..: České dráhy nasazují prvního Vectrona do zkušebního provozu :..

Siemens Vectron ELL 193.220, LokoTrain, Břeclav, foto: Siemens MobilityPraha/Linz — Českým dráhám se na třetí pokus podařilo úspěšně uzavřít výběrové řízení, ve kterém poptávaly desetiletý pronájem a servis deseti kusů lokomotiv v třísystémovém provedení, s maximální rychlostí 200 km/h. Výhercem tendru se stala rakouská leasingová společnost ELL Austria GmbH s typem Siemens Vectron. Zajištění lokomotiv s těmito parametry se pro dopravce stalo fakticky nutností na základě vzájemné smlouvy s německým státním dopravcem Deutsche Bahn. České dráhy se zavázaly, že nejpozději od prosince letošního roku, se změnou jízdního řádu, budu v rámci linky Praha – Dresden – Berlin – Hamburg vypravovat na vlacích kategorie EuroCity lokomotivy schopné jízdy maximální rychlostí 200 km/h. Přínosem má být především zkrácení jízdních dob odstraněním přepřahu lokomotiv v Drážďanech a zlepšení dynamiky jízdy náhradou lokomotiv 371. Pro německého dopravce pak bude přínosem uvolnění lokomotiv řady 101 DB pro jiné potřeby. Ty dosud zajišťují trakci v delší části trasy od Drážďan do Berlína, případně Hamburku a zpět.

České dráhy již aktuálně získaly jednu lokomotivu pro zacvičení strojvedoucích. Stroj 193.270 v korporátním bílo-černo-zeleném nátěru pronajímatele ELL byl dopraven z Lince, kde má ELL své provozní pracoviště. Přeprava proběhla 19. června na vlaku Ex 1544 Matthias Schönerer s následným odstavením vectrona v prostorách vršovického depa. Lokomotiva byla po vyrobení v minulém roce zapůjčena u LTE Graz a následně maďarsko-rakouskému dopravci GySEV. Aktuálně tedy na jistý čas poslouží pro zácviky strojvedoucích, pro něž by měla postačit její maximální rychlost 160 km/h, kterou se liší od objednaných kusů, jejichž výroba v současnosti probíhá v mnichovském výrobním závodě firmy Siemens. Zácviky by mělo projít celkem přibližně 200 strojvedoucích. Přednostně 50 z dep Praha a Ústí nad Labem a dále 150 z Drážďan, Berlína a Hamburku. Od soboty 24. června jsou naplánovány zácviky českých strojvedoucích na lokomotivě 193.270 s běžnými vlaky v osobní dálkové dopravě na lince Praha — Ústí nad Labem (Cheb). Konkrétně půjde o rychlíkový oběh se spoji R 610 Karlex, R 609 Bílina, R 606 Salubia zakončený R 613 Svatava.

Dopravce před uzavřením smlouvy předpokládal částku za pronájem a servis ve výši zhruba 1,3 miliardy korun. Výsledná hodnota kontraktu je nakonec 60 milionů eur bez DPH, tedy necelé 1,6 miliardy korun podle současného kurzu. Lehčí údržbové práce na lokomotivách budou v rámci desetiletého kontraktu nejpravděpodobněji prováděny v kolínských dílnách Metrans Dyko, stejně jako v případě dalších pronájmů českým dopravcům u ELL, náročnější pak v dílnách ELL Linz.

Zdroj: České dráhy, Railcolor, E15


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 24.6.2017 (11:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Německo Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
Registered user Rabín 
25.06.2017 (11:28)  
Vlad/stoupa: moc hezke - tedy az na tu obludu na postrku:(
Registered user Trakia 
24.06.2017 (23:45)  
Dobrý příklad globalizace.
Correspondent or Member of ŽelPage stoupa  mail  
24.06.2017 (22:52)  
Vladimíre, pred stroji od Sir Nigel Gresley se sklonila i BR 05 a Nemci koukali! Vectron je vlastne velmi rychlá nákladní masina.... :-)
Editor or ŽelPage Administrator Vlad  mail  
24.06.2017 (21:56)  
Se divím ČD, že si nepronajaly něco pořádného. Nejen Vectron umí 200 km/h. To by Němci koukali!
https://www.youtube.com/watch?v=pa61cByA7QM
:-)
24.06.2017 (21:12)  
Předpokládám, že smluvní částku bude platit Škoda, jelikož jejich lokomotiva byla určena pro tyto účely a firma doposud nesplnila smluvní podmínky...
24.06.2017 (19:52)  
Teď zjišťuju, že mi ani není líto, že to není Škoda. Kalendář a propiska to asi nespraví.
Correspondent or Member of ŽelPage stoupa  mail  
24.06.2017 (18:04)  
Pro Já 1:

Nesouhlasím. V pohode se vozím v Berline v tramvaji Bombardier - tedy Kanadská firma v Nemecku jen vyrábející. A 109E se mi nelíbila jiz pri "Roll out" na Innotrans. Vedle Railjetu vypadala jako chudý príbuzný.
Registered user Já 1 
24.06.2017 (17:11)  
Je zajímavé že Messerschmitt má problémy jenom v Německu, to je jako s Pendolínem, holt můžete vyrobit co chcete ale jak to není od Siemense tak vás s tím Němec k sobě nepustí.
Correspondent or Member of ŽelPage stoupa  mail  
24.06.2017 (16:38)  
Normálne bych se mel radovat. Masina od Siemense, zapujcená a udrzovaná v Rakousku - nádhera. A jeste mne snad bude vozit v EC z Berlina do Prahy. Rada 371 odvedla kus dobré práce, ale jiz nestací. A "výpotky" Kyperské Skodovky ze z Plzne jsou kdesi na kusé koleji.
Asi mne prepadla lenost, nebo mi uletely vcely. Snad mne alespon v tom EC sveze Vectron místo dnes jiz obstarozní BR 101......(zemrel Král, at zije Král) :-)
Registered user Šepli  mail  
24.06.2017 (15:01)  
A že vyhrály loko Siemens, to je náhodička!? Naše 109E do provozu v DE neprošla, dle mého schválně, ale takto je to ok. Vychází mi 16 mil./loko/rok - kolik stojí údržba mašiny ČD při započtení pořizovací ceny, ať je srovnání s cenou za nájem?
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2017 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko