Ozimek, Polsko — V pátek 7. dubna 2017 došlo na jednokolejném úseku trati Opole – Czestochowa ke srážce elektrické jednotky ED250-002 Pendolino s nákladním automobilem. Elektrická jednotka Pendolino, která byla nasazena na spoji EIP 6102 Wrocław Główny – Warszawa Wschodnia, se v 15.12 h střetla v blízkosti železniční stanice Ozimek s kamionem, který uvíznul na přejezdu. V inkriminované chvíli cestovalo ve vlaku cca 250 lidí. Následkem nehody bylo zraněno 18 osob, z toho 7 těžce. Většina zraněných osob cestovala v řídicím voze (označení 93 51 2 370 008-7), který byl při čelním střetu těžce poškozen a vykolejil předním podvozkem. Použitím rychlobrzdy se vlak podařilo zastavit 500 metrů za místem střetu. Rychlost jednotky v době srážky zatím nebyla sdělena, faktem ovšem je, že dálkové vlaky na zdejší trati jezdí běžně 140 km/h. Při srážce došlo rovněž k výraznému poškození kolejového svršku a trolejového vedení.
Nákladní automobil – tahač s návěsem, který převážel ještě další tahač, uvíznul na přejezdu vybaveném světelným a zvukovým výstražným zařízením bez závor. Nízko postavený návěs na nerovném přejezdu zůstal „viset“ a nebyl schopen vlastní silou místo opustit. Řidič, vědom si možného nebezpečí, z automobilu vyskočil a údajně se snažil mobilním telefonem přivolat pomoc. V době srážky se nacházel mimo vozidlo, takže nebyl mezi zraněnými. Informace o zdravotním stavu strojvedoucího po srážce se nepodařilo dohledat.
Provozovatel dráhy – PKP Polskie Linie Kolejowe – již uvedl, že zabezpečovací zařízení bylo v době srážky v činnosti a fungovalo zcela bez problémů. Podle neoficiálních informací ovšem neměl kamion na daném místě co pohledávat, jelikož se jedná o železniční přejezd pro nákladní automobily s max. hmotností 5 tun, výrazně označený zákazem pro vozidla nad hmotnostní limit. Jedenatřicetiletému řidiči již bylo sděleno obvinění z obecného ohrožení.
Důsledkem nehody byly rovněž velké komplikace v regionální i dálkové dopravě. Podle novějších informací byla trať v poškozeném úseku zprovozněna v úterý 11. 4. 2017 ve 20.30 h. Nadále trvá vyšetřování příčin nehody.
Nehoda polského pendolina vyvolala velké emoce podobně jako srážka českého pendolina s nákladním automobilem ve Studénce v roce 2015. Předmětem diskusí je zejména riskantní chování řidičů nákladních automobilů a dále úroveň zabezpečení přejezdů na dálkových železničních tratích.
Zdroje: 24Opole.pl, Rynek Kolejowy, wyborcza.pl
Doporučuji si projít Street View. Nechápu, jak je možné kamionem jezdit po tak úzkých cestách.
https://goo.gl/maps/GE2kxgrXDYp
Kolik neštěstí se ještě stane, než se s tím začne něco dělat? Bohužel u spousty řidičů nepomůže žádná pohrůžka vysokými tresty, oni si myslí, že jsou krály silnic. A rozhodně to není problém jen polských řidičů. To, co někdy předvádějí na dálnicích při předjíždění třeba rumuni (a nejen oni) je taky šílené, zažil jsem to mockrát :-(.
Jediné co by funguje 100% je mimoúrovňové křížení, ale to už se tu probíralo X-krát.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.