..: Výběr šotoklubu – 28. května až 11. června 2017 :..

Výběr šotoklubu Vážení přátelé železniční fotografie,
dovolte mi, abych se s Vámi podělil o pocity ze snímků, které mě v definovaném období zaujaly. Kromě tradičních témat ve smyslu kolejových vozidel z produkce ŠKODA Plzeň a ČKD Praha zachycených na území bývalého Československa jsem si přál, aby se objevily fotografie ze zahraničí a z poměrně specifické kategorie kolejové mechanizace. Důvody jsou následující. Zastávám názor, že není moudré soustředit se výhradně na tuzemskou železnici, neboť je zřejmé, že svět obsahuje v zásadě nekonečnou sbírku kultovních železničních tratí nebo vozidel. Naproti tomu u traťové mechanizace se jedná o skutečnost, že v profesním životě se věnuji železničnímu stavitelství, a tudíž jsem si vypěstoval vztah též ke „žlutým obludám“. S potěšením mohu konstatovat, že má přání byla splněna.

754.061-0, autor: Petr Holub

754.061-0, Kryštofovo Údolí - Karlov pod Ještědem, foto: Petr Holub Protože se Petr Holub řadí mezi frekventované autory v podobných výběrech, nemohl jsem opomenout na jeho tvorbu. Ve své podstatě to znamená jediné — Petr je talentovaným fotografem a ke své zálibě očividně přistupuje se srdcem. Samotný snímek je zachycen v lesním průseku, jenž i v širším rozsahu bývá vděčným tématem okořeněným puncem originality, a to v souvislosti se zpravidla omezenou „trvanlivostí“ takového místa. Zároveň se podařilo „ulovit klasickou čtyřku“ se soupravou složenou ze tři vozů, což je cíl čím dál víc obtížně dosažitelný. Bohužel.

Detail fotografie

BNSF 5751 + 9886, autor: Tomáš Kubovec

BNSF 5751 + 9886, Floy, Utah, USA, foto: Tomáš Kubovec Nyní se vraťme k prvnímu ze dvou bodů, které byly naznačeny v úvodu. Fotografie byla pořízena ve Spojených státech amerických, konkrétně ve státě Utah. První, co jsem si připomněl, byl můj oblíbený western Tenkrát na Západě, i když paradoxem zůstává, že byl natáčen ve španělské Andalusii. Ovšem v této situaci hovoříme o originální lokalitě legendárního Divokého západu s typickými prvky tamní přírody a mohutného nákladního vlaku. Domnívám se, že železnice v Severní Americe a Evropě je téměř nemožné porovnávat, protože každé tvoří výstup zásadně rozdílných počátečních podmínek. Vydařený snímek považuji za inspiraci pro plnění cestovatelských záměrů.

Detail fotografie

721.540-3, autor: Chary

721.540-3, Bošice - Zalešany, foto: Chary Poslední fotografie navazuje na avizovanou kolejovou mechanizaci. Mimo jiné je zobrazena „chlouba“ společnosti GJW Praha — výkonný kolejový jeřáb Gottwald GS 150.14 TR přezdívaný Mazlík. Technické parametry není nutné uvádět, neboť autor sám představil uvedený kolos v souvislostech a jen lze doplnit, že vidět kupříkladu pokládku jednotlivých částí nové výhybky je úchvatná podívaná. Součástí snímku je přitom odlišný režim, jenž je možné zvěčnit v atraktivní formě rovněž spíš ojediněle — přeprava; v daném případě s velkým hektorem v čele a v divácky přívětivém prostředí lokálky.

Detail fotografie


Filip Štajner Poslat mail autorovi | 13.6.2017 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky ŽelPage

Další z regionu Česká republika (celá) USA


registrovaný uživatel Petr Holub  mail  
14.06.2017 (18:53)  
Chary: Co mám zkušenost, jak které stromy, některé prověří svaly, o kterých ani jinak nevím :-)
dopisovatel nebo člen ŽP stoupa  mail  
14.06.2017 (13:26)  
pro Charyho:

Chary, zahradnicení je jako "pozemky" a ty jsem mel skoro tak rád, jako telocvik. (Matika, fyzika dejepis a jazyky mi nikdy nevadily). A tresne si koupím v kráme. Konec koncu i Zireckovi radis jakési fyzické úsilí. Ani nevís, kolik energie musim dodnes vynalozit, abych se vyhnul bezduvodnému pohybu :-)
editor nebo admin ŽP Chary  mail  
14.06.2017 (13:06)  
Stoupo, já jsem na škole v tělocviku taky moc nezářil, ale lezení po stromech není sport. Spíš zahradničení. Jako když češeš třešně. To přeci také není sport.

Zirecku, jo, ale musíš to někam donést, má to pár kilo, spíš víc párů, k tomu batoh s vercajkem a když hodně fouká, tak ještě dva normální stativy jako kotvy ke stabilizačním lanům. A teď to táhni 500 m trávou podle trati. Šerpa jako nic.
dopisovatel nebo člen ŽP stoupa  mail  
14.06.2017 (10:38)  
pro Vlad:

Myslím. Telesná výchova byla vzdy muj nejneoblíbenejsí predmet. :-) A dnes mi postací, kdyz si dojdu nakoupit ....
14.06.2017 (9:56)  
Ještě, že Jarda používá vysoký stativ, :-).
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
14.06.2017 (9:41)  
Stoupo, myslíš si, že jen lození po stromech je sportovní výkon?

Zdaleka ne na všechna místa je možno dojet pohodlně autem (Johník na kole). Mnohdy se musí nemalý kus pěšky. Třeba autor dnešního výběru Filip Štajner, když byl vloni ve Švýcarsku a hledal krásná místa na focení, nachodil přes 130 km.

Však fotografové by mohli vyprávět, že?
dopisovatel nebo člen ŽP stoupa  mail  
14.06.2017 (9:00)  
pro Chary:

I písty ve válcích dieselu by prominul, ale nikdy se nesmírím s horolezeckými výkony na staflích, nebo v korunách stromu. Sport ist Mord!:-)
editor nebo admin ŽP Chary  mail  
14.06.2017 (8:26)  
Když jsem poprvé viděl ten výběr, tak mi blesklo hlavou
"Hele, moje fotka, to je dobrý."
no a pak hned
"Ale zrovna tahle? Hm..., sto lidí sto chutí."
a pak nakonec
"No to Stoupa nebude moc rád, sice aspoň písty, ale špatné palivo."
:-)
registrovaný uživatel Petr Holub  mail  
13.06.2017 (19:12)  
Filipe díky, jsi se docela rozepsal :-)

stoupa: Na výkresy se taky dívá shora...
dopisovatel nebo člen ŽP stoupa  mail  
13.06.2017 (10:32)  
Bez ohledu na moderní krabice:
- fotka pana Kubovce je velice hezká
- fotka pana Charyho má vysokou vypovídací hodnotu
- fotka pana Holuba má zápornou pridanou hodnotu - je jaksi neprirozene z výsky.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko