..: Koleje Mazowieckie prodávají jednotky EN57 :..

EN57 KM Sluneční Varšava — Po nedávném ohlášení nákupu 71 jednotek Stadler Flirt a s tím souvisejícího vyřazování nemodernizovaných jednotek řady EN57 začal polský dopravce Koleje Mazowieckie, operující v Mazovském vojvodství, nabízet první jednotky k prodeji. Prozatím se jedná o patnáct souprav – v případě čtrnácti jednotek se jedná o typ EN57-1900, tedy poslední sérii, která se vyznačuje především odlišným tvarem skříně, která je oproti předchozím sériím hranatá. Patnáctá souprava, určená k prodeji, pak nese označení EN57-1000, jedná se tedy o klasickou soupravu EN57, kterých vzniklo v letech 1962 až 1990 přes 1350. Inovované jednotky EN57-1900 byly vyrobeny v letech 1990 až 1992 a souprava EN57-1000 pochází z roku 1974. 

Všechny jednotky jsou plně provozuschopné, mají čalouněná sedadla, stojany na jízdní kola a vizuálně-akustický informační systém. Termín pro podání nabídek je 14. listopad letošního roku. 31. května letošního roku byla dopravci předána poslední modernizovaná jednotka typu EN57AL, přičemž s modernizacemi se již dále pokračovat nebude a zbylých 39 nemodernizovaných jednotek bude v průběhu let postupně odprodáno. Podrobnosti o všech patnácti soupravách, které jdou na prodej v tuto chvíli, jsou uvedeny v následující tabulce.

Přehled elektrických jednotek EN57 nabízených k prodeji. Zdroj: Koleje Mazowieckie
č. číslo jednotky rok výroby stav proběh od
poslední opravy (km)
platnost průkazu
technické způsobilosti
umístění
1 EN57-1934 1991 provozní 311 820 6. 7. 2019 MNG
2 EN57-1904 1991 provozní 258 634 20. 11. 2019 MNO
3 EN57-1905 1991 provozní 253 517 29. 12. 2019 MNO
4 EN57-1939 1992 provozní 289 371 14. 9. 2019 MNG
5 EN57-1901 1991 provozní 258 124 21. 12. 2019 MNO
6 EN57-1907 1991 provozní 241 920 12. 1. 2020 MNO
7 EN57-1942 1992 provozní 286 092 29. 9. 2019 MNG
8 EN57-1913 1991 provozní 245 072 19. 2. 2020 MNO
9 EN57-1812 1990 provozní 192 548 13. 8. 2020 MNO
10 EN57-1785 1990 provozní 233 431 5. 2. 2020 MNG
11 EN57-1910 1991 provozní 214 040 28. 4. 2020 MNO
12 EN57-1811 1990 provozní 195 930 20. 7. 2020 MNO
13 EN57-1799 1990 provozní 224 297 18. 3. 2020 MNO
14 EN57-1914 1991 provozní 194 514 28. 5. 2020 MNG
15 EN57-1000 1974 provozní 175 795 8. 11. 2020 MNT

Zdroj: Rynek kolejowy


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 29.10.2017 (11:04)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Polsko


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Hepik  mail  
29.10.2017 (18:49)  
M 474 003: Ano, tady se řeší Dřevolino a jeho další osudy. Co s tím má společného na této diskuzi dnešní situace v SŽDC?
29.10.2017 (17:18)  
Tady se řeší Dřevolino, ale že je dnes celá síť SŽDC v rozkladu a náhradní autobusová doprava není zavedena, to nezajímá nikoho.
registrovaný uživatel plexi 
29.10.2017 (16:43)  
Jaká je cena? Jednu bych si koupil... :-D
29.10.2017 (15:22)  
Ve kterých zemích třetího světa je 3000V=?
29.10.2017 (15:21)  
Jenomže zde je mnoho jedinců, kteří mi dávají mínus ze zásady, aniž by četli mojí komentář, jenom vidí M474.
29.10.2017 (15:13)  
Narážel jsem na nepovedenou rekonstrukci ReioNovaTrio, pokud to mínusáci nepochopili.

Zase na druhou stranu koupit tohle retro pro Bechynku by nebylo od věci, proti tomu, co tam jezdí, by byl pokrok.
registrovaný uživatel José 
29.10.2017 (14:01)  
> Máte pravdu, ten vložený vůz jako nízkopodlažka by byl prima

Myslím, že @M 474 003 zvažoval dosazení laminátových čel a nízkopodl. vozu v rámci provozování kvalitního humoru. :)

Doufám že tyto letité stroje najdou domov v potřebných zemích třetího světa, a nikoliv např. jako náhrada známých moravských "vysokopodlažních panťáků" . :)
29.10.2017 (13:25)  
Bývám ve Varšavě často na delší dobu(a zrovna i teď jsem), takže možností se svézt Kolejemi Mazowieckými jsem měl zatím dostatek, tyhle rekonstruovaná ENka mají např. směr Piaseczno - Radom, interiér je k nepoznání oproti starým NKám! Máte pravdu, ten vložený vůz jako nízkopodlažka by byl prima, na druhé straně ale je na něm celá hnací soustava, což může takovou předělávku "bedny" ztížit. Co ještě je problém...Na delší trasu už může být při návalu problém WC, která jsou jen v čelních vozech! U tříčlenní jednotky by to ovšem tak nevadilo, kdyby to byl otevřený interiér jak např. u našich Regio- nebo InterPanterů....anebo také u polských tříčlenných Newag "Impulsů" (u pětičlenných 45WE už to bude běh přes soupravu ....Pomyslel jsem totiž o tom při zmínce zde v Polsku o tom, že Koleje Dolnośląskie koupily od Newagu právě ty pětičlenné - a hodlají s nimi jezdit také do Lichkova a posléze do Ústí n.O. (Wrocławské PKP PR se totiž omezily na Międzylesie jen s 3 páry ENek, celou řadu spojů přebírají Koleje Dolnośląskie, ty mají již 6 párů do Lichkova, ale návaznost na ČD vidím, že se v části z nich vůbec nepovedla, v části to je jakžtakž OK). Tady ty pětičlenné Impulsy mají Koleje Mazowieckie hlavně na směr Pruszków - Skierniewice (70 km). Stadlery hodně nasazují zase např. na směr Siedlce.
29.10.2017 (12:30)  
Předpokládám, že ČD budou jeden z prvních zájemců. Dosadí laminátová čela a prostřední vůz upraví jako nízkopodlažní. Jednotka z roku 1974 bude ponechána v původním stavu a výzbroj bude přepojena na 1500V.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko