..: Nizozemské dráhy představily jednotku Sprinter New Generation :..

NS_SNG, foto: Quintus Vosman Nizozemsko — Do masivní obnovy železničního parku se nedávno pustily nizozemské železnice, známé pod zkratkou NS. Zatímco předchozí objednávky na moderní soupravy čítaly 58 jednotek Stadler Flirt a 79 souprav pro vlaky IC, poslední objednávka byla poněkud obsáhlejší - hned 118 souprav od španělského výrobce CAF, typové řady Civity. Přibližně po měsíci od dodání poslední soupravy Stadler Flirt byla před několika dny představena první jednotka od výrobce CAF, zvaná Sprinter New Generation.

Jednotky byly poptávány ve dvou konfiguracích, 68 třívozových a 50 čtyřvozových souprav, které budou u nizozemských železnic označeny řadou 2300, respektive 2700. Výrobci po nedávných problémech se soupravami V250 Albatros dnes mnohem více záleží na kvalitě zpracování jejich nových kolejových vozidel a tak se v továrně firmy CAF ve španělském městě Beasaín nachází tým zaměstnanců nizozemských železnic, který dohlíží na výrobní procesy a dodávané komponenty. Kontrakt mezi NS a CAF byl oznámen v prosinci 2015 a jeho hodnota činí 510 milionů EUR. Jednotky jsou vybaveny inteligentním osvětlením, které se přizpůsobuje okolnímu světlu, WiFi připojením k internetu, zásuvkami pro napájením drobných spotřebičů, USB porty a několika dělenými odpadkovými koši pro recyklaci. S nasazením těchto souprav se zpočátku počítá v okolí Amsterdamu, Hoornu a Haagu, přičemž zatímco první jednotky pouze doplní vozový park, pozdější dodávky pak nahradí starší soupravy SGMm Sprinter, vyráběné v letech 1975 - 1983.

Interiér druhé třídy, foto: Quintus VosmanInteriér první třídy, foto: Quintus Vosman

Zdroj: Railjournal


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 21.10.2017 (12:59)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Nizozemsko


26.10.2017 (12:18)  
Ach jo, ten interiér...
Sedačky skoro jak v metru, miniaturní stolečky a poličky tak nanejvýš na kabelku.
Je pravda, že v Nizozemí funguje i dálkovka tak trochu jako S-Bahn (v aglomeracích jezdí podobně často), ale nic se nemá přehánět. A tyhle drobnosti nestojí navíc prakticky nic.
Já k NS vzhlížím z pohledu jízdního řádu a zapojení do celostátní tarifní integrace (https://www.ns.nl/en/travel-information/traveling-with-the-ov-chipkaart), tak mě ty interiéry dost zaskočily.
25.10.2017 (21:08)  
Tak já myslím, že CAF, jako výrobce není tokový šmudla, jako AnsaldoBreda, kterou její způsob jednání snad i položil. CAF se poměrně dobře osvědčil a docela se prosazují i ve Skandinávii, kde měly výrobky AnsaldoBreda problémy (třeba po BM72 si NSB od AB již nic neodebralo).

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko