Vídeň — Výběrové řízení na dodávku sto šedesáti osobních vozů pro rakouské dráhy po stažení námitek firmy Siemens opět pokračuje. ÖBB se rozhodly vypsat tendr na dodání vozů pro rychlost 200 km/h, ze kterých vznikne osm denních a třináct nočních souprav s plánovaným nasazením na současné vlaky EuroCity a EuroNight (Nightjet). Důvodem jsou především požární předpisy pro provoz vlaků v Itálii chystané na rok 2021, které současný vozový park rakouských drah splnit nedokáže. Rakouské železnice ale nedlouho po zahájení výběrového řízení změnily specifikaci rámcové smlouvy, což se nelíbilo konstrukčnímu gigantu Siemens, který svými námitkami zastavil celý proces.
Výrobce by totiž po změnách požadavků nepochodil s původně nabídnutými vozy, vycházejícími z konstrukce Viaggio Comfort (např. RŽD WLABmz) s ocelovou skříní. Počátkem října ale Siemens námitky stáhl a výběrové řízení se opět rozběhlo. Podle médií bylo mezi dvěma nejvýznamnějšími konkurenty v tomto výběrovém řízení, společností Siemens a Bombardier, dosaženo kompromisu. Bombardier dle návrhu plánoval dodat vozy s hliníkovou skříní, přičemž některé komponenty měly být dodány od čínského výrobce kolejových vozidel CRRC. Dle tiskového mluvčího rakouských drah jsou výsledky výběrového řízení očekávány do konce letošního roku.
Zdroj: Railway Gazette
A doufám, že některý z českých dopravců (nejlépe České Dráhy) využije příležitosti a nakoupí Bpmz 73!
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.