..: Jednotlivé jízdenky PID zkušebně v prodeji na pokladnách ČD :..

Jízdenka PID pro jednotlivou jízdu z pokladny ČD, foto: ROPIDPraha — Počínaje nadcházejícím pondělkem 8. května bude možné zakoupit jednotlivé jízdenky Pražské integrované dopravy (PID) i u pokladních přepážek Českých drah ve vybraných železničních stanicích. Konkrétně se bude jednat v prvotní fázi o stanice Benešov u Prahy, Mělník, Nymburk hl.n., Poděbrady a Roudnice nad Labem. V prodeji bude sortiment všech jízdenek pro jednotlivou jízdu platných ve vlacích dopravce, a to v obyčejné i zlevněné variantě. Jízdní doklady budou vydávány přímo z pokladního systému UNIPOK, přičemž na nich bude rovnou vytištěn začátek platnosti, takže je nebude nutné dále označovat. Standardně bude jízdenka vydávána s platností od jejího prodeje, nicméně cestující může požádat o nastavení počátečního času dle svého určení. Ideálním cílovým stavem by samozřejmě z pohledu cestujících bylo, kdyby šlo integrované jízdenky PID zakoupit ve všech pokladnách, a třeba i u průvodčích ve vlaku. Každopádně je to však dalším zajímavým krokem v rozšiřování možností a dostupnosti Pražské integrované dopravy.

Zdroj: ROPID


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 6.5.2017 (9:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Tarify

More from ČR Praha ČR Středočeský


  1 2      Zpráv na stránku:   
Registered user mlůno 
16.05.2017 (14:40)  
Kdybych čas od času (třeba minulý čtvrtek a pátek) nepotkával elefant s pět let starým nátěrem nátěrem "20 let integrace na železnici (1992-2012)," byla by tato zpráva skvělá. Takto je nám stále připomínáno, že Benešov byl zaintegrován až po 25 letech (i když integraci vnímám od roku 1996 tedy revoluce v pražských jízdenkách). A stále není hotovo (třeba benešovská MHD je stále v systému středočeské pseudointegrace (SID), stejně tak autobusy a vlaky do vlašimi). Ale to je na jiné povídání.
Kromě toho mám zkušenosti z jiných koutů nejenom čech, že taková věc je jinde zcela normální.
Na druhou stranu lépe pozdě, než ještě později. Vlastně mi není jasné, co tomu dosud bránilo. 24 hodinové jízdenky z pokladen čd (i těch přenosných) jsou k mání už minimálně 10 let, předplatní kupóny k papírovým tramvajenkám ještě déle (tedy revizoři a řidiči doklady vydané na tiskopisu čd musejí znát a dle mých dost starých zkušeností i znají).
Jednoznačně tento krok vítám (přestože jezdím pravidelně a proto mám předplatné), doufám jen, že se to pod nějakou záminkou nezruší, dřív než bych to mohl potřebovat.

M 474 003 06.05.2017 12:25:
Abychom jenom našeho "národního" dopravce nehaněli, byl jsem v Senohrabech několikrát svědkem jak pokladní cestujícího po sdělení cílové stanice odesílala k automatu (i s tím že mu klidně rozmění), že to bude mít levnější, když si koupí jízdenku PID. Jinak souhlasím, také pozoruji, že dráha se PIDování i SIDování brání zuby nehty. Taková teorie je, že do Benešova to odklepli i pro rychlíky aby měli navrch proti Arrivě (která je levnější, ale stále není integrovaná).
14.05.2017 (19:52)  
v IDSJMK se nektere typy jizdenek prodavaji z blocku a nasledne je oznacite v oznacovaci jizdenek a nektere typy primo z pokladny
Registered user RadoB 
14.05.2017 (7:54)  
U nás na Slovensku sa dajú v pokladniciach ZSSK kúpiť všetky lístky integrovaného systému bratislavského kraja. Začiatok platnosti si označuje cestujúci tak ako na lístkoch zakúpených napr. v trafike, čo uľahčuje aj to, že rozmery žel. lístkov a lístkov pre MHD sú rovnaké. Tieto lístky sa nedajú vydať z POPiek sprievodcami vo vlakoch čo je možno trošku nedotiahnuté, no rozmery lístkov z pokladnice POP sú iné (väčšie) a tak by s označovaním začiatku platnosti bol problém a cieľ bol asi aj pri nástupe v neobsadených zastávkach obmedziť nákupy lístkov u sprievodcov...

bližšie info tu
http://www.slovakrail.sk/sk/ids/idsbk.html
Registered user kave 
10.05.2017 (9:23)  
babilon:

Konkrétně v tom IDS JMK se z "bločku" prodávají pouze čtyři varianty Univerzálních jízdenek. A protože všech variant jízdenek je několik set, musela být každá pokladna (také je jich několik stovek) vybavena další tiskárnou na tyto jízdenky. Jízdenky, u kterých je to vyžadováno, pak cestující označí v označovači. Pokud máte poskytovat plnohodnotý úplný prodej, tak to není vůbec tak jednoduché. Tak jak si myslíte, a v tom nejste jediný, že postačí jen pár "bločků", je názor Hurvínka na válku.
09.05.2017 (20:46)  
Mimochodem, jak funguje prodej jízdenek IDS u pokladen ČD v JMK, případně v jiných krajích? Dostanu jízdenku z "bločku", kterou si označím v označovači?
09.05.2017 (10:23)  
Tak konečně po 23 letech první vlaštovka.
08.05.2017 (17:54)  
Když ještě ČD prodávaly jízdenky na Železnici Desná, tak jste taky museli už při nákupu (třeba v Praze) říct, odkdy má jízdenka (třeba ze Šumperka) platit.
No a pak měl rychlík z Prahy zpoždění, v Zábřehu ujel osobák a vy jste si tou jízdenkou mohli akorát tak vytřít... ale na to byla moc malá a z blbýho papíru.
Čas na přestup v Šumperku byl navíc tak krátký, že i když Os Zá - Špk dojel včas, tak na nákup v pokladně v Špk nebylo dost času.

Takže §1: Vždycky se to tak dělalo :-))
09.05.2017 (12:34)  


No já bych v takovém případě rozhodně žádal návratek jízdného v plné výši, a předpokládám, že by mi z čisté logiky věci muselo být vyhověno.
08.05.2017 (13:01)  
M 474 003: Jo jasně. Ropná lobby může za to, že ČD neuznávají jízdenky PID. Asi je Praha a Středočeský kraj příliš slabé sdružení oproti IDSJMK.
07.05.2017 (0:20)  
ad Radek Papež: Tak tady vidíte, jak je mozek schopen selektivně číst a věci, o kterých si myslí, že nejsou možné, rovnou nevnímat. Nikdy by mě nenapadlo, že při několikaměsíční přípravě integrace jsou problémem nenainstalované označovače jízdenek...
07.05.2017 (0:05)  
Jenomže dráha se tomu PIDování brání zuby nehty, vždyť to trvá víc než 20 let, a není zahrnutý celý středočeský kraj. Kdyby páni z nábřeží jenom trochu mohli, tak to celé zruší a zůstanou jenom autobusy-možná. Oni si neuvědomí, že odlehčí životnímu prostředí.

A to jejich nařízení, že při poruše všech označovačů je cestující POVINEN použít tarif ČD. Když označovač nejde, je to problém dopravce, a proč by měl cestující platit vyšší cenu? Jenže takhle mají ČD zájem, aby označovače pokud možno nešly.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2017 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko