..: Zapomeňte na TGV, přichází inOui! :..

TGV vozidlo Francie — Francouzský železniční dopravce SNCF se rozhodl koncem května přejmenovat desítky let zažité označení pro francouzské rychlovlaky, doposud označené zkratkou TGV (Train à Grande Vitesse). Nový název zní inOui (v překladu „neslýchaný“), přičemž toto označení vychází z názvu Ouigo, kterým SNCF označují již několik let existující nízkonákladovou verzi rychlovlaků TGV. V plánu je pod tímto označení provozovat všechny linky rychlovlaků TGV, přičemž jako první bude takto již od 2. června označena trasa z Paříže do Bordeaux, a to v souvislosti s otevřením vysokorychlostní tratě LGV Sud-Europe-Atlantique mezi Tours a Bordeaux.

Tato změna je motivována snahou o racionalizaci úrovně služeb, které francouzské železnice nabízí. Zatímco nízkonákladová varianta rychlovlaků iDTGV z Paříže do Bruselu a naopak byla počátkem letošního roku zrušena, zmíněná lowcostová varianta Ouigo naopak projde rozšířením počtu spojů a nabídne nové destinace. InOui se zaměří na prémiový segment trhu, který se pokusí zaujmout rozsáhlými investicemi do vozového parku, prodejních kanálů a nabízených služeb. Přestože SNCF přepravily v roce 2016 ve vlacích TGV téměř 105 milionů cestujcích, konkurence v podobě levných aerolinek a carsharingů je stále silnější.

Zdroj: Railway Gazette


Vantju Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 30.5.2017 (13:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Francie


  1 2      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP stoupa  mail  
05.06.2017 (18:07)  
pro Jirí Kocourek:

No jo, ale na pamet knízete Potemkina se v Rusku stavely makety vesnic, ale Froggies prejmenovávají vlaky. Tak to by ani Potemkin nedokázal, i kdyz na po nem pojmenovném krizníku (i tehle model jsem mel) vypukla jakási vzpoura.
05.06.2017 (16:54)  
stoupa: Neřekl bych, že to je místní francouzská specialita. Soudruh Potěmkin by se nenechal zahanbit.
05.06.2017 (10:21)  
No jo, marketing... Svět chce být klamán a mít pocit něčeho nového, i když se jedná o starý dobrý rychlovlak.
Kdyby se SNCF raději vydaly švýcarskou cestou a spolu s regiony pracovaly na větším provázání dálkové, regionální a autobusové dopravy...
registrovaný uživatel Šepli  mail  
03.06.2017 (20:59)  
Neslýchaná kravina...
dopisovatel nebo člen ŽP stoupa  mail  
03.06.2017 (15:09)  
... no jo, "Froggies" :-)
03.06.2017 (12:52)  
CART: Přesně to mě napadlo taky. Nějaký managor se rozhodl že všecko bylo špatně a je třeba to předělat. Změní názvy nabízených služeb, změní interní hlavičkové papíry, změní vzhled jízdenek... V mylném přesvědčení, že tím nabídne lepší cestování v tom samém vlaku.
Proč (ne)přejmnovat New York Times na Hudson's BigBen?
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
02.06.2017 (7:58)  
1) TGV je značka SNCF. Všechna TGV mají u Alstomu označení jako RGV xxx (tedy Rame à Grande Vitesse, česky vysokorychlostní jednotka, kde xxx je její konkrétní model).
2) AGV je značka Alstomu.
3) To přejmenování je opravdu kravina. Sám jsem zvědavý, jak se to uchytí a jak to bude značeno v jízdních řádech. Zlepšovat služby se dá i bez měnění léta zaběhlého, navíc prestižního, označení produktu.
registrovaný uživatel CART 
01.06.2017 (14:44)  
Jako jediný důvod bych chápal, kdyby si najednou Alsthom vzpomněl, že chce za název platit. Ale jinak rušit tak zavedený brand je kravina na n-tou, a zavání to nějakým novým koštětem, co se snaží vykázat činnost...
01.06.2017 (10:22)  
Tomáš Kraus: Myslím, že ne. Obojí je značka Alstomu. Nikdo jiný než Nuovo Trasporto Viaggiatori neprovozuje vlaky AGV.
01.06.2017 (7:48)  
Elias: A není to náhodou tak, že TGV je značka SNCF, ale AGV je značka Alstomu? Kdysi jsem do ŽM psal o prvních AGV pro NTV (aby těch zkratek nebylo málo) a myslím že to tak tehdy bylo.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko