihem teda vyjednám návštěvu s dětma u bráchy v Roudnici zas po roce s tím že ať se manželka školí:-) ...V sobotu Zubrnický skanzen s motoráčkem odložit ani přeložit již nelze = příště by znamenalo prakticky na jaře....a v neděli před obědem domů, byl jsem si vědom možnosti, že i když Roudnicí to nejlepší prošlo v noci so/ne a ráno byly na celé síti sždc zhruba tak řádově tři závažné výluky způsobené vychřicí a k tomu problémy v Německu, tak že se to může sesypat jak domeček z karet během okamžiku...nedopadli jsme zdaleka nejhůř proti tomu nic nenamítám....
Registered user CART 
31.10.2017 (12:35)  
M - ano, bylo by nejlepší vůbec nejet, ale to těžko vysvětlíte ve škole, kde to dítě musí další ráno být, že...
Registered user Dale Cooper  mail  
31.10.2017 (10:44)  
Já 1: No a? To měla mít pro jízdu vlakem písemnou žádost podepsanou třemi šotouši a s razítkem přednosty stanice?
Jasně, blbka, ale takoví holt lidé byli, jsou a budou. Nelze než se s tím smířit.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2017 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko