..: Leo Express míří do Polska :..

LEO Express 480.001 FLIRT DC, v plné rychlosti na zkušebním okruhu, foto: Juraj Kováč Praha/Krakov — Již několik let jsme čas od času slýchali, že český soukromý železniční dopravce Leo Express má v plánu vstoupit se svými vlaky na polský trh. To se teď stalo skutečností. Leo Express se stal prvním zahraničním dopravcem, kterému se podařilo vstoupit na tamější železniční trh a tím prolomit monopol. Od polského Úřadu železniční dopravy (UTK) získal povolení pro provoz dálkových vlaků na trase Praha – Krakov. Podle zprávy polského UTK by měl vlak vyjíždět v 16.10 z Prahy a do Krakova přijíždět ve 22.30. Na zpáteční cestu by se měl vydat ve 4.30 s příjezdem do českého hlavního města v 11.39.

Otevřená budoucnost

I přes rostoucí trend železniční dopravy dosahuje Polsko v přepočtu sumy jízd na obyvatele úrovně pouze 50 % v porovnání s některými jinými evropskými zeměmi. Zvrátit tento trend by tedy mohlo konkurenční prostředí, které bude pro Polsko něčím zcela novým. Samotný Leo Express má záměr vytvořit v regionu střední Evropy dobře propojenou síť přeshraničních spojů, která bude kombinovat železniční, autobusovou a také door to door dopravu pomocí malých autobusů. Dopravce vidí také velký potenciál v mezinárodní železniční dopravě. Jistou zajímavostí může být, že Leo Express rozšiřuje své služby a linky i přesto, že po mimořádné události v Přerově disponuje na přechodnou dobu pouze čtyřmi jednotkami.

Zdroj: Zdopravy.cz, Rynek Kolejowy


Tomáš Kříž Poslat mail autorovi | 18.10.2017 (14:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Dopravci

Ďalšie z regiónu Evropa


19.10.2017 (0:25)  
První vlaštovka ještě jaro nedělá, ale vítejme ji! S LEO Expresem jsem jel jednou loni z Varšavy, spojení Bus do Bohumína/dále vlak, ale ten bus neměl zřejmě dobře spočtenou rezervu - na úrovňové světlem řízené křižovatky u Katovic a přímo fatální povrch rychlostní silnice S1 Varšava - Katovice, zvláště na úseku přes lodžské vojvodství. A vlak v Bohumíně nakonec ujel... A pak určitý dogmatismus, pokud jde o zastavování aspoň některého spoje ve Východních Čechách také jinde než v Pardubicích, např. v Č. Třebové, nebo Ústí n.O. Jezdím do Varšavy často, a i velkou část roku jsem v Polsku, a rozhodně bych uvítal každou dobrou alternativu. V současné době jezdím z Varšavy spojem ČD EC116/117 "Prahou", a důvod k nespokojenosti žádný. V každém případě bych vítal spojení z českých krajů do Wrocławi, to po pár let zajišťoval dobře pár Sp "Glacensis" z Pardubice via Ústí n. O. - Lichkov - Międzylesie - Kladsko, to však předělali na zastávkový vlak, přervali přípoj do/z Prahy, roztrhali přestupy...Pak samozřejmě by zlepšení za čas mělo přijít přes Meziměstí- Wałbrzych, z Wałbrzycha do Wrocławi opravili trať, a dokonce tudy jede pár pendolin Varšava - Jelení Góra a zpět, zbývá oprava úseku Meziměstí - Wałbrzych, kde měli napsoled 20 km/h...Což tohle by nebylo téma pro LEO či RagioJet? Zlepšily se hodně oproti minulosti vnitropolské trasy mezi hlavními centry (Pendolino teď z Varšavy do Wrocławi má 3 a půl hodiny, jezdí po CMK po křižovatku tratí u Włoszczové, a pak dále Częstochowa-Stradom - Lubliniec - Opole. Ještě před pár lety se jelo 6 hodin, pokud dobře. Zrychlila se značně i trasa přes Lodž, na které jezdí teď DARTy (i když tahle trasa via Lodž - Kalisz - Ostrów Wlkp. vždycky byla pomalejší...rekonstrukce prodělala trasa Varšava - Lodž a lodžská nádraží ...dále ještě bude hodně práce)...Pokud zmiňuji Wrocław hlavně z Prahy a českých krajů, v každém případě je to důležitý uzel, a hlavně z Čech pro trasy přes Poznaň na Balt, do Gdaňska-Sopot-Gdyně, a vůbec na směr Piła - Kolobřeh, kam přes Wrocław vede nejkratší trasa...Co na to ČD i LEO, i RegioJet?
18.10.2017 (17:04)  
Comar: dopravce... si nepořídí moderní vlak, když s ním nemůže nalítat patřičné kilometry

Svatá pravda. A platí to i pro nákladní dopravu. Vlak, který čumákuje se zbožím kdesi a onde několik hodin, nemá vlastně důvod vyjet. Nevydělal by si na sebe.
registrovaný užívateľ comar 
18.10.2017 (15:16)  
Zvrátit tento trend by tedy mohlo konkurenční prostředí

Zvrátit tento trend může pouze lepší infrastruktura. Dokud budou na hlavních tratích nekonečné PJ 40km/h, tak nebudou atraktivní jízdní doby a nebudou ani kvalitní vozidla, protože dopravce - ať už státní nebo soukromník - si nepořídí moderní vlak, když s ním nemůže nalítat patřičné kilometry (za které by vybral od cestujících jízdné).

Posledních pár let se sice staví hodně, ale pořád toho mají ještě hodně před sebou.

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko