..: Kosovské železnice se potýkají s problémy :..

 2640.003, 9.4.2017, Priština/Prishtinë, foto: Petr Jetelina Priština — Kosovo je jedním z nejmenších států Evropy nacházející se na Balkáně a zároveň i nejmladším, který vyhlásil svou jednostrannou nezávislost na Srbsku 17. února 2008. Do povědomí světa se země, bohužel, dostala kvůli krvavé nacionalistické válce plné nenávisti na obou válčících stranách. Přesto i zde po válce začala opět fungovat železniční doprava, která na tom v tomto roce není příliš dobře. Pokud jste pravidelnými čtenáři ŽelPage, jistě jste zahlédli cestopis Navštivte Kosovo, který popisoval aktuální situaci železniční dopravy v dubnu 2017. Od té doby však nastalo několik nepříliš radostných změn.

Dne 31. 7. 2017 společnost Trainkos oznámila téměř kompletní zastavení osobní dopravy ve své režii, které nastalo 3. 8. 2017. Utichnul provoz na trati Prishtinë – Pejë a Fushë Kosovë – Hani i Elezit. Společnost argumentuje nedostatečným financováním ze strany Ministerstva infrastruktury Republiky Kosovo. Dle slov firmy za šest let prodělala více než pět milionů eur a další financování provozu z vlastních zdrojů je již neúnosné. Jediným osobním vlakem v celém Kosovu pak zůstal jediný pár vlaků Prishtinë – Skopje, který je vládou dotován ve výši 500 000 eur ročně. Vlak v této podobě je však veden pouze papírově, v pohraniční stanici Hani i Elezit bylo nutno přestoupit do makedonské soupravy. Problémem bylo, že makedonská strana (МЖТ) vlak na svém území v létě nevypravovala, avšak dle informace od čtenáře dne 1. 10. mezistátní vlak opět jel. Dva páry vlaků Kraljevo – Kosovska Mitrovica sever pak v režii Železnice Srbije zůstávají v provozu beze změn.

Dne 5. 10. se však objevila pozitivní zpráva o obnovení provozu Prishtinë – Pejë. Prozatím bude vypraven jeden pár vlaků, na který budou nasazeny zakoupené ojeté vozy Silberlinge z Německa, které prošly opravou v Srbsku. Dopravce chce cestující do vlaků přilákat i nabídkou wifi připojení. Další zajímavostí je také nedávný příchod druhého kosovského železničního dopravce Railtrans, který s pomocí dvou lokomotiv Faur, zakoupených v Bulharsku, bude zajišťovat část přepravy niklové rudy z dolu u města Drenas.

Zdroje: TrainKos; Railjournal


Petr Jet (intelpetr) | 22.10.2017 (22:06)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Jízdní řád

Weitere aus Evropa


Registrierter Benutzer Keprt 
24.10.2017 (8:49)  
23.10.2017 (21:03)  
Mně se hrozně líbí ta tvoje fotka co tam máš nahoře. Má atmosféru a dobře vystihuje, jak to tam vypadá… fakt pěkná..
24.10.2017 (21:34)  


Díky Honzinusi.
23.10.2017 (11:35)  
Byl jsem tam týden před Werkim, v obou ze dvou pokusů o svezení Makedonci vlak na hranici nevypravili. V pokladně ani na informacích o tom, zda to pojede nic netušili - je potřeba se jít zeptat na perón výpravčího. Z Hani i Elezit ale motorák na Prištinu jel.
Registrierter Benutzer Werkie  mail  
22.10.2017 (22:36)  
K vlaku z Pristiny do Skopje, podobné informace jsme měli taky a potvrdili nám je i nějací zahraniční cestovatelé, které jsme potkali v Pristine, ale s tím úplným zastavením z Makedonské strany to není pravda. Jeli jsme 1.10. a museli jsme na hranici přestupovat, ale vlak jel. Podél trati na Makedonském území byla spousta popadaných stromů, tak jestli to nebylo jen dočasné přerušení.

Tady je fotka z přestupu:
https://photos.app.goo.gl/vqdtNNPP52dytql72
22.10.2017 (22:49)  


Díky za zkušenost z místa, ten makedonský vlak zapracujeme! Je dobře, že to úplně nepadlo.

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko