Praha — Cestující, kteří byli dříve zvyklí si kupovat na pokladnách či u průvodčích Českých drah jízdenky na tratě soukromých dopravců, mají od počátku května smůlu. Již od 1. dubna majoritní dopravce zrušil možnost prodeje jízdenek do sítě Jindřichohradeckých místních drah (JHMD), stejně jako na regionální vlaky GW Train Regio, tedy tratě ze Sokolova do Kraslic, z Trutnova do Svobody nad Úpou či z Milotic nad Opavou do Vrbna pod Pradědem. V pondělí 1. května poté skončil i smluvní prodej jízdenek na spoje Trilex společnosti Vogtlandbahn, jezdící z Liberce přes německou Žitavu do Rybniště. Informace o konci prodeje jízdenek České dráhy uveřejnily prostřednictvím vývěsek v železničních stanicích, jinak tento krok nekomentovaly. Cestující budou nově při přestupu mezi vlaky ČD a soukromého dopravce či naopak odbaveni ve vlaku u průvodčího bez manipulační přirážky.
Zdroj: České dráhy
1 2 | Zpráv na stránku: |
Zadlužené JHMD neplatily, Regiojet je známý notorický neplatič a GWtrain není o nic lepší. Tak se není čemu divit, že se ČD na soukromníky vytento.
Ve většině krajů podobná jízdenka existuje (namátkou IDS JMK, ODIS, PID, IDOL,...).
Platí na busy i vlaky (jen v tom Ústí mají s těmi vlaky nějaký problém ;-)
Celostátní jízdenka - tady je podle mého problém v tom, že po stejných tratích jezdí dotované i nedotované spoje. Takže by stejně platila jen v některých vlacích a byl by z toho přesně stejný guláš, jako je teď mezi Prahou a Ostravou či mezi Plzní a Chomutovem. Vlastně ještě větší - teď aspoň podle barvy vlaku poznám, že lezu do správného či nesprávného. S "celostátní jízdenkou na dotované vlaky" bych ale do jednoho modrého mohl a do druhého ne, do jednoho žlutého ano a do druhého ne, do jednoho petrolového s lila puntíčky a lososovými linkami ano a do druhého ne...
Tohle by se mělo řešit na celostátní úrovni, né na krajský.
- muselo by se chtit
- §1
- aby na to zacal nekdo politicky tlacit, musi to jit podojit tak, aby to nebylo moc napadny; je snazsi dojit CD, nez primo stat => musela by se na to zridit firma, neboli "narodni prodejce jizdenek", ktera by jen shodou nahod mela sidlo v jinak nevyuzitych a zaroven neprodejnych budovach patrici CD, kde by byla v pronajmu pres agenturu, ktera patri nekomu z politiku a ktera schrabne vetsinu zisku; zaroven by musel by elektronicky system objednat od firmy tchana jednoho z politiku, co to maji schvalovat - jenze aby to nebylo tak napadny, necha se udelat vyberove rizeni a vypracovanim podkladu pro nej se poveri firma svagrova kamarada, ktery mu pronajima chalupu ...
Klidně například tak, že je nechá prodávat ČD v jejich pokladně nebo např. licencuje trafiku na nádraží, nebo rozšíří pracovní náplň výpravčího od SŽDC. Pak by existovala jízdenka od ministerstva dopravy, která by platila na všech vlacích objednaných státem. Dopravci by, v případě zájmu, mohli využívat systém MD i pro své komerční vlaky.
Kde je v této úvaze problém, že jsem ji dosud ani okem nezahlédl?
Prodej jízdenek je minimální problém, protože si to cestující koupí ve vlaku. Radši ani nevědět, co si ČD za ten prodej účtovaly... Průšvih a hloupost ČD je ale omezení platnosti celodenních jízdenek. Třeba takové DB se snaží samy a díky tomu platí Schönes-Wochenende-Ticket ve všech vlacích a většině autobusů a MHD. Tohle u ČD nepůjde nikdy, protože to jsou ČD.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.