Varšava — Po nedávném ohlášení nákupu 71 jednotek Stadler Flirt a s tím souvisejícího vyřazování nemodernizovaných jednotek řady EN57 začal polský dopravce Koleje Mazowieckie, operující v Mazovském vojvodství, nabízet první jednotky k prodeji. Prozatím se jedná o patnáct souprav – v případě čtrnácti jednotek se jedná o typ EN57-1900, tedy poslední sérii, která se vyznačuje především odlišným tvarem skříně, která je oproti předchozím sériím hranatá. Patnáctá souprava, určená k prodeji, pak nese označení EN57-1000, jedná se tedy o klasickou soupravu EN57, kterých vzniklo v letech 1962 až 1990 přes 1350. Inovované jednotky EN57-1900 byly vyrobeny v letech 1990 až 1992 a souprava EN57-1000 pochází z roku 1974.
Všechny jednotky jsou plně provozuschopné, mají čalouněná sedadla, stojany na jízdní kola a vizuálně-akustický informační systém. Termín pro podání nabídek je 14. listopad letošního roku. 31. května letošního roku byla dopravci předána poslední modernizovaná jednotka typu EN57AL, přičemž s modernizacemi se již dále pokračovat nebude a zbylých 39 nemodernizovaných jednotek bude v průběhu let postupně odprodáno. Podrobnosti o všech patnácti soupravách, které jdou na prodej v tuto chvíli, jsou uvedeny v následující tabulce.
č. | číslo jednotky | rok výroby | stav | proběh od poslední opravy (km) |
platnost průkazu technické způsobilosti |
umístění |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | EN57-1934 | 1991 | provozní | 311 820 | 6. 7. 2019 | MNG |
2 | EN57-1904 | 1991 | provozní | 258 634 | 20. 11. 2019 | MNO |
3 | EN57-1905 | 1991 | provozní | 253 517 | 29. 12. 2019 | MNO |
4 | EN57-1939 | 1992 | provozní | 289 371 | 14. 9. 2019 | MNG |
5 | EN57-1901 | 1991 | provozní | 258 124 | 21. 12. 2019 | MNO |
6 | EN57-1907 | 1991 | provozní | 241 920 | 12. 1. 2020 | MNO |
7 | EN57-1942 | 1992 | provozní | 286 092 | 29. 9. 2019 | MNG |
8 | EN57-1913 | 1991 | provozní | 245 072 | 19. 2. 2020 | MNO |
9 | EN57-1812 | 1990 | provozní | 192 548 | 13. 8. 2020 | MNO |
10 | EN57-1785 | 1990 | provozní | 233 431 | 5. 2. 2020 | MNG |
11 | EN57-1910 | 1991 | provozní | 214 040 | 28. 4. 2020 | MNO |
12 | EN57-1811 | 1990 | provozní | 195 930 | 20. 7. 2020 | MNO |
13 | EN57-1799 | 1990 | provozní | 224 297 | 18. 3. 2020 | MNO |
14 | EN57-1914 | 1991 | provozní | 194 514 | 28. 5. 2020 | MNG |
15 | EN57-1000 | 1974 | provozní | 175 795 | 8. 11. 2020 | MNT |
Zdroj: Rynek kolejowy
1 2 | Zpráv na stránku: |
Zase na druhou stranu koupit tohle retro pro Bechynku by nebylo od věci, proti tomu, co tam jezdí, by byl pokrok.
Myslím, že @M 474 003 zvažoval dosazení laminátových čel a nízkopodl. vozu v rámci provozování kvalitního humoru. :)
Doufám že tyto letité stroje najdou domov v potřebných zemích třetího světa, a nikoliv např. jako náhrada známých moravských "vysokopodlažních panťáků" . :)
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.