..: Rozvoj spojení Oděsy a Kišiněva :..

D1M CFM, foto: traffic.od.ua Oděsa — Nedávno obnovené spojení Oděsy a Kišiněva slaví úspěch. O jeho rozšíření a nasazení moderních vozidel rozhodli zástupci drah obou zemí za účasti předsedy oděské regionální správy Maksima Stepanova a zástupců EUBAM (mise EU pro rozvoj regionů na hranicích Moldávie a Ukrajiny). Pro začátek dojde pouze k nasazení moderní motorové jednotky moldavských železnic, v dlouhodobém horizontu (teoreticky už od příštího jízdního řádu) dojde i ke zvýšení frekvence tohoto spoje, který spojuje Kišiněv s významným ukrajinským letoviskem a přístavem doposud dvakrát až třikrát týdně. Motorová jednotka D1M byla z původního „Ganzu“ zásadně modernizována v roce 2012 v počtu 5 kusů pro moldavské železnice, které je využívají jak pro vnitrostátní dopravu, tak na mezinárodní spoj do rumunského Iasi. Tato čtyřidílná jednotka disponuje celkem 265 místy k sezení a kromě klimatizace a kamerového systému nabízí také wifi připojení k internetu.


Současný vlak, skládájící se z motorové lokomotivy a čtyř vozů s místy k sezení, zvládá ujet tuto trasu za více než čtyři hodiny. Motorová jednotka D1M má jízdní dobu zkrátit na prozatím čtyři hodiny, nicméně výhledově se plánuje zkrácení cestovního času na tři a půl hodiny, mj. přesunutím celní a pasové kontroly ze stanice do vlaku, čímž se ušetří jinak nutný postoj na hranicích. „V létě se cestující dostanou bez přestupu k moři, v zimě bude bezpečnější i pohodlnější cestovat v této trase vlakem. Bezvízový režim, který umožní Ukrajincům cestovat do Rumunska je také jedním z mnoha dalších předností tohoto spojení,“ prohlásil Stepanov. Na programu schůze byla také myšlenka spojit vlakem Oděsu a Rumunsko. Toto spojení je však nejjednodušší a nejkratší přes Reni a Galati, avšak trať spojující Moldávii a Rumunsko v těchto místech byla zrušena v roce 1997.

Zdroj: CFTS


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 27.7.2017 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Ukrajina


registrovaný uživatel Rikin  mail  
05.09.2017 (23:38)  
V říjnu chceme jet trasu Praha - Budapešť - Bukurešť - Kišiněv - Vinnica - Praha. Nemáte někdo zajímavé informace?
registrovaný uživatel Etienne  mail  
04.08.2017 (6:58)  
Walbrzych: maršrutek (o autobusech nemůže být řeči) jezdí dost, z Oděsy do Kišiněva některé mimo Tiraspol, některé přes něj. Návštěva tiraspolu se obešla zcela bez problémů. Doporučuji můj loňský článek: http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/6255-Zasla-kraska-Odesa-komunisticky-skanzen-v-Podnestri-a-jine-vychodni-zajimavosti-2-dil/
04.08.2017 (1:23)  
Etienne: Díky! Jinak podle rasp.yandex.ru/ autobusů jezdí na trase spousta v podstatě každou hodinu, JD 4–6 h, něco z toho i přes noc...
registrovaný uživatel Etienne  mail  
30.07.2017 (9:40)  
Walbrzych konečně uhodil na hlavičku, zatímco ostatní jen vaří z vody. Dlouhá jízdní doba a stěžejí problém je způsoben právě kvůli průjezdu Podněsterskem, které koná své vlastní pohraniční kontroly a cestující zde dostávají registrační lístky, i při tranzitu.
Abych odpověděl na otázku: oficiální hlášení MZV je pravdivé, ale realita není tak přísná. Při překonání Podněstersko-Moldavské hranice neprobíhá moldavská kontrola, takže vám chybí vstupní bumáška. V hotelu registraci nezajistí. Při výstupu ze země pak může nastat problém, ale v našem případě skončil přátelským upozorněním, že příště bychom se měli na úřadu registrovat... spokojili se s vysvětlením,že v hotelu nám s tím nedokázali poradit a navíc jsme byli v Moldavsku v neděli.
registrovaný uživatel CART 
28.07.2017 (14:44)  
KEPRT - tak s nákladními vlaky to nemůžeme srovnávat už vůbec.
Nicméně předpokládám, že v oblasti západní Ukrajiny (a na takhle krátké trase) asi nebude praxe "co nádraží to půl hodiny na nákup pirožek od bábušky na peróně" tak jako někde na Urale... Ale možná se pletu...
27.07.2017 (22:13)  
Díky za článek. K tomu jedna otázka: trať vede přes Podněstří a kdesi jsem četl, že zatímco ve směru do Oděsy není problém, tak v opačném směru může být problém se vstupem do "skutečného" Moldavska z Podněstří, pokud do něj člověk přijel z Ukrajiny (zřejmě proto jezdí většina autobusů jihem přes Majaky, mimo Podněstří). Stránky MZV píší:

Od 6. dubna 2006 se provádí přímo na hraničních přechodech registrace cizinců do státního registru, čímž je nahrazena dřívější přihlašovací povinnost cizince po příjezdu do místa pobytu.
Výjimku tvoří pouze cizinci, kteří přicestují do Moldavské republiky přes vnější hranici v oblasti tzv. Podněstří, kde nejsou moldavskými migračními orgány zaneseni do evidence cizinců, a nastává jim proto povinnost se do 72 hodin od přechodu hranice zaregistrovat v některé z poboček Úřadu pro migraci a azyl (spadajícího pod Ministerstvo vnitra Moldavské republiky), nebo státního podniku „CRIS Registru“ (spadajícího pod Ministerstvo informačních technologií a spojů).


Má s tím někdo zkušenost? Díky.
registrovaný uživatel Keprt 
27.07.2017 (17:49)  
CART: já tedy osobní zkušenost s postCCCP železnicemi nemám, takže vlastní téma článku neumím posoudit, ale trochu odbočím - směrem k organizaci provozu na železnici v postsovětském prostoru: aktuálně i u nás medializované nákladní vlaky Čína-Evropa mají cestovní rychlost kolem 25 km/h!! Což v reálu znamená, že ten vlak na své cestě stojí a jede víceméně stejnou dobu. Ty lodě se touhle rychlostí taky pohybují, jen to holt mají tím Indickým oceánem delší, než přes Kazachstán. Z této země ještě jeden příklad (přečteno a volně převyprávěno z ŽM): KTZ nasadily do provozu Talga, která výrazně zrychlila a zatraktivnila dopravu proti dřívějším klasickým stodolovitým vlakům. Ale ne proto, že by uháněla stepí rychleji a klopila v obloucích, ale protože jejich jízdní řád neobsahuje v každé stanici přestávku na cigáro, nákup, nevím co. Plus marketingový efekt (známe z pendolina Praha-Ostrava).
registrovaný uživatel CART 
27.07.2017 (15:36)  
3,5 hodiny jízdy na 180 km? To je takové... ehm...
27.07.2017 (8:20)  
A1A 2 s kočárovými péry???
registrovaný uživatel stoupa  mail  
27.07.2017 (6:41)  
Nádherné spojení velmi moderní motorovou kolomotivou i vozy.....:-)

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko