Ozimek, Polsko — V pátek 7. dubna 2017 došlo na jednokolejném úseku trati Opole – Czestochowa ke srážce elektrické jednotky ED250-002 Pendolino s nákladním automobilem. Elektrická jednotka Pendolino, která byla nasazena na spoji EIP 6102 Wrocław Główny – Warszawa Wschodnia, se v 15.12 h střetla v blízkosti železniční stanice Ozimek s kamionem, který uvíznul na přejezdu. V inkriminované chvíli cestovalo ve vlaku cca 250 lidí. Následkem nehody bylo zraněno 18 osob, z toho 7 těžce. Většina zraněných osob cestovala v řídicím voze (označení 93 51 2 370 008-7), který byl při čelním střetu těžce poškozen a vykolejil předním podvozkem. Použitím rychlobrzdy se vlak podařilo zastavit 500 metrů za místem střetu. Rychlost jednotky v době srážky zatím nebyla sdělena, faktem ovšem je, že dálkové vlaky na zdejší trati jezdí běžně 140 km/h. Při srážce došlo rovněž k výraznému poškození kolejového svršku a trolejového vedení.
Nákladní automobil – tahač s návěsem, který převážel ještě další tahač, uvíznul na přejezdu vybaveném světelným a zvukovým výstražným zařízením bez závor. Nízko postavený návěs na nerovném přejezdu zůstal „viset“ a nebyl schopen vlastní silou místo opustit. Řidič, vědom si možného nebezpečí, z automobilu vyskočil a údajně se snažil mobilním telefonem přivolat pomoc. V době srážky se nacházel mimo vozidlo, takže nebyl mezi zraněnými. Informace o zdravotním stavu strojvedoucího po srážce se nepodařilo dohledat.
Provozovatel dráhy – PKP Polskie Linie Kolejowe – již uvedl, že zabezpečovací zařízení bylo v době srážky v činnosti a fungovalo zcela bez problémů. Podle neoficiálních informací ovšem neměl kamion na daném místě co pohledávat, jelikož se jedná o železniční přejezd pro nákladní automobily s max. hmotností 5 tun, výrazně označený zákazem pro vozidla nad hmotnostní limit. Jedenatřicetiletému řidiči již bylo sděleno obvinění z obecného ohrožení.
Důsledkem nehody byly rovněž velké komplikace v regionální i dálkové dopravě. Podle novějších informací byla trať v poškozeném úseku zprovozněna v úterý 11. 4. 2017 ve 20.30 h. Nadále trvá vyšetřování příčin nehody.
Nehoda polského pendolina vyvolala velké emoce podobně jako srážka českého pendolina s nákladním automobilem ve Studénce v roce 2015. Předmětem diskusí je zejména riskantní chování řidičů nákladních automobilů a dále úroveň zabezpečení přejezdů na dálkových železničních tratích.
Zdroje: 24Opole.pl, Rynek Kolejowy, wyborcza.pl
Prostě sereme na následky, hlavně si vybít vztek.
:-) si delejte srandu! Práve na základe dovednosti v obsluze Piko-vlácku (z výroby Fleischmann), nabídl Vedouci provozu synkovi, ze smí samostatne najet turbogenerátor. (to jsem já jako nadrizený nesmel, nemel jsem potrebné zkousky). Synkovi byly tehdy dva roky. :-)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.