..: Koleje Mazowieckie objednaly 71 jednotek Stadler Flirt :..

EN57 KM Sluneční Varšava — Polsko již dávno není síť nefunkčních železnic a množství archivních kousků v řadách kolejových vozidel. Alespoň tedy ne v okolí Varšavy, kde operující dopravce Koleje Mazowieckie objednal 71 jednotek Stadler Flirt. Ty zcela nahradí nerekonstruované vlaky EN57, které jsou i přes rozsáhlý a velmi moderní park kolejových vozidel tohoto dopravce ještě stále v provozu v okolí varšavské aglomerace. Ve výběrovém řízení vyhrál Stadler nad výrobci Pesa či Newag a dodávky budou probíhat od konce roku 2018 po rok 2022. Šest pětivozových souprav dopravce obdrží jako první, následovat bude deset dvouvozových a poté dojde na zbývajících 55 pětivozových souprav. Koleje Mazowieckie jsou ve stoprocentním vlastnictví Mazovského vojvodství a vozový park tohoto dopravce, působícího na většině tratí v tomto vojvodství, čítá krom 236 jednotek také 19 motorových vozů, 26 elektrických lokomotiv a 59 dvoupodlažních vozů.

Zdroj: Railjournal, Wikipedia


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 22.10.2017 (10:03)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Polsko


22.10.2017 (18:14)  
EN 57 se už delší dobu stahují, i když pořád jsou ještě vidět na nejkratších trasách. Nahrazují je postupně Newag "Impulsy" (hlavně ve Varšavě a kolem), Elfy EN76 Pesy....a Stadlery jsou vidět už několik let, ty přibývají. Krom starých "kyblíků" EN57 ještě jezdí rekonstruované značně modernizované EN57. A ještě pak soupravy patrových vozů z Německa s lokomotivou "push-pull", ale ty už mají hlavně na směr z Varšavy na Radom, tolik vozový park Kolejí Mazowieckých. Newagácké Impulsy koupily také Dolnoslezské Dráhy (Koleje Dolnośląskie), a měly by se objevit z Wrocławi do Międzylesie a i Lichkova. Na krátké trasy jsou newagýcké "Impulsy" vyhovující, ale na dlouhé trasy, pokud pětičlenné - tam může být nepříjemnost s WC: Jsou jen v předku nebo v zadním voze soupravy, což na dlouhých trasách a při návalu není zrovna šťastné. Stadlery je dobrá volba. Jízdní vlastnosti i komfort vcelku dobrý i na delší trasy
dopisovatel nebo člen ŽP stoupa  mail  
22.10.2017 (10:14)  
? Zeby díky dodávkám od Stadler zanikalo dalsí "technické museum" - Kyblik?

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko